Advertenties


te vroeg gebroken distributieriem

Gestart door Bommel, 25 juni 2005, 12:23:24

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Bommel

Ik heb een Megane Coupe DTI en nu is na 55.000 km de distributieriem gebroken >:(. Heb mijn motor moeten laten reviseren. De riem had ik in juli 2003 vervangen. Zijn er meer Megane rijders bij wie dit is gebeurd???

Volgens mijn garage heeft Renault ergens na 2003 de specificaties veranderd en adviseert een zwaardere distributieriem. Volgens mij had Renault met een recall moeten komen, omdat ze weten dat de distributieriem te zwak is. Natuurlijk heb ik Renault Nederland gebeld, maar ze zeggen dat ze niks kunnen doen. Volgens mij wilden ze niet met een recall in het nieuws komen en laten ze de rijders de zure vruchten plukken >:(

Inge

Ja, ik ook, na 52.000 km is mijn riem gebroken ;(......weet nog niet welke schade er aangericht is, maar ik ga morgen maar eens bellen naar de garage die dat ding er om gezet heeft. Ben benieuwd wat zij vinden, maar ik zal wel 0 op recest krijgen ben ik bang N

Wel is het schandalig dat deze dingen zo zwak zijn want de schade die aangericht wordt is vaak groot. Heb een DTI van 1999, bij 74.900 is er een nieuwe riem op gekomen en hij staat nu op 127.154, dus 52.254 kilometer terwijl bij 75.000 km voorgeschreven staat.

Wacht maar af wat ze morgen zeggen....


Inge

Inge

Hoe kan dit zo veelvuldig voorkomen dan bij Renaults, heb zoveel auto's gehad en het is me nog nooit overkomen, nou waren dat meestal Toyota's dus kwalitatief niet te vergelijken, maar dan nog..........
Heb net contact gehad met iemand uit mn dorp die bij de Renault Dealer in mijn buurt werkt en hij gaat er morgen voor me achteraan bij de dealer waar het gebeurd is, hij vindt het ook veels te vroeg en wil het proberen te verhalen, dus ik ben benieuwd of hem dat gaat lukken. Anders zal ik dus zelf ff een paar daagjes sleutel plezier hebben ;( zucht!


Inge



Inge

Ik ook, ik laat het morgen direct weten, want morgenmiddag kan ik bellen..........

Inge


Inge

De dealer wilde wel water bij de wijn doen en de helft vergoeden, zal zo'n 1800 euro zijn, dus 900 voor mezelf. De auto is me dat niet waard, dus ga ik het zelf doen.


Inge

Patchup

Renauklt adviseerd dan ook meestal met een auto die 5 jaar oud is de distributie riem te vervangen of bij 60.000 km.

Ik heb mijne meteen vervangen toen ik hem kocht. De kmstand was toen 39.570.

Ik ga gewoon voor zekerheid.

ForeverYoung

Is alleen geen garantie dat het goed blijft gaan...
Zie openingspost van Bommel; 55.000 km en +/- 3 jaar terug vervangen...

RaymondTroost

denk dat hij over diesel praat remco :)

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev