Advertenties


Motorsteun Distr. zijde

Gestart door Megane_2003, 22 november 2014, 15:32:22

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Megane_2003

Hoi Luitjes

ik heb een vraag over de motorsteun aan de distributiezijde.
Ik kan de motor met de hand makkelijk heen en weer bewegen en er zit veel beweging in deze steun en het lijkt wel of er rubber uit is.
is dit normaal dat hier veel beweging in zit? of vervangen die steun?


Hetzelfde heb ik met de uitlaatrubbers, hij hangt nog prima onder de auto maar er zit erg veel speling in waardoor ik soms de uitlaat hoor klapperen bij starten optrekken of afremmen,
Kan het zijn dat deze ook versleten zijn?

Ik hoor graag van jullie

wickydude

Kan best versleten zijn, dat komt vaker voor.
Dat kan ook de oorzaak zijn van de beweging van de uitlaat, de motor gaat dan verder heen en weer bij optrekken en afremmen.

Megane_2003

Okay tnx
ik zal eens uit gaan kijken naar een nieuw rubber dan.
Moet ik de motor nog ondersteunen bij verwijderen van deze steun?

Megane_2003


Bij mij zit er nu deze in zoals afgebeeld maar ik vindt op mijn kenteken ook die volrubber zijn.
Ik denk dat ik dan beter voor die vol rubber kan gaan of niet?




zapp

Kan je die motorsteun niet gewoon volspuiten met PUR? Dan worden alle kieren opgevuld en zit het lekker vast.

wickydude

Rubber komt ook nog eens in verschillende hardheden. Dus een volle met zacht rubber kan hetzelfde effect geven als een met hard rubber waarbij de "spaken" de beweging kunnen geven. Geen idee welke beter is. De motor zul je waarschijnlijk wel moeten ondersteunen.

@zappy: als je bouwmarkt pur schuim bedoelt, dat gaat niet werken,als het uithardt is het hard en verkruimelt gewoon doordat de rest nog wel kan bewegen. Er zijn wel twee componenten PUR kits waarbij je geen schuim krijgt, maar de ruimte volgiet waarna het uithardt. Meestal veel harder dan de standaard rubbers, geeft meer trillingen door.

Megane_2003

Ik heb hier nog wel Pattex Powerfix staan, die wordt net rubber en is mooi zwart van kleur
zal morgen eens kijken of ik de open delen vol kan spuiten, ik laat de auto toch een paar dagen staan,
kan het lekker  drogen


Da Likita

Citaat van: Megane_2003 op 22 november 2014, 22:27:55
Ik heb hier nog wel Pattex Powerfix staan, die wordt net rubber en is mooi zwart van kleur
zal morgen eens kijken of ik de open delen vol kan spuiten, ik laat de auto toch een paar dagen staan,
kan het lekker  drogen

Dat werkt niet. Hardt niet genoeg uit en door de trillingen verloopt en verkruimeld het na verloop van tijd. Is niet gemaakt om dat soort trillingen te houden.
Er is een vulmiddel voor, het heet Polyurethaanrubber PS 160 of Shore A 60 (http://www.polyservice.nl/PU-Rubber-PS-160--2-kg-set-p-16525.html


matthew

We gaan toch geen pur spuiten :x

Maar als je de motor goed op een en neer kunt bewegen denk ik niet dat deze motorsteun stuk is, maar de kantel motorsteun (ookmwel botje genoemd) stuk is. Want als die versleten is kun je de motor goed op en neer bewegen en beweegd dus ook je uitlaatlijn mee die je deze klachten kan geven zoals jij omschrijft.

mark29

Die bovenste motorsteun die je laat zien. Niet vol kitten.
Ooit worden ze slap, dan zakken ze door, dan raken de 2 rubber delen elkaar dan gaat de auto meetrillen.
Veel mensen denken dan dat de motor onregelmatig loopt.
Dus kit je ze vol kan hij gaan trillen.
Is ie slecht gewoon vervangen, is gewoon stukje onderhoud.

Het schudden van de motor komt meestal zoals aangeven van de onderste steun onder de auto, ook wel hondenbot genoemd enzo. Wij noemen het in de werkplaats gewoon onderste pendelsteun, deze voorkomt dat de motor pendelt, maw heen en weer beweegt.

Megane_2003

Te laat  :q
Ik heb de ruimte opgevuld met een stevig stuk rubber en opgevuld met deze kit.
ik doe dit maar ff op de goedkope manier omdat ik dit jaar al genoeg heb uitgegeven vindt ik zelf.

ik heb de koppelingsplaten, veerpootlagers, gasklephuis, 4 bobines, en nog wat klein spul voor de apk zoals stuurkogel fuseekogel, vervangen dit jaar.

en ik zit er aan te denken om hem weer weg te doen omdat ik benzine rijden echt veel te duur vindt
ik heb 3 jaar op lpg gereden en dat zou ik graag weer doen , dus ik ben een beetje aan het rond kijken  ;)

zapp

Ik voel een lichte schok als gas geef en dan rem op de motor vv. Ik neem aan dat dit door het kantelen van de motor komt. Is dat op te lossen door een nieuw hondebotje te plaatsen, of zit dat in de bovenste motorsteun??

En kan je zo'n hondebotje zelf vervangen? De auto zal op de brug moeten, maar kan je dan aan de slag zonder speciaal gereedschap of andere ingewikkelde maatregelen (ondersteunen oid)?

Het is een Megane Grandtour uit 2006 met 1,6 16V benzinemotor.

mark29

Citaat van: mark29 op 23 november 2014, 18:31:03
Die bovenste motorsteun die je laat zien. Niet vol kitten.
Ooit worden ze slap, dan zakken ze door, dan raken de 2 rubber delen elkaar dan gaat de auto meetrillen.
Veel mensen denken dan dat de motor onregelmatig loopt.
Dus kit je ze vol kan hij gaan trillen.
Is ie slecht gewoon vervangen, is gewoon stukje onderhoud.

Het schudden van de motor komt meestal zoals aangeven van de onderste steun onder de auto, ook wel hondenbot genoemd enzo. Wij noemen het in de werkplaats gewoon onderste pendelsteun, deze voorkomt dat de motor pendelt, maw heen en weer beweegt.

mark29

pendelsteun is makkelijk te vervangen, maar de bout kan goed vastzitten, ik doe dat wel altijd op de brug met met luchtsleutel.
Maar goed, ik doe niets op de grond op de stoep gelukkig.

duckie1098

pur/ rubberkit?Maak er dan gelijk een vaste verbinding van,weet je zeker dat de boel kapot trilt.Niet mee klooien zou ik zeggen.Gewoon een nieuwe erin en misschien dat hondebotje ook.Zo duur zijn die dingen nou ook weer niet.

groetsels,

Ben

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev