Advertenties


Is dit kofferbakslot onderdeeltje los te krijgen?

Gestart door Creative Explorer, 27 november 2014, 19:34:11

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Creative Explorer

Ik heb afgelopen zondag de Megane even provisorisch gemaakt, want de kofferbak wilde niet meer van het slot. Nadat ik het slot uit de auto had gedemonteerd, zag ik dat van een tandwiel de nokjes waren afgebroken. Deze ontgrendelen het slot.


Helaas heeft het onderdeel het vandaag begeven en heb ik het Dialogysis nummer nodig van dit onderdeel: of een exploded view van het kofferbak slot van een 2004 Megane GrandTour.



Alvast hartelijk dank!

NB: het onderdeeltje zou 2 nokjes moeten hebben.
Nothing beats a TurboCharger!

Tedo

Ik zou gewoon (op de sloop) op zoek gaan naar een compleet slot. Losse onderdelen als tandwielen uit sloten verkoopt Renault zeker niet, en een compleet slot zal lekker duur zijn.
Ik heb zelf ook een reserve exemplaar liggen (via MP bij een sloper gekocht) omdat ik dacht dat mijn euvel ook aan het slot lag (maar bleken gebroken snoeren in de thule tussen klep en carrosserie).

Creative Explorer

Een compleet slot kost naar ik meen 70-80 euro. Een 2e hands slot op de sloop zal ook wel een tientje of 2 zijn. Terwijl ik enkel het tandwieltje nodig heb. En een 2e handsje heeft ook al een leven achter zich. Het is natuurlijk wel de laatste redmiddel.
Dat een dealer niet happig is om een tandwieltje te leveren, weet ik. Normaliter is de kans ook erg klein, maar uit ervaring weet ik dat als je kunt komen met een bestelnummer, je meer gedaan kunt krijgen en dan moet het voor een paar euro wel lukken.

Vandaar dat ik op zoek ben naar het Renault nummer ;-) Ik wil eerst dat proberen.
Nothing beats a TurboCharger!

mark

Ik denk zelfs dat dat tandwieltje helemaal niet los leverbaar is, en geen onderdeel nummer heeft.

Als dat tandwieltje een onderdeel nummer had, dan had het er wel opgestaan.  ;)

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev