Advertenties


Motor pendelt tijdens stationair draaien en trilt/ resoneert erg tijdens rijden

Gestart door Sandtrooper, 6 november 2014, 14:10:41

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Sandtrooper

Hey hallo luitjes, -- --

Nu ben ik al bijna een jaar de gelukkige bezitter van een megane 1.6e uit 1997.
Lekker bakkie, was van een "liefhebbertje" geweest volgens de verkoper en dat was wel te zien onder de kap. Stabilisatorstang, racefilter..
Maffe ding loopt als een trein, dus misschien wel van een van de leden hier geweest. !-!

Echter loopt hij sinds afgelopen vrijdag niet meer lekker, Ik reed achteruit en hij viel uit..op zich niet zo bijzonder als je poot van de koppeling glijdt 8)7
Dus motor sloeg af maar gelijk erna begon hij niet lekker te lopen. Mijn hele dashboard trilde mee.
Vandaag de Lamba vervangen(op aanraden van een maatje die monteur is) want de CO2 was te hoog en hij zat ook boven de 1, waardes zijn nu goed maar hij blijft "zoeken" naar zijn ideale stand. Hebben het stationair toerental maar iets naar boven bijgesteld. Zat altijd braaf rond de 600-700, na het weekend rond de 500 of lager en nu draait hij zo rond de 1000.

Gelijk dus een rondje gereden maar probleem was er nog. >:( De auto trilt enorm aan de rechterzijde en maakt hierdoor wel wat lawaai. Wielophanging heb ik al uitgesloten want die kan van achteruitrijden en een afslaande motor niet naar zijn grootje volgens mij.

Dus flink gezocht en gespeurd en nu kom ik regelmatig tegen, mapsensor lek, massakabels nazien, bobine, stappenmotor( wat het ook niet kan zijn, denk ik, want hij hobbelt niet als een paard de auto)...

Dus hierbij officeel HELP!!!!
Ik wil er nog wel even mee blijven rijden want het is een lekker auto'tje en ik wil er verder een echte "sleeper"van maken..

Cheers, Justus



Sandtrooper

Heb nog verder gespeurd en ik had zoiets van, hij moet ergens valse lucht trekken.
Dus hitteschild er maar eens afgehaald....en ja hoor, spruitstuk naar zijn grootje  :D
Begrijp ik gelijk waarom die Lamba zo veel moeite had met afregelen..

Nu wil ik een 2e handsje er op gooien, kan geen kwaad toch???

Normaal hou ik wel van cracks maar niet van dit soort ;)

mark

Op facebook in de renault marketplace groep staat een supersprint spagetti spruitstuk met racecat te koop voor 150 euro  ;)

https://www.facebook.com/groups/639143326147128/

Het is dat ik nu zelf al een nieuw rvs spruitstuk heb gekocht, anders kwam deze er onder.  ;)

Sandtrooper



Sandtrooper

Wat bleek nu, motorsteun was helemaal door. Dus die vervangen en nu loopt ie weer als een zonnetje. Ik hoor hem nu wel janken, huilen linksvoor. Heeft ie van de zomer ook gedaan en opeens was het weer weg. Volgens mij is het mijn wiellager... :neen: :D

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev