Advertenties


Dashboardverlichting valt uit

Gestart door zapp, 24 november 2014, 23:26:13

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

zapp

Raar. Soms valt de verlichting uit van de klokken in mijn dashboard (snelh.meter en toerenteller). Maar meestal doet ie het wel..? De rest van de dashboardverlichting doet het wel goed. Dat is lastig zoeken naar de oorzaak, omdat hij het meestal wel goed doet. Het is onvoorspelbaar.  :?

Wat zou dat kunnen zijn? Lampje? Kabelbreuk? Connector? Of weet iemand of er een zwakke plek in het systeem zit waardoor dit soms optreedt?
Het is een Megane Grandtour uit 2006 met 1,6 16V benzinemotor.

mark29

De stekker aansluiting heeft wel eens kuren.
We sturen die panelen wel eens op naar actronics in almelo ter reparatie.
De panelen van de scenic en espace vallen ook uit namelijk.

zapp

Mark, dank voor je reactie.
Waar zit die stekker-aansluiting?

mark29


mark29

dat plastic boven je tellers duw je zo aan de kant.

zapp

Thnx.   !-!
Was inderdaad appeltje-eitje om die klokkenwinkel eruit te halen.
Ik heb alles goed schoongemaakt en de connector behandeld met contactapray.
En nu maar afwacht'n of het euvel weer terugkomt.

zapp

Ik heb te vroeg gejuiched.
Alles zit weer in elkaar maar nu doet de klokkenverlichting het niet en bovendien werkt het controlelampje (en het geluid) van de knipperlichten niet  :neen:

Ik heb alles goed aangesloten, zag er ook goed uit. Moet ik er misschien mee naar de garage om de electronica te laten resetten (omdat die connector los is geweest)??

mark29

nee dat hoeft niet.
alleen als er nieuwe klok ingaat kan hij geprogrammeerd worden.
dan zal jouw paneel inwendig een probleem hebben.
actronics een bedrijf in almelo is hier goed in. dit kan jouw garage voor jou regelen. particulieren kunnen hier niet zo maar terecht namelijk.
wij doen dat ook vaak zo.

zapp

Dank voor de tip, ga ik wat mee doen.
Ik heb net trouwens gemerkt dat het instrumentenpaneel helemaal is uitgevallen. Niets doet het meer   :cry:

matthew

Voor uitvallen verlichting, is er voor de gewone meg2 een actis oplossing.
Herprogrammering instrumentenpaneel.

mark29

Ow dat kan ook zo maar zijn, durf ik zo niet te zeggen.
Van de scenic en espace gaan ze bij bosjes naar actronics vandaar.

zapp

Ik heb een afspraak gemaakt met de garage voor de Actis oplossing: Herprogrammering instrumentenpaneel.

Waar is de tijd gebleven dat je met sleutel 10 en 17 en een schroevendraaier alle voorkomende reparaties aan je Renault4 kon doen? Zonder ingewikkelde computerapparatuur. Het meest geavanceerde stuk gereedschap was een fietslampje en een batterij om de ontsteking op tijd te zetten.

Mijn buurman heeft trouwens weer een R4 gekocht: Jeugdsentiment!  :grin:

matthew

Voor espace en scenic klopt dat.

Clio 3 heeft het ook en zou je ook weg moeten brengen.

Alleen voor de meg2 is het een gele ots geweest, d.m.v. herprogrammeren.

zapp

Ik wil graag alles weten: wat is een gele ots  :?

mark29

Op autos kunnen gele rode en blauwe ots zitten.
Dit is eigenlijk niets meer dat er een aanpassing aan de auto gedaan kan worden omdat er iets af fabriek bijvoorbeeld niet goed is.
Laatste tijd bijvoorbeeld veel rode op de clio s, achterremmen aanpassen.
Kan ook gewoon een taywrapje plaatsen zijn tussen 2 kabels ofzo omdat die wel eens doorscheuren of een bepaalde plek. Het zijn vaak hele simpele dingen.

Als je dagelijks werkt bij een renault dealer onthoud je er vaak wel een hoop. Maar veel zijn er die je niet eens weet. Zo kan het herprogrammeren er inderdaad 1 zijn, maar die heb ik niet zo onthouden eigenlijk.

Owja ook nog, er zijn ook nog actis oplossingen, dit is zeg maar een online database, alleen voor dealers toegankelijk, daar staan klachten in met oplossingen.
Zoals de 2 liter f4r die doet hikken, actis oplossing is dan bougies vervangen.
Of een 1.2 die hikt, oplossing bougies controleren, schijnen setjes champion ooit te zijn geweest die niet goed zijn.
Of water in deurbakken bij megane 2, actis oplossing, demonteer deurpaneel breng stroken kit aan, staan er fotos bij hoe wat en waar weet je wel.

Best handig die info.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev