Advertenties


mark's hatchback phase 2 Dynamique 1.6 16v

Gestart door mark, 30 november 2014, 15:02:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

mark

Bij deze de start van mijn "nieuwe" hatchback Dynamique 1.6 16v k4m



Al druk bezig geweest met de rechter voor paneel over te zetten. want hier zat een hele diepe kras op.
En heb de motorkap ook overgezet, want er zat roest bij de grilletjes (net in de hoeken bovenin).





Dacht dat doe ik zo ff, maar dat viel wel vies tegen.  :D De panelen zitten bovenin ook nog gekit met een soort van schuim.
Heb het paneel met de diepe kras helemaal verbogen, met het paneel van de 1.4e extra voorzichtig geweest.  :P

Ook de angeleyes uit de 1.4e gehaalt, helaas heeft mijn 16v h7 koplampen. Dus ik zal de kabelboom nog ff moeten aanpassen, zodat ik de angeleyes kan monteren.  !-!

Owja en de wielmoeren zitten echt muurvast, zal ik dus ff op mijn werk los moeten rammelen met de luchtsleutel.

De voorlopige planning:

- Grote beurt
- Nieuwe remmerij achter
- Sport remschijven + EBC redstuff remblokken voor
- schroefset overzetten
- verlichting overzetten
- nieuwe binnenspiegel
- nieuw stuurwiel
- verloopkabel voor radio halen ivb stuurwielbediening
- audio overzetten/ vernieuwen

mark

#1
Heb de laatste tijd niet stil gezeten, hoef alleen nog de schroefset, wielen en de achterlichten van de 1.4e af te halen. en dan kan die weg.  !-!

Ondertussen ook nog een setje 16 inch scenic wielen en 4 nieuwe winterbanden gekocht.

Vervolgens de wielen rood gespoten, en whitewalls er op geschilderd met speciale verf die hiervoor bedoeld is.  !-!

En de raceland uitlaat van de 1.4e ook over gezet, en er onder gelast.





En ja, de auto schreeuwt om een verlaging. Ik weet het.  :D

En de scenic wielen laat ik na de winter (herfst >:( ) verbreden naar 7,5 inch breed. En dan kom ik op et 36 uit.  !-!

mark

Heb vandaag een megane rs 225 pook knopje met de post gekregen van ebay. Heb deze gelijk gemonteerd.

Deze kwam met een adapter.  !-!



Heb eerst de pook van mijn 1.4e gedemonteerd om te kijken hoe deze vast zat.
En daarna voorzichtig bij de 16v gedaan.

Ff een plaatje van hoe het vast zit.  !-! (in de 1.4e)



Is wel wat geweld voor nodig om het los te krijgen, maar moeilijk is het niet. ( heb een waterpomp tang gebruikt)

En gemonteerd in de 16v.  !-!


mark

Ik had vandaag mooi weer een dagje vrij.  !-!
Dus ik ben maar eens begonnen met mijn polijst project.  :D

zo zag het eruit.



Dit is tijdens het schuren.
Ben begonnen met korrel 200

dit hier op de foto is denk ik korrel 800, en vervolgens nog ff met korrel 1200 nat geschuurd.



En vervolgens gepolijst.  :P







En natuurlijk ben ik nog lang niet klaar met polijsten. Alles waar ik bij kan komen moet glimmen.  :P  8)7

mark

#4
Vandaag is ff mijn vmaxx schroefsetje er onder gezet. uiteraard ook met nieuwe bouten en moeren voor het fusee stuk.  ;)

De voorkant is nu 5 cm verlaagd, om mee te beginnen.  :D



binnenkort gaat de achterkant ook omlaag, dus dan zakt de voorkant ook nog een stukje mee.  !-!

Vergeleken met de 1.4e heb ik nu wat meer ruimte achter de wielen, waardoor ik dus nog lager kan.  8)7

En helaas zijn de whitewalls er af gevallen, dit zal ik de volgende keer eerst ff op moeten schuren.
zodat het er wel op blijft zitten.  !-!

mark

Net even de achterlichten weer gefixt.

De verloopstekker van de achterlichten klopte niet. De draden van de remlichten en "gewone"verlichting zaten verkeerd om.
En ik had een draadbreuk. Dit heb ik met een paar soldeerhulzen opgelost.  (ben gek op die hulzen  :D )

mark

Ik had vandaag een dagje vrij, dus maar weer ff bezig geweest.  :D

Als eerste met de koplampen begonnen.

Moest ook nog de stekkers om solderen naar de h4 stekkers.  !-!



Het verschil. (de auto staat op 1 kant op de krik, anders kon ik niet bij de onderste boutjes van de bumper komen.  :D )





En daarna nog ff een cabrio bumper gepast, deze heb ik vrijdag opgehaalt.  :)











De bumper is net 2 cm te kort aan beide kanten. En de bumper past niet mooi bij het gedeelte bij de achterlichten.

Verder heeft de bumper wel aardig de zelfde vorm, dus het bovenste gedeelte gaat er af. En daar zet ik dan weer een stukje hatchback bumper op.
Het zelfde verhaal als bij mijn voorbumper dus.  :D Alleen hopen dat ik hier niet zo lang over doe.  :D

mark

Vandaag een verloop stekker setje gehaalt voor mijn stuurwiel bediening. En de prijs viel mee, had het dubbele verwacht. was alles bij elkaar 62 euro kwijt.  !-!

Gelijk er ingebouwd, en het werkt weer super op mijn pioneer radio.  !-!


mark

#8
Vanochtend nieuwe ebc remschijven en yellowstuff blokken er op gezet. Dat was hard nodig.  :D

De oude remblokken moest ik met een beetje geweld los halen, en deze waren een beetje te heet geweest.
En de remschijven waren ook niet veel meer.



En vanmiddag een setje staal omvlochten remslangen op gehaald. Dit komt er binnenkort ook nog onder.



En ik heb ook nog een cabio achteras gemonteerd. Want ik had een stoeprandje gepakt met de oude achteras, en het wiel stond er scheef onder.  :D

Hier zat trouwens nieuwe remmerij op. Dus hoef ik dat ook niet meer te vervangen.  !-!

mark

Op het werk ben ik al aan de zomerwissels begonnen, dan kan ik natuurlijk niet achterblijven.  :D


Maargoed dat ik nog een setje 5 mm spacers had liggen, anders kwam het niet goed met de remmen.  :D
Het loopt net niet aan.


En m'n nieuwe poetsmachine is even goed uitgeprobeerd.  :D






mark

Vandaag de distributieriem en waterpomp vervangen.
Dit was achteraf geen overbodige luxe, want de waterpomp had lekkage.  :P


En het viel allemaal reuze mee, ik had alleen een beetje ruzie met de pakking van de waterpomp.  :D Deze wou niet netjes op zijn plek blijven toen ik de waterpomp op zijn plek wou drukken.  :D Maar naar 4 uurtjes sleutelen liep de motor weer als een zonnetje.  :grin:

Verder heb ik de middendemper er tussenweg gehaalt, maar ik doe er denk ik nog andere onder.
Want het geluid valt wel mee, maar de uitlaat ploft bijna niet. En daar had ik stiekum wel een beetje op gehoopt.  :D

En heb het idee dat ik hierdoor een klein beetje vermogen mis, dus van de zomer maar eens langs een uitlaat specialist voor een custom demper die een klein beetje tegen druk heeft. maar zo min mogelijk geluid dempt.  ;)

mark

Vandaag heb ik eindelijk het kastje van de electronische klep gemonteerd, nu kan ik met een afstandsbediening de klep open en dicht doen.

De auto staat in dit filmpje onder de carport dus je merkt niet zo heel veel verschil.  ;)


mark

Gisteren nog ff wezen polijsten.  !-!





De andere kant moet ik nog doen. Want zo'n remklauw is 3 uur werk.  :D


mark

Gister de motorkap opnieuw gedipt. Dit keer met een ander merk plastidip. En deze werkt een stuk makkelijker, en geeft een mooier resultaat.  !-!

De oude plastidip heeft er 2,5 jaar opgezeten, en zat er echt muurvast op. Ben dus de hele middag bezig geweest, met dat spul er af te plukken.



Vind het niet mooi staan, hoort gewoon een zwarte kap op.  :D



De eerst paar lagen.



En het eind resultaat.  !-!






mark

Vandaag de gereviseerde as gemonteerd.  :)



Alles ging vrij makkelijk, alleen de abs sensoren zaten aardig vast.



De as stond alleen een tandje hoger dan origineel.


Toen de auto uitgelijnd. Dit is ongeveer een uurtje werk.
Omdat je 2x moet uitlijnen.  ;)

Zo stond de as er onder.
Nog niet eens zo heel verkeerd.
De auto reed gewoon recht.


Toen de achterkant van de auto opgekrikt. En de 4 moeren iets losgedraait. En de as er recht onder gezet.


Toen de auto weer laten zakken. Een rondje gereden, en vervolgens nog een keer opgemeten.alleen de wielvlucht/camber rechts staat niet helemaal zoals het hoord. Misschien dat dit door het lager van de remtrommel komt.


En daarna de sporing van de voorkant afgesteld. En die stond bijna perfect.  !-!

Daarna de achteras verlaagd, zoals te verwachten had ik maar een paar tikken met de moker nodig om de staven los te krijgen.  !-!



Daarna heb ik thuis nog ff de voorkant een cm naar beneden geschroefd.  !-!


EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev