Advertenties


Vraag mbt de distrubitieriem

Gestart door Jaime, 18 december 2014, 13:18:36

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jaime

Heb even een vraagje.
We hebben een megane cc 2.0 16v op het oog van 2004 en heeft 103.000km gelopen. Nu is de distributieriem vervangen bij 63.000km in 2009.
Wanneer zou deze nu weer vervangen moeten worden ik dacht om de 5 jaar of hoeft dat niet.
Hopelijk kan iemand mijn hier mee helpen.

Groetjes Jaime

Tedo

5 jaar of 120.000 km. Gewoon mee onderhandelen tijdens de koop (mocht hij verder bevallen). Zo doe ik het ook altijd.

Jaime

Bedankt voor de reactie tedo. Dus die riem is al de eerste onkosten post. Hij wou laatst al niets meer van de prijs afhalen maar ga hem nog wel eens een mailtje sturen.

Felix

Mag ik vragen wat de vraagprijs is?

Jaime

Hij vraagt 4950 excl 495 aflever kosten

Felix

Mmm, ik ben niet zo thuis in de prijzen van CC's, maar naar mijn idee zijn het toch een hoop centen.
Volgens mij liggen de prijzen van de hatchback rond de 2500-3300 euro. Het verschil met jouw CC vind ik best fors. Misschien heeft iemand hier een beter advies? :)

Jacques

Vergeet niet, dat een cabrio nieuw altijd een stuk duurder is in aanschaf dan een vastdak auto. Ik denk dat de 2L megane cc circa 40 000 euro nieuw heeft gekost. Als je dan ziet dat hij nu ongeveer 1500 euro duurder is als een niet cabrio. Dan valt de prijs zeker mee. Ik kon er zelf pas een kopen meg. CC 2L 16V zwart en met leren bekleding (2004) voor 4600 en daar was de drukgroep van defect. Ik heb hem laten staan, want veel meer krijg je er na reparatie ook niet voor.

Jaime

Idd een cc is in het algemeen wat duurder. Maar als ik deze auto zou kopen dan zit ik gelijk met die kosten post van de distributieriem en daar heb ik niet veel zin aan. Hij word als 2e auto gebruikt dus heb niet zo heel veel haast gelukkig. Maar zijn er niet veel met alle opties en vooral met een trekhaak. Want een trekhaak monteren achteraf schijnt ook nog wel prijzig te zijn vooral als er sensoren in de bumper zitten.

zapp

Trekhaak bij KwikFit is een stuk goedkoper dan bij de dealer.
Zelf opzetten kan ook, dan ben je nog goedkoper uit.

Jaime

Ja maar zit je dan niet met de sensoren in de bumper dat die de trekhaak niet herkennen ? Of maakt dat niet uit als er sensoren in de achterbumper zitten en je monteert een trekhaak ?

vincent

advies bij vervangen distribtie  ik zou persoonlijk ook de nokkenas versteller vervangen    als je hem al niet hoort met starten

Jaime

Is dat ook een kwaal dan van een cc ? En zo ja wat kost dat om te vervangen?

Jacques

Waarom rekent die verkoper wel 495 euro afleveringskosten en mag jij vervolgens het achterstallig onderhoud alsnog doen. Bij die auto hoort gewoon binnen de 5 jaar een verse distributieriem met spanrollen. Ik zou daar toch eens over praten als je het over afleveringskosten hebben.

Ambassador

Ben het met Jacques eens. De auto dient netjes afgeleverd te worden. Moet voor de verkoper ook een goed gevoel geven.
Bij de aankoop van mijn auto waren deze kosten voor de verkoper (dealer.) De kosten voor de trekhaak hebben we gedeeld 50/50

Fubar (Marcel)

Tip: aankoopkeuring (€29,-) bij de Renault-dealert + reparatieadvies/offerte en daarmee verder onderhandelen.
PS: wat houdt die afleveringskosten exact in?
Ik zal nooit sneller rijden dan jouw beschermengel vliegen kan

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev