Advertenties


klets maar raak DEEL 214

Gestart door Dennis Postma, 11 oktober 2014, 19:37:35

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Dredan

Vandaag bij de sloop een nieuwe schokdemper gehaald, deze zit er inmiddels ook al onder  !-!
Megane coupe 1.6e // Megane coupe 2.0 16v

Karin

Mark, van harte gefeliciteerd

Yorick

Mark, gefeliciteerd kerel!
Fijne dag/ fijn weekend!

mark

Bedankt.  !-!

Ben vandaag de allerlaatste ding van de 1.4e aan het halen, en dan kan kan die binnenkort naar de sloop.  :)

Tedo

#184
Gefeliciteerd en gecondoleerd (met de 1.4e)  ;)

Kan iemand van de Renault monteurs mij vertellen wat het beste (lees: betrouwbaarste) benzineblok is voor een Megane III. Zowel mijn pa als ik zijn voorzichtig aan het rondkijken, ik in principe voor een 2.0 TCe en hij voor een 1.4 TCe. Die laatste heeft, net als de 1.2 TCe geen riem maar een ketting voor de distributie. Dat is wel een pluspunt. En dan heb je nog de 1.6 16V, is die doorontwikkeld, of heeft die nog steeds dezelfde problemen als in de I en II?

mark


Paul

@tedo, al deze motoren zijn goed.
de 1.6 16v is altijd al en goede motor geweest.
Laguna 3 estate GT 180 dCi

Clio 3 1.616v Initiale

matthew

1.6 is goede motor, maar na mijn idee wel traag voor de meg 3.
1.4 tce loopt zeer goed. Rijdt ook echt fijn. En een 2.0 ja dat heeft gewoon veel power en is ook goed.
Maar ik denk dat voor de meeste de 1.4 wel volstaat.

De benzine d riemen zijn sinds 2008 om de 6jaar of 120000km.

Tedo

Bedankt heren! De 1.6 16V is in de basis wel een prima blok, maar heeft mij toch wat teveel kuren. Die wordt het zeker niet voor mij, misschien wel voor mijn vader (al ben ik die richting de 1.4 Tce aan het praten). De 1.2 TCe lijkt me voor hem net te weinig. Maar de 2.0 TCe is dus ook betrouwbaar, ondanks dat die nog een riem heeft. Dat is mooi!

matthew

Een 2.0 tce rijdt erg goed, maar ik denk als je in een 1.4 tce gereden hebt dat je daar ook erg over te spreken bent.

1.6 zijn de kwaaltjes wel uit tegenwoordig.
Maar persoonlijk vind ik dat die in de meg3 wel tekort schiet.
In de meg 1 is ditneen hele fijne motor met zeer goede rij eigenschappen, in de megane 2 zelfde motor maar met nieuwere milieu eisen erop wat hem niet vlotter heeft gemaakt en in de meg3 is dit nog stukje erger na mijn idee.

mark

Kijk maar naar volkswagen.  :D
Ook met een ketting kan de motor in de soep lopen.  :D

Dus om de ketting hoef je het niet te doen.  ;)

matthew

Dat klopt mark, echter is het in de vag groep op het moment wel het ergste.

Ik zal zeker niet ontkennen dat we ook al 1.4 kettingen hebben vervangen, maar procentueel gezien valt het reuze mee.
Er zijn er een best aantal verkocht en wij hebben er in al die jaren ongveer 5 gehad.

mark


Tedo

Top! Eerst maar eens rijden dus, want ik ken wat dat betreft de Megane III alleen met een 1.6 16V, een 1.2 Tce en een 1.5 Dci.

mark

Iedereen alvast fijne feest dagen.  !-! :prut:

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev