Advertenties

uitvallen renault megane coupe 1.6 16v

Gestart door jurgen156, 1 november 2014, 19:07:30

Vorige topic - Volgende topic

jurgen156

gister wil ik de auto parkeren valt uit en springt niet meer aan heb de bougies en bobines verwisseld de bdp sensor verwisseld en nu heb ik een gele draad ontdekt die in de bundel zit boven de bdp sensor en die loopt naar een stekker op t plaatje onder t luctfilter daar gaat hij vanuit de stekker over in een roze draad vraag 1 waar is deze voor en waar loopt hij naar toe nu heb ik aan t gele draad boven bdp sensor een stuk gevonden  van een cm of 5 geen isolatie meer op zit heb dit per toeval gevonden daarom de vraag kan deze stekker ingebrand zijn en dat hij daarom niet aanspringt heb ook op 2 bougies geen vonk de middelste 2 rara
ps als hij een tijdje staat want ik probeer ook verschillende dingen te controleren dan krijg ik een kleine plof bij de eerste keer starten daarna niet meer

RobScénic

Leestekens..... Het blijven mooie dingen om te gebruiken, zodat men een verhaal fatsoenlijk kan lezen!
Renault Scénic 2.0 16v Sportway Aut. 2002 SOLD!!

Renault Mégane Cabriolet 1.6 16v Sport 1999 SOLD!!

>>Renault Grand Scénic 2.0 16v Tech Road Aut. 2006<<

>>Renault Mégane Coupé-Cabriolet 1.6 16v Privilege Luxe 2004<<

jurgen156

Yorick

Dat bedoelt Rob niet, Jurgen.
Het is niet prettig lezen als er totaal geen leestekens worden gebruikt. Je verhaal is één grote zin, je gebruikt geen punten, komma's of hoofdletters.

Het is een forum voor iedereen, daarom is het wel belangrijk dat de verhalen en topics goed leesbaar zijn.

RobScénic

Tnx Yorick voor het verduidelijken van mijn post.

Dan zal ik het nog iets duidelijker maken: Als ik zoveel moeite moet doen om een post te ontcijferen, haak ik af. Ik bedoel: het is niet MIJN auto die een probleem heeft. Ik wil met alle liefde mijn ervaring delen, maar als iemand niet de moeite kan/ wil nemen om een fatsoenlijk leesbaar stukje te schrijven (en dat hoeft echt niet in perfect Nederlands!), dan neem ik niet de moeite om iemand te helpen.
Renault Scénic 2.0 16v Sportway Aut. 2002 SOLD!!

Renault Mégane Cabriolet 1.6 16v Sport 1999 SOLD!!

>>Renault Grand Scénic 2.0 16v Tech Road Aut. 2006<<

>>Renault Mégane Coupé-Cabriolet 1.6 16v Privilege Luxe 2004<<

jurgen156

ok ik zal er rekening mee houden volgende keer.
ik heb t probleem gevonden distributieriem gebroken.

Fubar (Marcel)

Citaat van: RobScénic op  3 november 2014, 17:10:20
Tnx Yorick voor het verduidelijken van mijn post.

Dan zal ik het nog iets duidelijker maken: Als ik zoveel moeite moet doen om een post te ontcijferen, haak ik af. Ik bedoel: het is niet MIJN auto die een probleem heeft. Ik wil met alle liefde mijn ervaring delen, maar als iemand niet de moeite kan/ wil nemen om een fatsoenlijk leesbaar stukje te schrijven (en dat hoeft echt niet in perfect Nederlands!), dan neem ik niet de moeite om iemand te helpen.

gewooneenkwestievaninlerenenuitlezen  :D ;)
Ik zal nooit sneller rijden dan jouw beschermengel vliegen kan

Jeroen64

Kostelijk ! Zit ik inmiddels wel met een probleempje wat is een bdp sensor ?
Waarom wordt een gele draad roze én staat een ploffende motor gelijk aan een kapotte distributieriem ?

Niet dat mijn motor ploft of van kleur verschiet maar toch je kan nooit genoeg weten.
Megane Cabrio 16 - 16v 2000
Citroën XM 2.5 TD

mark29

De beginpost snap ik niks van, ben helaas ook dyslectisch dus dat word hem niet.
Maar bdp sensor is jouw toerental sensor.
Vaak is de klacht motor gaat wel rond, maar slaat niet aan.
Wil je die vervangen, kijk je hoe de stekker zat, en niet lukraak kleur op kleur solderen.
Bij renault gaat bij een stekkerblok vaak van de ene kleur zo in door op een andere kleur, totaal niet logisch.
Dus je kijkt hoe de stekker ligt, en je volgt zelf de draden, alsof je naar een zwart wit tv zit te kijken.

Die distributieriem, ook een klacht, motor gaat wel rond, slaat niet aan, als die riem gebroken is, slaat hij niet aan.
Maar vaak hoor je ook wel dat de motor compressieloos draait, al zijn er veel mensen die dat verschil niet horen.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev