Advertenties


Stekkers onder stoelen voor airbags

Gestart door duckie1098, 28 december 2014, 02:40:14

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

duckie1098

Ik ben het zo langzamerhand helemaal zat dat het servicelampje gaat branden als ik de voorstoelen een keer moet verzetten.Wie heeft hier een goeie oplossing voor?Ik kabels wel solderen, maar je komt er haast niet bij zo.DAn moet je de stoelen er wel uithalen.Geen winterklusje dus.
Heb de stekkers vanmiddag ingespoten met wd40, maar ik weet niet of de servicelamp uitblijft bij verzetten van de stoelen.

groetsels,

Ben

[Edit: airbags juist gespeld, zodat dit topic met een zoekopdracht beter gevonden kan worden]

Alessio

Ik had het vroeger samenzitten met een lusterklemmetje.
Kleuren van de draden die samenhoren zijn toch hetzelfde als ik me niet vergis.

duckie1098

AH, een kroonsteen is inderdaad een idee.

groetsels,

Ben

mark

Ben persoonlijk van mening dat troep zoals kroonsteentjes etc. niet in een auto thuis horen, en al helemaal niet in de airbag bedrading. 

Gewoon solderen die hap.  ;)

Dit kan ook met soldeer krimphulzen, dit gebruik ik ook veel als ik zelf iets moet solderen.  !-!

matthew

Idd solderen, maar zomaar kleur op kleur zit er niet in.
Stoel heb je zo los, 4 bouten van boven en los.

Creative Explorer

Citaat van: mark op 28 december 2014, 20:30:05
Ben persoonlijk van mening dat troep zoals kroonsteentjes etc. niet in een auto thuis horen, en al helemaal niet in de airbag bedrading. 

Gewoon solderen die hap.  ;)

Dit kan ook met soldeer krimphulzen, dit gebruik ik ook veel als ik zelf iets moet solderen.  !-!

Idem, kroonsteentjes horen niet in een auto, net als de mooie schotch-locks.
Voor de meeste accessoires is de AMP aansluiting voldoende, mits met de juiste momenttang wordt aangesloten.

Maar voor het airbag circuit is er maar 1 oplossing; solderen.
Nothing beats a TurboCharger!

mark29

Er is hier toch een functie waarbij sommige scheldwoorden niet getypt kunnen worden? Daar vallen kroonsteentjes ook onder.

Als je de stekker door wil solderen, laat alles inelkaar zitten, en knip steeds aan beide zijde 1 draad door, soldeer eerst deze, dan pas weer de volgende.
Zo kan je geen fouten maken, kleur gaat bijna nooit op kleur bij renault, echt niet!
Netjes solderen en krimpkousen gebruiken.
Ik schroef altijd even de stoel los, zijn 4 bouten, torx 40 dacht ik. Dan kantel ik de stoel achterover.
Brug iets omhoog, dan kan je lekker op je buik liggend solderen.

Als je de auto uitleest, bij rekeneenheid airbags, zie je alle functies aan de hand van weerstand.
Een kroonsteen zal dus een andere weerstand geven dan een nette soldering. Dus los je de problemen echt niet op.
Een slechte stekkerverbinding geeft een storing, door dat hij geen weerstand heeft, dus onderbroken, of te veel weerstand. Dus slecht contact.
Er zit hier een tolerantie in, bijvoorbeeld als hij 15 ohm mag zijn, dan is de tolerantie (ik noem maar iets) van 5 tot 25 ohm.
Is ie dan 30 ohm, omdat er vuil in die stekker zit, of niet mooi klemt, of verbinding slecht is, noem het maar op, niet met blote oog snel te zien, kan je al storingen krijgen.

mark

Is idd wel een goeie om dit soort woorden als kroonsteentjes te sensureren.  !-! Ik stem voor.

duckie1098

DAn lijkt me dat toch wel een beter idee, solderen en krimpkousjes erop.

bedankt voor de tips.Ik kende deze al,maar dacht dat een stoel loshalen meer geklooi was.

groetsels,

Ben

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev