Advertenties


speakers vervangen

Gestart door Andreas, 2 december 2014, 17:18:16

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Andreas

Beste medeleden,

Na behoorlijk speurwerk te hebben verricht heb ik denk een keuze gemaakt om het geluid beter te krijgen in mijn Megane.

Voor speakers : Pioneer TS-Q131C
Achter speakers: Pioneer TS-E1302i

Kan iemand mij vertellen of dit een goede keuze is, of heeft iemand betere en goedkopere speakers gevonden die goed passen zonder aanpassingen in de auto te hoeven doen.

Groetjes ,
Andreas

mark29

Verstand van speakers heb ik niet veel.
Weet wel dat de de megane 2 rammel deuren heeft.
Dus investeren in deur isolatie kan zeker geen kwaad.
Zoals die dynamat, is van die dikke plakfolie zeg maar. Heel goedkoop is het niet.

Tedo

Ik heb in beide de set die je voor voor aangeeft (deurspeakers en tweeters), en dat is een hele verbetering t.o.v. origineel. Achter heb ik ze niet vervangen.

zapp

Passen die speakers in dezelfde opening zonder dat je hoeft te hakken of breken?

Tedo


ron2014

Inderdaad.  Plug and play!
In mn cc heb ik het gecombineerd met een kleine subwoofer. Super geluid

Tuintje

Waarom geen Cabasse speakers. Doen niet zo heel veel onder voor die Pioneers heb ik gelezen, en die kan je met enig speurwerk op de sloop krijgen voor onder de 50 euro. Tegenover de Pioneers scheelt je dat meer dan 100 euro.

Tedo

150 euro voor zo'n Pioneer setje? Welnee, hier een voor 40 euro of een lager voorstel. Nieuw heb je ze voor rond de 100 euro incl. versturen vanuit Duitsland.

Tuintje

Vergeet je niet de 2-weg speakers voor achteren mee te rekenen? Via Redcoon kan je in Nederland de set voor, dus speaker en tweeters, voor €111,00 kopen, zonder verzendkosten.

http://www.redcoon.nl/B295012-Pioneer-TS-Q131C_Speakersets

Maar wil je een complete set, dus voor- en achtersspeakers zit je aan de €150,00 nieuw. Tweedehands zal het wel schelen voor zo'n Pioneer setje, maar dan ben je aangewezen op eBay en verkopers uit het buitenland. Dat moet je ook maar net willen.

Ik heb een Cabasse upgrade gedaan voor mijn Megane II en dat kostte nog geeneens een halve meier. Is wel een beetje zoeken op de sloop, maar de nieuwere Laguna's en Megane's hebben ze vaak wel zitten. het mooie is dat de sloopbedrijven geen notie hebben dat het gaat om Cabasse speakers, tenzij een Renault sloperij, dus kan je ze vrij goedkoop meekrijgen.

zapp

#9
Misschien een aardige tip om goedkoop aan goeie speakers te komen  !-!

Op de veilingsite https://www.bva-auctions.com/ doen ze de faillissementsverkoop van Halfords.
Daar zijn de pioneer speakers Ts-H1303 te koop. Op dit moment ligt de prijs rond de 20 Euro (let op daar komen nog veilingkosten en BTW bij).

Ik denk (weet niet zeker) dat deze speakers passen in de deur van de megane, (de maten zijn ongeveer gelijk aan de Ts Q131).
Wie weet dat?

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev