Advertenties


inleren sleutel na vervangen contactslot

Gestart door Arie123, 12 november 2014, 16:47:52

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Arie123

Ik heb een Megane uit 2000. Een paar weken gelden is de auto in het stuurslot gevallen en wilde daar niet uit. Een vriend heeft het contactslot voor me vervangen voor een ander. Nu zit ik dus met een sleutel (met afstandsbediening) voor de deuren en 1 voor het contactslot. Nu draait de sleutel en het contactslot wel maar wil ie niet starten. Vermoedelijk door het feit dat op de nieuwe sleutel (contactsleutel) een andere chip bevat.

Mijn vraag is of ik nu de chip van de oude sleutel gewoon kan verplaatsen naar de nieuwe (ik heb nog een reservesleutel met afstandsbediening) voor het starten of moet ik nu naar de dealer met de hele auto etc. om het nieuwe slot in te laten leren naar de nieuwe situatie? Iemand in de buurt van Den Haag die het voor me kan doen?

Ik snap er nu echt helemaal niets meer van. Kortom contactslot draait en het stuurslot ontgrendelt maar auto start niet.

mark29

Dus dan zet je dat ijzeren baardje van de nieuwe sleutelset over naar jouw oude sleutels.
Die kan je eruit halen, en de handzenderds die behoud je dan gewoon.
En contactslot omdraaien is puur mechanisch, heb je alleen dat ijzeren baardje voor nodig.
Voor de vergrendeling de plips, dat zijn die handzenders.

Arie123

Volgens de vriend moet de auto naar de Renault garage toe om de sleutel te laten inleren. Ik ga straks zelf proberen om het ijzerenbaardje te verwisselen en kijken wat er dan gebeurt?

Heeft iemand voor het geval dat nog een adresje in Den Haag of omstreken om de sleutel/slot in te leren voor een zacht prijsje, in laats van dat ik naar de dealer moet en de hoofdprijs moet neerleggen voor een auto van 15 jaar?

Rogier

Ik ben bang dat je daar echt voor naar de dealer moet. Ik zou wel even rond bellen voor dat je naar de eerste de beste gaat, de prijzen variëren nog wel eens, mij scheelde het 15,-

Arie123

Hoi,

Bedankt voor de reactie. Met hoeveel moet ik gemiddeld eigenlijk rekening houden? En met wat voor problemen had jij dan te maken?

Rogier

Ik moest een nieuwe sleutel kaart in leren omdat mijn oude kaart (ik had er maar 1) in de wasmachine terecht was gekomen. Ik betaalde voor het in leren € 35,- me kaart koste € 140,-

Zoals ik al eerder aangaf bel eerst even naar verschillende dealers, ze wilde mij eerst € 50,- laten betalen.

wickydude

Bij mijn primera ging het om de transponder in de sleutel. Die werd door een antenne die om het contactslot heen zat geactiveerd en herkend. Volgens mij is het bij je megane ook zo.
Ik zou de sleutel open maken en kijken of er een los dingetje in zit. Dat kun je misschien overzetten naar de nieuwe sleutel.
Hoe het er precies uitziet weet ik niet, maar die van mijn primera zag er zo uit (in het rondje):

Jacques

Waarom ga je niet naar Mark29 toe. Hij geeft het goede antwoord. Je moet de transponder en de juiste afstandbediening hebben en die zitten in je oude sleutel. Dus de baard van het nieuwe contactslot overzetten in je oude sleutelbehuizing.

mark29

Inderdaad, lezen, lezen.
Naar die vriend van jou moet je niet luisteren, dat kost je onnodig geld. Laat hem maar een fles bier voor je regelen.

Zoals ik al aangaf, en jacques herhaalde, transponders van de oude sleutels overzetten, naar de nieuwe sleutelbaardjes.
2 minuten werk, en kost je niets, alles blijft werken.

Al die andere reacties zijn dus overbodig, niet gaan laten inlezen want DAT IS NIET NODIG.
Iedereen vertelt graag een ervaring over zijn nieuwe sleutel, maar dat is niet aan de orde.

wickydude

De oude sleutel heb je nog wel nodig om de deur open te maken als je zender niet werkt (wat wel eens voorkomt als de batterij leeg is ;) )

mark29

Mag aanemen dat ie bij het contactslot ook de andere sloten bij heeft?

wickydude

Citaat van: Arie123 op 12 november 2014, 16:47:52
... Een vriend heeft het contactslot voor me vervangen voor een ander. Nu zit ik dus met een sleutel (met afstandsbediening) voor de deuren en 1 voor het contactslot.

ik lees dit als dat hij de deursloten niet vervangen heeft.

mark


mark29

tja.
anders extra sleutel laten maken bij sleutelboer. en aan die andere sleutel hangen voor de zekerheid.
sleutel alleen baardje kost paar euro.
met transponder zonder afstandbediening wel starten kost ca 30 a 40 euro.
alleen voor de megane 1 fase 2 dan he.

RobScénic

Daarom: Contactslot vervangen> alle sloten vervangen. Worden meestal als set verkocht. Past de sleutel overal weer op, en het ombouwen is een fluitje van een cent. Nieuwe sleutelbaard in oude behuizing doen, klaar.

Rogier, het betreft hier een megane I. Die heeft geen sleutelkaart.
Renault Scénic 2.0 16v Sportway Aut. 2002 SOLD!!

Renault Mégane Cabriolet 1.6 16v Sport 1999 SOLD!!

>>Renault Grand Scénic 2.0 16v Tech Road Aut. 2006<<

>>Renault Mégane Coupé-Cabriolet 1.6 16v Privilege Luxe 2004<<

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev