Advertenties

klets maar raak DEEL 215

Gestart door Willem, 6 januari 2015, 10:16:47

Vorige topic - Volgende topic

mark

Ja dat is ook waar.  ;) maar het gebeurd niet alleen bij de knooppunten.

En de 16v is ook een wereld van verschil vergeleken met de 1.4e naaimachine die ik eerst had.  :D
Ik krijg nog steeds een dikke smile op mijn gezicht als ik het gas in trap.  :P En de 16v heeft 3 jaar stil gestaan, dus dan is het verstandig om er gelijk een mooie upgrade van te maken.  !-!

mark29

Motorrijbewijs zou ook verplicht moeten worden.
Je leert inderdaad anders te rijden, pas met motorijden leer je anticiperen, met de auto leer je dat je een schaap moet zijn.
Iedereen op de rem, jij op de rem aansluiten.
Met de motor leer je ruimtes opzoeken, vooruit kijken, spiegelen, anderen in de gaten houden, vooral ACTIEF rijden.

Je ziet ook meteen hoeveel debielen er nooit een rijbewijs hadden mogen krijgen.
Probeem van tegenwoordig, die whatsappers achter het stuur. Die zijn er veel, kunnen ze beter nog bellen. En maar slingeren.

Bobo1.6

Dat idd mark, of verplicht elke 5 jaar of iets een rijtest afleggen en met lessen een les in de vrachtwagen krijgen! Als ik over een tijdje mijn groot rijbewijs heb hou ik mijn hart vast! En telefoons zijn idd het grootste probleem, mensen zijn tegenwoordig drukker met van alles behalve auto rijden. Alle nieuwe "veilige" functies op auto's helpen ook niet bepaald aangezien er dan nog lakser word gereden door sommige!

mark

Ik kijk ook altijd wel een aardig eindje voor me.
En voor het inhalen kijk ik ook goed om me heen, of er niemand last van mij heeft. Maar als iemand nog net ff vlak voor je neus besluit om ook nog ff voorbij de vrachtwagen te gaan. Dan doe je daar ook niet veel aan.  ;) maar het punt is duidelijk.  !-!

Christian de Vriend

volgens mij was dat een wets voorstel,alle bestuurders die hun rijbewijs hebben gehaalt na 2005
moeten bij elke verlenging opnieuw examen doen.
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

Heatzone (Mark)

Ik had zaterdag een blauwe Mégane II ph1 2.0 16v bekeken in Zaandam. Bij aankomst zag de auto er prima uit, reed ook goed, al het onderhoud gehad.

Bij het grondig nalopen van de auto kwam ik er achter dat de lak op de achterklep op diverse plekken aan het loslaten was.. toen de binnenkant van de klep goed bekeken en deze was dus overgespoten. Verf op het glas van de kentekenverlichting.. Niet echt een "pro" geweest die dit heeft gespoten..! Verder viel het me op dat de ene koplamp strak aansloot op alle kappen (bumper, zijscherm, motorkap enzovoort) en bij de andere zaten er kieren tussen. Hebben alle Mégane's II dit? Omdat de zijschermen van kunststof zijn kan het natuurlijk zijn dat deze gaan vormen door bijvoorbeeld hitte.   

Tedo

Dat laatste zou nog kunnen komen omdat iets niet helemaal recht teruggezet is. En ja; als het er een aantal keer af geweest is, zit het meestal net meer zo strak als dat 'ie de fabriek verliet.
Zeker als er wat bevestigingspalletjes afgebroken zijn.

Als het die blauwe is die je laatst postte, dan zijn daar ook de stootstrips naderhand van overgespoten in de carrosseriekleur. Misschien is toen ook de achterklep meegenomen, want die is bij de HB aan de onderkant van kunststof, en wil nog wel eens verkleuren.

Heatzone (Mark)

Klopt dat was die inderdaad Tedo! Je ziet het overigens vaker. Zijn er in het verleden wel Mégane's vanuit de fabriek al geleverd met in kleur mee gespoten stootstrips? Want ik kom ze ook vaak tegen waarbij de strips op de deuren ook in kleur zijn gespoten.

Verkoper vond het overigens geen kritisch punt want de auto is eenmaal op leeftijd  8)7. Hij wilde de klep eventueel laten bijwerken via via en de kosten delen.
Dit gaat hem voor mij niet worden. Dan is het namelijk de vraag of ik ook tevreden ben met het herstel van de lak...

Tedo

Alleen fases 2 (en dan de laatste modeljaren) hadden meegespoten strips. Deze waren in de kleur van de auto, maar dan mat met een structuurtje:

Bij de fase I was het of antraciet (basisuitvoeringen) of pierre à fusil (messingkleurig op de luxere uitvoeringen)

Die blauwe is een Dynamique (met Privilege velgen), dus had oorspronkelijk dat laatste.

Heatzone (Mark)

Yorick

Haha lachen, net het 3FM prijzenpakket gewonnen bij Effe Ekdom!
Moest drie vragen verzinnen bij drie antwoorden. Heb wel een geluidsfragment, wellicht hebben ze zelf ook nog een fragment gemist ervan.

_o_ :D !-!

Rogier

haha dat is cool, wat heb je gewonnen dan ? of is dat nog niet bekend voor jou?

Yorick

Jawel!
Kaarten voor 50 Shades of grey, nieuwe album van Racoon, film Fury (met Brad Pitt), en nieuwe cd/ dvd Bob Marley in Boston!

Prima dacht ik zo  _o_

Heatzone (Mark)

Leuk z'n prijs! Gefeliciteerd !-!
50 Shades of grey haha, kan je leuk tussen alle vrouwen zitten! Wellicht eindig je de avond nog met een telefoonnummer  ;).

Yorick

Haha ja he! Dikke prima  !-!
Heb al een vriendin Mark  ;) Daar had ik Gerard nog mooi tuk op, hahah

Je kunt het hierrr terugluisteren, vanaf minuut 51:15.
:whistle:

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev