Advertenties

Speling op stuurhuis megane 2

Gestart door Francois, 12 januari 2015, 23:14:23

Vorige topic - Volgende topic

Francois

Hallo, ik ben erachter gekomen dat er speling op het stuurhuis zit van mijn megane 2.
Er zit een soort van teflon bus in en daar zit speling op.
Zijn deze soort van bussen los te krijgen en zo dus zelf het stuurhuis te repareren?
Als iemand dat weet dan hoor ik het graag.

mark29

Welke bedoel je? Ik ben nog nooit een megane tegen gekomen met speling op stuurhuis.

Francois

We hebben gister de hoes eromheen weg gehaald en nu zagen we dat er in het stuurhuis een soort van witte teflon bus zit.
Als ik dan het wiel naar links en rechts beweeg dan zie je dat er speling zit op de betreffende witte teflon bus en de as die erin gaat.

Nu heb ik vernomen van de renault garage dat dit een bekend probleem is bij renault en dat via de renault alleen een nieuw stuurhuis gekocht kan worden.
Mijn idee is dat de teflon bussen in het stuurhuis gewoon wat uitgebulderd zijn en als deze vervangen worden dat de speling weer weg is dan.
op de soort van kruiskoppeling van de stuurstang zit geen speling.

mark29

De hoes bedoel je stuurhoes die over de binnenste stuurkogel gaat?
Heeft je binnenste stuurkogel niet toevallig speling? Die kogels gaan erg veel kapot.
Die kogel zit tegen een teflonbusje aan inderdaad, dan in de tandheugel van het stuurhuis geschroefd.

Zit er speling op het wiel, de auto op krikken, dan schudden aan het wiel, schud ie, dan je hand op de kogels leggen, en voelen.

Begrijp je het niet, no offence, maar laat dan even iemand kijken met wat meer ervaring voor je onnodig een stuurhuis gaat vervangen, terwijl het simpel een stuurkogeltje is.

Francois

Als ik kijk zie ik de speling tussen de as die het stuurhuis ingaat en de teflon bus, de as kan bewegen in de teflon bus

matthew

Een stuurhuis stuk bij megane 2 komt echt zeer zelden voor.
Eerder binneste kogels met speling.

Maar er zijn wel bedrijven die stuurhuizen repareren.

Even googlen.

Francois

Wat word er dan precies bedoeld met binnenste kogels? Zit dat dan buiten de teflon bus of binnen?
Of word daar de soort ban kruiskoppeling mee bedoeld?

mark

Deze is dan niet van een megane, maar zo ziet het er uit.

(deze is zo te zien van een volkswagen, of iets wat er op lijkt)

De binnenste kogels kun je bij renault niet losdraaien met een steeksleutel, zoals hier op de foto.
Hier heb je speciaal gereedschap voor nodig. (ook bij de betere onderdelenzaak te koop)

duckie1098

Er is voor deze stuurkogel een norm van de speling die hij mag hebben.Binnen een millimeter is het geen probleem.Dit weet ik omdat mijn megane ook speling heeft op deze kogel, maar ruim binnen de norm van 1 millimeter.Hier kwam de apk man achter, maar hij zij erbij na vragen van mij dat volgend jaar met de apk er waarschijnlijk weer een aantekening kwam op het keurrapport.Dus wel goedgekeurt ,met herkeuring.Ik bedoel dus, loopt nog niet zo'n vaart.Straks als het mooi weer is dan kijk ik wel eens.Is vorige week gekeurt, dus tijd zat.Wel 2 nieuwe achterveren, 1 was er gebroken.Dure jongens deze keer, maarja heb het laten doen.Had geen zin om ze er zelf onder te zetten.

groetsels,

Ben

Ben

duckie1098

En je wielen moeten weer uitgelijnd worden bij vervanging of reparatie.

groetsels,

Ben

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev