Advertenties


Schokkende motor

Gestart door Paul!, 26 december 2014, 16:28:28

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Paul!

Sinds ik m'n auto apk heb laten keuren vorige maand, is de auto flink aan het schokken gegaan.
Bij de apk kwam naar voren dat de uitstoot wat te hoog was en dat de 2 bougies niet helemaal lekker waren.
Dit laten verhelpen met nieuwe bougies (allen) en de uitlaat gedicht + cleaner erdoor.

Ik doe dit niet zelf, want ik heb 2 linker handen, waarop ik hem naar een garage gebracht heb.
Deze beste man gaf hierbij aan dat zowel de bougie kabels en de bobine nog goed waren.
Maar goed, als ik nu onder de motorkap kijk, terwijl de auto draait, vind ik het absurd hoe erg de motor aan het schudden is.

Wellicht een bekend probleempje, maar weet iemand wat het kan zijn?  :?
Verleden: 1998 Renault Megane coupe, Phase 1, 2.0L 16v
Heden: 2003 Renault Megane II, Phase 1, 2.0L 16v Priv.Luxe

In een Volkswagen Passat, toch zal ik liever met een Renault Megane ;)

Bobo1.6

Zijn de motorsteunen ook gecontroleerd? Want naar mijn weten als een motor schud zijn de steunen niet goed meer. Als de versnellingspook niks doet is het niet die onder de auto!

RobScénic

Nee, het schokken moet ergens vanaf komen. Als je motorsteunen totaal verrot zijn, zal een soepel draaiende motor gewoon stilliggen. Je merkt het dan alleen bij optrekken onder belasting enzovoorts.
Renault Scénic 2.0 16v Sportway Aut. 2002 SOLD!!

Renault Mégane Cabriolet 1.6 16v Sport 1999 SOLD!!

>>Renault Grand Scénic 2.0 16v Tech Road Aut. 2006<<

>>Renault Mégane Coupé-Cabriolet 1.6 16v Privilege Luxe 2004<<

jorritmg

de bougie's zijn vervangen zeg je maar werken ze ook allemaal?

Trek om de beurt er is een los en kijk of de motor er slechter van gaat draaien, zo niet heb je best kans dat die bougie wel nieuw is maar niet werkt.


Paul!

Sorry ik zat ff aan de kerstverplichtingen vast, dus kon ff niet reageren.
Oke dus het zijn niet de motorsteunen?
Moet erbij zeggen dat de versnellingspook ook aardig meetrilt en als ik een stukje gereden heb dan wordt dit wel minder.
Ik zal morgen eens naar de bougies kijken, kun je zo lostrekken met een knijptang oid?



Verleden: 1998 Renault Megane coupe, Phase 1, 2.0L 16v
Heden: 2003 Renault Megane II, Phase 1, 2.0L 16v Priv.Luxe

In een Volkswagen Passat, toch zal ik liever met een Renault Megane ;)

jorritmg

de bougiekabels worden er gewoon op gedrukt dus die trek je er ook zo vanaf met de hand

hansenn

misschien heeft de monteur de bobines in de verkeerde volgorde teruggeplaatst

Karin

Als ik het zo lees dan moet ik toch aan de bobine's denken. Deze verschijnselen had ik ook toen deze niet goed waren.

Paul!

Het weer zit niet echt mee om ernaar te kijken vandaag, maar jullie zeggen de bobine dus?
Verleden: 1998 Renault Megane coupe, Phase 1, 2.0L 16v
Heden: 2003 Renault Megane II, Phase 1, 2.0L 16v Priv.Luxe

In een Volkswagen Passat, toch zal ik liever met een Renault Megane ;)

mark

Ik zit ook aan de bobines/ bougiekabels te denken.

Ik heb het van de week ook gehad met mijn 16v. Ik heb dan 4 penbobines maar het werkt het zelfde.

Ik heb die van mij net een paar weken, daarvoor had deze 3 jaar stil gestaan.

Dus van de week begon de motor ook ineens te schudden.

bleek dus dat er 1 helemaal stuk was, en 2 deden nog een klein beetje mee. Gelijk allemaal vervangen dus, en de motor liep weer als een zonnetje  !-!

mark

En als de monteur de bougiekabels verkeerd heeft aangesloten, dan komt de auto niet door de 4gas test heen voor de apk.
(en dan ga ik er vanuit dat de monteur ook wel zo slim is om dit dubbel te checken als het niet goed is)

En bobines kunnen zo ineens kapot gaan.  ;)

Paul!

Naar die bobines moet ik kijken, is dit voor iemand met 2 linkerhanden makkelijk te vervangen? 
Zou het trouwens ook niet iets met de kleppen te maken kunnen hebben?  :x
Verleden: 1998 Renault Megane coupe, Phase 1, 2.0L 16v
Heden: 2003 Renault Megane II, Phase 1, 2.0L 16v Priv.Luxe

In een Volkswagen Passat, toch zal ik liever met een Renault Megane ;)

jorritmg

Denk niet dat het je kleppen zullen zijn nu, Problemen begonnen toen je bougies werden gedaan dus zal het probleem ook daar ergens liggen.
Bobine kan je zo vervangen is een klein klusje

fitz

Misschien eerst eens controleren of de juiste bougies wel gemonteerd zijn (elektrode afstand e.d.)
Zijn ze wel goed vastgedraaid?
Bobines kun je altijd nog vervangen.

Paul!

Dank voor de antwoorden en het meedenken!
Als het morgen wat hachelijker buiten is zal ik is onder de motorkap duiken.
De auto is nu aardig bevroren en de weersvoorspelling voor morgen is ook niet best!  l-

Ik test de bougies, 1 voor 1 trek ik ze los, als de auto minder gaat lopen zijn ze goed,
veranderd er weinig is er wat mis mee (als ik het goed begrepen heb tenminste?)
Welke elektrode afstand is ideaal en kan ik dit aanpassen :?

Je merkt het, ik ben een leek, maar doe dingen liever zelf voor zover ik kan, voordat ik met onnodige kosten zit!
Verleden: 1998 Renault Megane coupe, Phase 1, 2.0L 16v
Heden: 2003 Renault Megane II, Phase 1, 2.0L 16v Priv.Luxe

In een Volkswagen Passat, toch zal ik liever met een Renault Megane ;)

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev