Advertenties

Krakende deursloten

Gestart door MarcN, 19 januari 2015, 17:44:44

Vorige topic - Volgende topic

MarcN

Mijn Megane II heeft last van een aantal krakende deursloten. Dit gebeurd wanneer ik de deuren vergrendel.
Het deurpaneel achter heb ik verwijderd om alles wat beter te kunnen bekijken.

Is er een manier om dit probleem op te lossen of is het vervangen van de sloten de enige optie?

Ik heb een filmpje gemaakt waar het gekraak duidelijk te horen is:

Rogier

zal een beetje wd40 de boel niet wat soepeler maken?

MarcN

Citaat van: Rogier op 19 januari 2015, 17:58:42
zal een beetje wd40 de boel niet wat soepeler maken?

Ik heb alles van buitenaf al ingespoten met WD40, maar dit gaf geen resultaat.
Daarom heb ik hierna het deurpaneel eraf gehaald in de hoop wat meer te kunnen zien. Helaas kwam ik niet veel verder want het slot is aan de achterkant helemaal dicht.

mark29

Ik zet filmpje aan, geluid stond hard op de laptop, schrok me kapot man hahaha wat een geluid.
Jouw slotmechanisme is overleden hoor.

MarcN

Citaat van: mark29 op 19 januari 2015, 19:09:36
Ik zet filmpje aan, geluid stond hard op de laptop, schrok me kapot man hahaha wat een geluid.

Moet je nagaan wat het effect op een vol parkeerterrein is :grin: Ik ben er zelf inmiddels redelijk aan gewend maar het maakt gewoon telkens weer een hoop herrie.

Volgens jou zou dit dus betekenen dat er 3 nieuwe mechanismes in moeten? Ik had namelijk gehoopt dat het slot binnenin te smeren zou zijn.
Ze sluiten allemaal nog wel gewoon goed.

Rogier

mark29 is een Renault monteur bij een Renault dealer, dus je zit inderdaad aan 3 nieuwe sloten.

mark29

Allemaal net zo hard? Dat kost best wat geld.
De mechanismes zijn niet gecodeerd ofzo, mocht nieuw te duur zijn, kan 2e hands ook.
De slotcilinder is los van het slot dus die blijft toch zitten.

juul

Ai dat geluid heb ik ook bij een slot van m'n Laguna

MarcN

Afgelopen middag nog even een laatste poging gedaan om de boel te smeren door het slot te openen, maar helaas bleek al het werk voor niets.
Dat wordt shoppen op de sloop! Rechts achter lijkt het enige niet krakende slot, maar misschien dat ik ze meteen alle 4 maar vervang.

MarcN

Citaat van: mark29 op 19 januari 2015, 19:09:36

Ik heb vanmiddag na uren zweten nog even aan je uitspraak gedacht :q Maar met de gedachte dat ik ze toch moet vervangen kon proberen geen kwaad.

Citaat van: juul op 20 januari 2015, 22:27:07
Ai dat geluid heb ik ook bij een slot van m'n Laguna

Bij mij begon het lang geleden ook met één slot, maar langzaam aan zijn het er 3 geworden blijkt na aandachtig luisteren.
Ik rijd er eigenlijk al veel te lang mee rond. Maar nu is de tijd aangebroken om al het achterstallige onderhoud aan te pakken !-!

mauricee93

ik heb volgens mij alle 4 de deursloten nog liggen dus als je interesse hebt stuur me maar een pm.

matthew

Kijk das nov eens mooi , gelijk een aanbieding.

MarcN

Citaat van: matthew op 22 januari 2015, 22:18:18
Kijk das nov eens mooi , gelijk een aanbieding.

Uiteraard heb ik direct contact met Maurice opgenomen via een PB. Helaas bleek dat enkel de sloten van de rechterzijde nog aanwezig zijn.
Ik heb intussen ook wat aanvragen bij de autoslopen gedaan dus even afwachten.

Dat wordt binnenkort een leuk klusje, drie deurbekledingen eraf halen :grin:

Francois

Kan ook een aanvraag op onderdelenlijn zetten.

MarcN

@Francois: Bedankt voor de tip maar ik heb ze op de sloop in Duitsland voor een mooi prijsje kunnen vinden.

Inmiddels heb ik de achterzijde vervangen maar helaas kom ik er nu even niet uit met de voorzijde.

Hoe kan ik de staalkabel van de deurgreep buitenzijde verwijderen en ook weer monteren? Bij de sloten aan de achterkant kon ik er namelijk wat beter bij en daar kon ik ook duidelijk zien hoe alles gemonteerd zat. Zoals je op de foto's kunt zien is het aan de voorzijde helaas erg krap dus ik vraag me even af wat de beste manier is :)

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev