Advertenties


Waterafvoer paravan

Gestart door zapp, 1 oktober 2014, 12:17:48

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

zapp

Ok, dus als ik het goed begrijp lopen er vanuit de paravan twee slangen naar beneden om het water af te voeren. Aan de onderkant van die slangen zit eventueel een klepje waardoor een verstopping kan ontstaan.

Hoe kan ik bij de onderkant van die slangen komen, moet hij dan op de brug, of kan ik er (via de wielkast of zo) ook bij. Kortom: waar zit het uiteinde van die slangen?

Het gaat om een Megane 2 uit 2006.

davey28

ik heb het bij mijn megane ook gedaan. ik heb de auto bij een maat van me op de brug gezet, vervolgens de uitlaat los geschroefd zodat de uitlaat een stukje opzij kon, vervolgens moest ik nog een stuk van het hitte schild verbuigen voordat de uitgang van de slang voor mij zichtbaar was. ik heb het rubberen dopje er voorzichtig afgebroken en de binnenkant schoongemaakt. Nu geen problemen er meer mee gehad.

wickydude

Davey, jij bedoelt denk ik de slang van de airco afvoer? Die van de paravaan zitten volgens mij achter de modderkuipen. Ik heb ze zelf van bovenaf doorgespoten met de tuinslang, en toen kwam het water van achter de modderkuipen links en rechts apart.

zapp

Ja, inderdaad. Volgens mij zit de condenswaterafvoer van de airco boven de uitlaat. Die moet ik trouwens ook controleren.
Maar ik bedoel de afvoer van de paravan.
Beetje stomme vraag misschien, maar wat zijn Modderkuipen, en waar zitten die?

Ik heb vorige week een overstroming gehad in de auto. Het hele interieur stond blank nadat ik in de carwash was geweest  >:(. Ik heb de hee vloerbedekking er uit gehaald, incl de schuimrubber onderlaag. Alles laten drogen en nu is het weer droog. Het bleek dat de paravan was verstopt. inmiddels is de slang rechts weer open, maar nu ben ik op zoek naar de uitstroomopeningen van die slangen zodat ik kan controleren of alles goed doorloopt en evt dat klepje weghalen, want zoiets wil ik niet nog een keer meemaken  :x

matthew

Modderkuipen zijn de wielkuipen. (plastique).
Alleen het deel aan portierzijde hoeft los, om daar de doppen op de waterafvoerslang af te halen.

Verder van bovenaf het paravan reinigen, door ruitenwissers demonteren en paravan te demonteren.
Dan prut in afvoerslang doorprikken, of even lospakken en schoonmaken.
Verder al het blad wat er ligt nog weg pakken, en dan kan alles weer dicht gebouwd worden.

mark29

Waterlekkages megane 2 megane 3 scenic 2 scenic 3 en ooit kangoos krijgen wel elke week wel binnen op het werk.
Altijd de paravan plastic verwijderen, alles goed schoonmaken, vaak blijft een modderwaas achter met wat shampoo ofzo ook goed wegspoelen.
Dan de afvoeren reinigen en goed doorspuiten met hoge druk.

Aircoafvoer reinigen niet vergeten zit vaak verstopt.

Bij die afvoer thules zit vaak een lipje, die mag je ervan af trekken, dan stroomt de boel goed door.

Heeft je auto een panoramadak controleer deze afvoeren dan ook, erg belangrijk deze verstoppen bij elke auto wel keer.

Maar waar het mee begint is gewoon, houd de auto goed schoon, houd de paravan schoon, spuit de naden van een eventuele panoramadak geregeld goed schoon.
Word die auto eens per 2 weken ofzo goed gereinigd, geloof ik niet dat de boel kan verstoppen. Probeer die auto niet te veel onder bomen te parkeren. Vermijd vogelpoep.
Soms heb je die regenbuien met zand, dan was je de auto, zet dan ook de hogedruk op je paravan, zorg dat die goed doorloopt en alle shit weg kan spoelen.

Zolang het interieur niet goed gedemonteerd word kan het nooit voldoende drogen, als je eens gezien hebt hoeveel schuim er onder je vloerkleed ziet, begrijp je hoeveel water daarin kan zitten, op de bodem lopen ook kabelbundels deze gaan oxideren, stekkers vallen van ellende uit elkaar.
En niet te vergeten de schimmel, dat is erg ongezond.
Stel je haalt het interieur eruit, de vloerkleed goed stofzuigen, en dan kan je hem ook gewoon onder de hogedruk in de wasbox wassen, en daarna ophangen en laten drogen, doen we op het werk ook, is de schimmel weg, en het ruikt weer fris, een stofzuiger kan daar niet tegenop.

matthew


zapp

Allemaal bedankt voor deze tips. Is zeer nuttig  !-!
Ik ga morgen eerst kijken hoe de uitstroomopeningen van de paravan- en aircoslangen er uitzien. Eventueel klepjes weghalen. Dan controleren of alles open is en goed doorloopt.
Daarna evt. die paravan openmaken (ruitenwissers er af) en alles goed schoonmaken en doorspoelen.
En dan zit er nog zo'n rubberrand op de paravaan die aansluit op de motorkap (als die dicht is). Die rand blijft niet meer uit zichzelf zitten. Daar zal ik een tubetje BisonKit voor moeten gebruiken en/of siliconenkit.
En als dat allemaal gelukt is, is mijn GrandTour winterklaar !!! :)

wickydude

Het plastic paneel kun je het beste sowieso los halen, er kan behoorlijk wat troep onder zijn gekomen. Bladresten en zo.

Die rubberrand sluit bij mijne ook niet lekker meer. hij zit op het vilten onderdeel, niet het plastic. dat vilt is door het water zacht geworden en uitgezakt. De vorm komt er niet meer in terug :(. Bisonkit is misschien nog wel een idee ja. Of een nieuw vilten deel....

Dit is de mijne: http://www.meganeclub.nl/fora/index.php?topic=18597.0

Tedo

Zo ziet het er bij mijn 1.6 ook uit. Ben benieuwd of je het kunt kitten op het vilt.

zapp

Ik heb het vilt met wat tiewraps aan de paravan vastgezet. Daarna de rubberrand er over heen geplakt met bisonkit. Als laatste een laag siliconenkit er overheen.
Zit nu goed vast en sluit waterdicht af  Y

Nicojo

Hoi Zapp , ik heb hetzelfde probleem met dat uitgezakte vilten paneel, hoe heb je dat vastzetten dmv tiewraps gedaan?  Foto?

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev