Advertenties


Cabriodak wil niet meer sluiten.

Gestart door Alessio, 3 oktober 2014, 22:38:03

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Alessio

Hallo,
Sinds deze avond wil mijn cabriodak niet meer sluiten via de elektrische weg,manueel lukt.
Het dak op zich werkt nog wel perfect,enkel de klep onder het dak is de dwarsligger..

Het slot wou niet openen wanneer je de klep wou opendoen,enkel via het noodtouwtje,dus doet helemaal niets,opende dan ook niet!
Wanneer het dak gesloten is en je wil het openen,het dak doorloopt zijn stappen en dan moet de klep opengaan maar dat doet ie weer niet..

Soms iemand die het probleem herkent of dat soms weet wat het is aan de klep?

Alessio

#1
Vandaag al wat nagekeken.

Iemand die weet waarvoor dit dient?:


Andere cabriorijder die mij soms kan zeggen of dit normaal(vettige boel,zwart) is bij hun?:


Iemand die soms weet of dit ook hydraulisch wordt bestuurd? Ik denk van niet,zie geen hydrauliek er rond.. :

RobScénic

1: is de ontwaseming van de achterruit. Inderdaad, met een ventilator.
2: Geen idee
3: Is niet hydraulisch maar electrisch. Maar er kan wel een sensor opzitten die het openen/ sluiten blokkeert wanneer deze niet goed functioneert
Renault Scénic 2.0 16v Sportway Aut. 2002 SOLD!!

Renault Mégane Cabriolet 1.6 16v Sport 1999 SOLD!!

>>Renault Grand Scénic 2.0 16v Tech Road Aut. 2006<<

>>Renault Mégane Coupé-Cabriolet 1.6 16v Privilege Luxe 2004<<

Alessio

1:Nu je het zegt,was ik niet aangekomen met men paniek  8)7

3:Maar als het slot open is via het touwtje in de kofferbak,gaat dit ook niet,zou de sensor dan niet het goede aangeven en wel werken of ben ik nou verkeerd? (Dit ga ik alvast eens testen met het van een andere megane te halen en te proberen een van deze dagen)



Is er niemand die wat over foto 2 kan zeggen? Waar zijn de cabrio mannen,vrouwen?

Karin

Hier is een cabriovrouw maar ik kan er niets over zeggen. Ik heb een handbediend dak.

Alessio

Dat is spijtig,toch even bedankt om te reageren.

Op naar de volgende cabrio rijder met elektrisch dak?  !-!

hansenn

normaal wordt hier geen vet gebruikt, en zeker geen zwart vet. Weet je zeker dat het vet is en geen "schraapsel" van de onderliggende hydraulische slang?

Ik denk dat je gewoon het slot kaduuk hebt

Alessio

Dat zou ook kunnen,maar ik vrees toch voor dat vet.
Morgen eens bekijken!

Dat wordt normaal dit weekend veranderd dus we zien dat wel weer,maar als het slot los is werkt het ook niet..
Maar het kan zoals Rob zei dat er een sensor aanwezig is er in  :)

hansenn

als dat idd vet is dan zegt dit niets. Wanneer het echter hydraulische olie is, wordt het verhaal anders en heeft ie lekkage.

Maar omdat je zegt dat het dak wel gewoon werkt, zal het olienivo ook wel voldoende zijn.

Het slot is volgens mij gewoon een mechanisch slot die electrisch geopend wordt. Dus geen sensoren.

Uit je verhaal begrijp ik niet helemaal wat het probleem is. Moet je het dak nu handmatig uit het slot halen en dan opent het zich verder gewoon op de normale manier?
En sluit het ook normaal tot het laatste stukje en moet je hem handmatig in het slot drukken?

Welk bouwjaar is je megane? Aha ik zie het al, 1998

Aan enkele cilinders zitten kabeltjes die weergeven in welke positie het dak staat. Zijn deze nog wel intact en aangesloten?

Wanneer je het dak dicht doet, hoor je de motor van de pomp nog lopen wanneer de eindstand is bereikt?

Alessio

#9
Dat wordt straks gecheckt :)

Inderdaad is van '98.
Het probleem is dit,de klep wil niet uit het slot of op slot gaan,de klep wil niet omhoog of omlaag gaan maar het dak kan wel omhoog en omlaag zonder problemen.
Dus het enige wat werkt is het dak zelf en de klep inclusief slot wil niets doen..

Olieniveau staat wel onder minimum maar dat is al sinds aankoop zo..

Alessio

Hiernet het eens deftig gaan bekijken.
Dat soort vet,was een soort plastiek die in hele kleine stukjes werd gedrukt met een soort vloeistof.

Alle kabels enzo nagekeken,ook aan die cilinders en dan de klep handmatig tot aan het midden open gezet en opeens werkte het dak wel weer zoals het moet inclusief die klep en slot? Iemand hier een verklaring voor?

Het werkt natuurlijk wel terug maar er klopt natuurlijk iets niet..

Bedankt voor die info,maybe was het een van die dingen wel,heb alles in 1keer gedaan natuurlijk :)

hansenn

kan zijn dat de klep enige weerstand ondervond en dat ie dus niets deed.
Ook wil het wel eens voorkomen dat er lucht in het systeem zit

RobScénic

Breng het peil eens op niveau, misschien zit het net tegen het kritische punt aan.
Renault Scénic 2.0 16v Sportway Aut. 2002 SOLD!!

Renault Mégane Cabriolet 1.6 16v Sport 1999 SOLD!!

>>Renault Grand Scénic 2.0 16v Tech Road Aut. 2006<<

>>Renault Mégane Coupé-Cabriolet 1.6 16v Privilege Luxe 2004<<

Alessio

Kan ik het systeem op de 1 of andere manier ontluchten?

Dat peil wordt tegen de volgende zomer in orde gebracht,vanaf nu gaat het dak toch niet meer open wegens de lage temperaturen :)

hansenn

dopje op reservoir losdraaien zodat er lucht kan ontsnappen en dan het dak een paar keer open en dicht doen

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev