Advertenties


Achter schokdemper blijft soms vastzitten

Gestart door Alessio, 8 oktober 2014, 20:42:16

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Alessio

En alweer een probleem,het zit mij niet mee..

Vrijdag hoorde ik opeens een harde krak toen ik bij een vriend van me de oprit opreed.
Uitlaat daar gemonteerd en vertrokken,ik vond de auto springen rechtsachteraan dus gestopt,de auto zat rechts zo'n 4cm lager dan links..
Ik kwam thuis en de auto stond weer op normale hoogte,hoe of wat i don't know!
Op de auto gaan zitten en wiebelen en wat springen,de vering veert zoals normaal,dus geen probleem aan de vering te merken.
Nu maandag aan het rijden en opeens een put en weer 4cm lager,doorgereden naar het werk en na 8u werken terug buiten en de auto was weer normaal zonder te bewegen?

Sindsdien niet meer voorgehad maar het is iets dat kapot was/is dus moet vervangen worden,enkel het probleem vinden..

Is hier dus iemand die het probleem kent/herkent? Of iets meer kan vertellen wat dit allemaal kan zijn buiten de vering? Die is volgens mij nog 100% in orde,veert nog super en 1maand geleden door keuring nog maar gegaan.

Bobo1.6

Ik weet dat mijn Renault gas schokbrekers heeft achter, en een tijdje geleden was er een gasbus lek bij mij. Kans bestaat dat dat bij jou ook het geval is. En een lekke schokbreker was bij mij ook door de keuring heen gekomen. Eigenlijk zou je hem op een brug moeten zetten en bij het wiel loshalen, kan je het met de hand indrukken en komt het rustig terug is er niks aan de hand als dat niet gebeurt kan ik je helaas niet verder helpen.

Alessio

Owjah vergeten melden,ik zit met een V-maxx verlagingset die nu ongeveer 10 000km heeft gelopen,dus voor die schokbreker denk ik niet dat het mogelijk is,maar je weet nooit natuurlijk.

Eerst wat andere dingen proberen te achterhalen dat ik alles opeens kan testen :)

mark

Als je jouw oude schokbrekers nog hebt, dan zou ik die er eens onder zetten.
Kijken of dat verschil uitmaakt.  ;)

Alessio

Zeg je iets goed,de voorste heb ik nog maar de achterste waren allebei kaduuk toen ik de schroefset gestoken heb,dat was ook de reden van de schroefset..

Maar moest het de schokdemper zijn,zou het altijd zijn en dat is niet altijd want vandaag en gisteren reed hij zonder problemen.

mark

Het kan haast niet anders dan dat het in de schokdempers zit.
Want als er een torsiestang is geknapt, dan ligt die plat op de grond.
En veert die ook niet weer omhoog, want daar hebben de schokbrekers de kracht niet voor.

Krik de auto eens omhoog, en haal de schokbrekers er onderweg. Als je daar niks aan kan voelen, dan moet je ff naar de torsiestangen kijken.
Maar lijkt mij sterk dat het daar in zit.

Alessio

Na 10 000km is dat toch extreem vroeg? neen?

Maar ik ga dit eens proberen aan de rechtse kant,enkel de rechtse er van onder halen en eens inveren is genoeg denk ik? Hoe merk je net dat hij versleten is? Want van schokdempers is mijn ervaring 0.0

Die torsiestangen kan nooit,die zijn amper 6maand oud,steken er nieuw van in maart in  8)7

Ik heb ook al iets vernomen van een lager ergens op de achteras? Kan dit ook?

mark

achter zit alleen in de remschijven/trommels een geperst lager. als die kapot is moet je een setje nieuwe remschijven/trommels monteren.
Deze lagers zijn niet los te bestellen.  ;)

Die v-maxx schokbrekers moeten heel stroef op en neer gaan.
moet je echt wat kracht voor nodig hebben om die in te drukken.  ;)

Alessio

Die trommels zullen ook weer wat kosten  8)7  Kan je ook per 1 bestellen? Is enkel de rechterzijde namelijk.
Maar als er een lager kapot is hoor je dit aan een lawaai tijdens het rijden niet?

Als er zoveel kracht voor nodig is,hoe test je dit dan in godsnaam?   8)7

mark

Het lukt wel om een goeie schokbreker in te drukken, maar je hebt wel wat kracht nodig.  ;)

De trommels gaan alleen per paar.  ;)

fitz

Volgens mij kun je die lagers best los bestellen. Je hebt alleen een pers nodig voor montage.

Alessio

Die kracht is geen probleem ;) Ik dacht even dat je bedoelde,als mens lukt dat niet  :D

Deze lager wel gevonden (http://www.mister-auto.be/fl/wiellager/bolk-bol-1582402_g654_a999BOL-1582402.html) dus kan wel apart veronderstel ik?
Maar even nog die vraag,een kapotte lager maakt toch een verschrikkelijke herrie? Want dat heb ik helemaal dus niet..

fitz

Ik heb ook geen idee waarom we op lagers beland zijn, ik geef gewoon antwoord... Maar als hij verder geen herrie maakt, lijkt mij dat er niks aan de hand is met je lagers.

Alessio

Neen,dat idee kwam van de een garage,maar ik dacht bij mezelf als deze geen lawaai maakt,kan dit niet..

Zoals het er nu uitziet,kan het niet veel anders meer zijn dan die schokdemper..

fitz

Er gewoon even afhalen, is niet zoveel moeite.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev