Advertenties


inhouden 2.0 en late respons op gaspedaal

Gestart door ron2014, 10 november 2014, 20:48:21

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

ron2014

Ik heb iets vreemds met mn megane. De auto houdt in met accelereren.  Vooral in de derde en vierde versnelling is dit merkbaar, het optrekken gaat haperend,  niet echt vloeiend.
Daarbij reageerd de auto ook niet echt snel op het gaspedaal,  hij wacht even met accelereren lijkt het wel. Ik denk dat het iets met elkaar te maken heeft. :?
ik heb de auto uit laten lezen, daar kwam niets uit. Geen fouten of meldingen. Het gasklephuis is schoongemaakt, dat was het ook niet.
iemand een idee???

mark29

f4r met of zonder turbo?
We hebben er verschillende in de werkplaats gehad, met dit type motor met turbo dan in een espace. Megane 2.0 is er nu eenmaal niet veel.
Perfect rijden, geen foutcodes, maar beetje bibberen aarzelen met gasgeven zeg maar.
Na vervangen bougies was het over. Zijn dan te oud, voorschrift is om de 60000 maar dat is eigenlijk te lang.
Enkele tientallen espacen hebben dit gehad bij ons.
Wie weet is het probleem bij jou hetzelfde. Hoe oud zijn de bougies? Klopt de elektrode afstand?

Fubar (Marcel)

Het kan ook een F7R motor zijn of een 2.0 8V.
Afstellen vd bougies of vervanging kan idd de oplossing zijn. Wellicht vervuilde injectoren.
Ik zal nooit sneller rijden dan jouw beschermengel vliegen kan

mark29

hij post in megane 2. dus dat gaat niet op.
moet een f4r zijn dan.

Fubar (Marcel)

Ik zal nooit sneller rijden dan jouw beschermengel vliegen kan

richard65


ron2014

Helaas geen turbo, maar een cc met een 2ltr 16v.
Bij de aankoop van de auto zijn wel de bougies vervangen. Kan er een verkeerd type bougie gebruikt zijn wat de klachten veroorzaakt?

duckie1098

Huh?Bougie's oorzaak van trage reactie op gasgeven?
Leg eens uit?Gewoon omdat ik dat niet begrijp.

groetsels,

Ben

duckie1098

En wat is dan de beste bougie?Een boegie met 1, 3 of 4 elektroden?

groetsels,

Ben

mark29

Waarom?
Omdat ik dat al vaker meegemaakt hebt, de 2 liters trillerig reageren met gasgeven.
Na vervangen bougies was het over. Werd ook aangegeven op actis, een helpdesk zeg maar, die op renault.net staat. Dit is alleen dealer toegankelijk.

Er zijn wel meer klachten die met rare oplossingen verholpen worden hoor.
Wij, dealer, monteren alleen bougies met 1 of 2 elektroden. Meer kom ik er niet tegen. Dit zijn dan allemaal origineel renault onderdelen.

ron2014

Dan toch maar nog eens bougies wisselen bij de dealert. Ik laat weten of het geholpen heeft.

duckie1098

tsja,had het kunnen weten.Nieuwe bougie's erin en loopt zeker beter,vooral in de stad loopt ie mooier rond zonder bibberen.Reageert ook iets beter op het gas.

groetsels,

Ben

mark29

ron en duckie zijn jullie 1 en dezelfde persoon?
Dus het probleem is opgelost begrijp ik?

ron2014

Nee, ik ben Ron,  geen duckie. 
Ik ben nog niet bij de dealer geweest.

mark29

allebei dezelfde klacht dan?
lijkt bijna ivm respons vandaar

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev