Advertenties

klets maar raak DEEL 215

Gestart door Willem, 6 januari 2015, 10:16:47

Vorige topic - Volgende topic

Yorick

Nice Rogier. Ben benieuwd wanneer ie weer op Marktplaats staat  :D

Had zelf net een mooi portie geluk. Heb twee jaar geleden een HD-ontvanger voor Ziggo gekocht. Werkt verder prima, alleen moest ik vandaag opnieuw zenders zoeken vanwege de update van Ziggo. Bleek de pincode te zijn veranderd..!  :sleepey:
Na bellen met Marktplaats wat niets opleverde en het doorzoeken van mijn mail bleek er toch nog ergens een verdwaalde e-mail te zijn met het nummer van die beste man.. Hij was inmiddels verhuisd, maar gebruikt af en toe nog wel eens een bepaalde code. Bingo.

Pfoe, dat scheelt me een hoop gedoe met hard-resetten of andere tierelantijnen..  :maf:

Tedo

Omdat er kennelijk wat onduidelijkheid over bestaat, wil ik iedereen attenderen op het eerste deel van onze forumgedragsregels, waarin staat hoe wij graag zien hoe je je bericht opstelt:

http://www.meganeclub.nl/fora/index.php?topic=11565.0

Houd hier a.j.b. rekening mee in verband met de leesbaarheid van de informatie op dit forum. Kan of wil je dit niet (leren), kijk dan niet raar op dat je bericht aangepast wordt door een van de moderators omwille van het hierboven omschreven doel.

RobScénic

Overigens mensen:

Dit zijn pIJlen:

En wanneer we het niveau van vloeistoffen willen meten doen we pEIlen. Dus peilstok, oliepeil enz.

Maar om terug te komen op je probleem, je hebt hem uitgelezen? Gaf hij geen storingen in de gaspedaalsensor of iets dergelijks? Want dan zou ik het in de afdichting van het gasklephuis gaan zoeken.

Renault Scénic 2.0 16v Sportway Aut. 2002 SOLD!!

Renault Mégane Cabriolet 1.6 16v Sport 1999 SOLD!!

>>Renault Grand Scénic 2.0 16v Tech Road Aut. 2006<<

>>Renault Mégane Coupé-Cabriolet 1.6 16v Privilege Luxe 2004<<

mark29

sorry dat ik peilen verkeerd gespeld had.
spellen en grammatica heb ik inderdaad erg moeite mee.
is niet het willen, maar het niet zien, dyslectie. maar het kan veel erger gelukkig.

RobScénic

!-!

Het is niet erg als je inderdaad dyslexie hebt, maar veelal is het gewoon luiheid of onwetendheid. Gaspendaal, om er maar eens eentje te noemen. pedaal is het. Er zijn van die momenten dat ik me er enorm aan stoor, en dan plaats ik wel eens een opmerking als deze. Maar dit is niet om iemand af te vallen, maar gewoon om mensen te laten proberen iets goeds te schrijven.
Overigens vind ik jouw berichten altijd wel prettig om te lezen. Er staan af en toe wat spelfouten in, maar grammaticaal klopt het vaak wel. Ook maak je goed gebruik van leestekens, dit maakt het lezen al een stuk prettiger.

Roy (Coup a One)

Binnenkort zal ik mijn over gebleven Mégane 1 spullen online zetten, er zullen hier nog vast Mégane rijders zijn die er meer belang bij hebben (voor een zacht prijsje) dan dat het mij in de weg ligt  ;)

duckie1098

aHHH, ons nederlands wordt ook nog bij gespijkerd hier?Niet iedereen is een taal virtuoos en wil dat ook niet zijn.Maar ik vind, als je maar begrijpt wat er bedoelt wordt, dan is het toch goed?
Hoewel ik me weleens verwonder over veel fouten in een verhaal (nee, ik pretendeer niet foutloos te typen),ondanks van allerlei instantie's tegen analfabetisme.

groetsels,

Ben

RobScénic

Ben, Hiermee raak je precies de kern van het probleem: Maar ik vind, als je maar begrijpt wat er bedoelt wordt, dan is het toch goed?

Als iedereen zo zou denken, zou niemand meer iets kunnen lezen. Er is niets mis mee om af en toe op foutjes gewezen te worden. Waarom moeten altijd diegenen die zich storen aan verkeerd taalgebruik het ontgelden? Dat is toch de omgekeerde wereld??

mark29

Ik weet niet wat jouw vakgebied/achtergrond is.
Maar wat mij opvalt is dat bij ons op het werk, en wat ik zag bij mijn vooropleidingen, je als je monteur wilde zijn.
Leek het wel of je verplicht taalproblemen moest hebben. Er zijn zoveel mensen in de techniek die grote moeite hebben met spellen.
Maar alles kunnen maken.
Ik ben al blij dat je op een forum niet van iedereen het dialect hoeft te horen. Brabanders zijn voor mij goed te verstaan, limburgers word lastig, plat praten uit drenthe en friesland is niet te verstaan. Dat zie je gelukkig niet op een forum, omdat je hier alleen tekst ziet.

Heatzone (Mark)

Ik heb verschillende vrienden die heel handig zijn als het aankomt op techniek maar de Nederlandse taal totaal niet beheersen. Natuurlijk begrijp ik prima wat ze bijvoorbeeld via Whatsapp naar mij toesturen, maar ik kan mij goed indenken dat sommige zich hieraan irriteren. Wat voor veel logisch lijkt qua spelling is voor de ander soms een vraagstuk. Je kunt het ook anders bekijken voor vele is bijvoorbeeld de werking van de motor een vraagstuk, terwijl het voor de andere heel logisch is.

Zelf ben ik van mening dat je iemand best erop mag attenderen dat zijn spelling niet klopt. Als dit maar op een nette en vriendelijke manier gebeurd. Ik keur het echter af als het op een kinderachtige of onvriendelijke manier wordt gedaan.. Als deze zelfde persoon een vraag zou stellen omtrent zijn auto dan wordt hier ook niet onvriendelijk of afkeurend op gereageerd terwijl het voor de techneut misschien meer dan logisch is en bij zichzelf denkt "dat hij dat niet snapt..?"

Even de kanttekening dat ik natuurlijk niet wil zeggen dat iedereen die technisch is ook automatisch slecht is in Nederlands ;)

Christian de Vriend

Dit is het enige forum ,waar men als een stel honden op een bot duikt,als het om
taal en zinsopbouw gaat,je kan iemand wel blijven schoppen,maar als je niet weet welke richting men
op moet,kan je blijven schoppen.
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

mark29

Ik kom op meerdere forums, waar wat betreft spelling en offtopic gaan en iets over iets anders ###len of posten dan een megane is het hier wel het ergst binnen de hokjes. Niet heel erg open minded.
Geen probleem, vind het interessant hier om de technische ellende te lezen, optisch verbouwde meganes boeien mij toch niet. Ieder zijn ding.
Ik hoef het beleid niet te bepalen.

Rogier

kunnen we nou een keer ophouden over dat spelling gezeur, iedere gek heeft zijn gebrek. mijn nederlands is ook niet super, maar ik kan nog wel een punt en een komma plaatsen.

ik wordt hier wel een beetje moe van, en dit maakt het wel minder leuk hier.

jarno27

Ja laten we er een "punt" achter zetten :q 8)7

Dennis Postma

Citaat van: Rogier op 25 maart 2015, 18:58:48
kunnen we nou een keer ophouden over dat spelling gezeur, iedere gek heeft zijn gebrek. mijn nederlands is ook niet super, maar ik kan nog wel een punt en een komma plaatsen.

ik wordt hier wel een beetje moe van, en dit maakt het wel minder leuk hier.

Zo te zien zijn die punten en komma's inderdaad het probleem niet bij jou. Wat dat betreft ben je geslaagd! Jij mag door voor de hoofdletters.  :q 8)7

Gelukkig is het begrijpelijk typen hier al een stuk beter geworden dan het was. Deze regel is dan ook ingevoerd in de tijd dat de turbotaal (me in plaats van m'n of mijn. Ff in plaats van even. En ga zo maar door) zijn intrede deed waardoor steeds meer bericht soms bijna niet meer te volgen waren. Dat deze regel af en toe nog eens onder de aandacht gebracht wordt is naar mijn idee helemaal niets mis mee.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev