Advertenties


klets maar raak DEEL 215

Gestart door Willem, 6 januari 2015, 10:16:47

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Bobo1.6

Zelfde ook eens gehad met een Peugeot rijder, nieuwere en snellere versie. Liep mij de hele tijd te irriteren, laatste stoplicht dat 2 baans was trok ik hem eruit. Meneer was zo gepikeerd dat hij achter mij aan was gereden een rotonde 3 kwart rond waarna hij zich bedacht en toch maar juiste kant op ging!  :D blijft leuk zoiets!

mark


Christian de Vriend

Dat ken ik ook,zelfde iets gehad met een honda,reedt voor me de snelweg op,hield in om zo mij
te forceren hem in te halen,en dat deed ik,meneer ging toeren maken,dus ik dacht...
nooit geschoten is altijd mis,dus hup... pook naar zn 3,pedaal onderin en gaan.

jammer voor die honda was de 16v sneller,alleen ging hij absurt rare stunts uithalen om maar
te winnen,bij de 1e rare manoeuvre,liet ik het gas al los,als je ze niet tegen hun verlies kunnen

lekker laten gaan....
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

Tedo

 :) leuke verhalen.

Vorige week kwam er een mini links naast me staan bij een stoplicht met direct daarop volgend een driekwart rotonde. Hard rechtuit kan iedereen (zeker met een snelle auto), maar bochten zijn andere koek. Ik wist dat dit hoogstwaarschijnlijk niet zou lukken, maar wilde het hem wel even lastig maken. Dus even tegenpartij gegeven, en hem (over het verdrijvingsvlak) er vervolgens toch voor laten gaan. Toen kon ik pas zien wat er achterop stond: Cooper S. Thuis even opgezocht, maar van die dik 180 pk had ik toch wel meer verwacht (of hij kon inderdaad niet hard een bocht nemen).

mark

haha, maar toch kan een cooper s wel aardig strak sturen. (zal wel aan de bestuurder hebben gelegen  :D )

Ik heb er laatst nog 1 uitgelijnd, en daarna ff een test rondje gemaakt.  8) Deze was trouwens wel iets verlaagd.  ;)

Christian de Vriend

veel (jonge) gasten denken maar aan 1 ding,vermogen.

en dan niet door hebben dat er ook nog zoiets bestaat als remmen,ophanging en banden.

die 1e 2 heb ik eerst aangepast aan de 16v alvorens ik met de motor te werk ging.

wie hard wilt gaan,moet hard kunnen remmen zeg ik dan.
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

YVE5

Automotive Photography & more: www.YVE5.be

Bobo1.6

Mee eens Christiaan, er komt altijd meer kijken dan PK's en koppel! Heb een alfa 146 met boxer blok gereden een paar jaar terug, en heb die voorbanden meteen 2 slagen breder genomen en het verschil was geweldig! Merk ook dat de menage net zo strak (soms zelfs iets beter) stuurt! Leuk om dan in bochten bij "snel rijders" weer op hun kont te duiken  :q

mark

Helemaal mee eens idd.  !-!

Daarom heb ik ook staalomvlochten remslangen en ebc  remmerij besteld.  !-!

Maar ik rij dan ook dagelijks op de A35. Daar rijden zoveel brokkepiloten, dat je ook echt goeie remmen nodig hebt. :D

Rogier

Of je moet verder voor je uit kijken Mark :P of wat rustiger rijden :D maar een goed excuus om nieuwe remmen te kopen :P

mark

Je kan zover voor je kijken als je wilt, maar op de a35 word je elke keer afgesneden.

Want iedereen blijft achter de vrachtwagens hangen, en net als ik er aan kom willen ze ineens allemaal op de linker baan, zonder in de spiegels te kijken.  >:(

Of tijdens het invoegen direct met 80 of nog slomer op de linker baan knallen.  8)7

Christian de Vriend

#86
stalen remleidingen zijn ook een aanrader.

Rolkooi doet ook wonderen,samen met powerflex rubbers voor de
ophanging van de draagarmen en stabilizator stangen.

en ja,als je van die idioten hebt die met 80 invoegen
of uitgerekend voor je neus een vrachtwagen in willen
halen,is het wel nodig om goeie remmen te hebben.

Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

mark

idd, maar het gebeurd vooral in de winter. Dus het zijn meestal mensen die normaal met de trein gaan.   :D

Bobo1.6

Helaas gebeurt dat overal! Maak jaarlijks een hoop kilometers en zie dit overal gebeuren. Vooral een hoop onbegrip naar vrachtwagens toe is een probleem! Ben regelmatig bijrijder geweest (heb vanaf maandag een nieuwe baan dus vandaar geweest :-p) en dat is erg af en toe! Zelfs als ik met een kleine bakwagen rij gebeurt het, afsnijden, laatste moment invoegen, langzaam rijden en als je erdan voorbij gaat ineens gas geven. Bloed irritant dat soort mensen!

Benjamin Renon

Ik ben het wel een beetje met Rogier eens. Als je weet dat mensen dat soort capriolen uit halen tijdens het invoegen/rijbaan wisselen, dan doe je het zelf wat rustiger aan? Ik zit ook dagelijks op de weg (rij ook "te" hard) en zie dit soort dingen ook elke dag bij knooppunten. Die paar seconden dat ik rustiger aan moet doen maken mij ook niet veel uit.

Het kan zijn dat mijn motor ervaringen er bijdragen dat ik op een andere manier naar het verkeer om me heen kijk. Tijdens het lessen wordt je aangeleerd om zowat alles in je omgeving in de gaten te houden en dat automobilisten je niet zien. Je moet hun fouten corrigeren, omdat je nu eenmaal kwetsbaarder bent op de motor. Dat heb ik nu allemaal bewust en onbewust meegenomen.

Het is trouwens wel fijn dat je actief bezig bent met jouw veiligheid door upgrades door te voeren.
Daily: RMC 1.6 8v 90 pk SOLD Clio 1.6 16v Dynamique Luxe SOLD Mégane 2 RS F1 team 2006
Performance parts: www.part-box.com

Renault Mégane Club ook op facebook!
https://www.facebook.com/pages/Renault-Megane-Club-RMC/123715931060265

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev