Advertenties

Waar irriteer jij je aan in het verkeer?

Gestart door San, 22 juni 2005, 00:02:55

Vorige topic - Volgende topic

Marco K

Ik kan me ergeren aan wat ik met een verzamelnaam 'gebrek aan inzicht' noem. Daaronder vallen o.a. bumperkleven, onbenullig hard rijden op plekken waar het niet kan, agressief en dom rijgedrag, en bv 65 km/u rijden op een overzichtelijke, drukke doorgaande provinciale weg.

Maar voor de rest ben ik wel gelukkig hoor. :D

Erik van der Velde

Stefan

Citaat van: Meganez op 23 juni 2005, 15:04:32
Citaat van: Stefan op 23 juni 2005, 12:02:31
Zo ook:

Linkshangers
Middenhangers op een 3 baans/4 baans weg
Bijvoorbeeld de A12
Ja, ook 's avonds laat.
Het "ik rij waar ik wil" syndroom noem ik het maar

Voor mij staan deze ergernissen ook zeker op nummer 1 samen met het "ik rij 0,324 km/h harder als jou dus ik ga je inhalen en de hele weg blokkeren". Dit gebeurd nogal ernstig vaak hier in omgeving europoort r'dam met al die vrachtwagens..

klopt staat ook op nummer 1
rechts inhalen staat op nummer 2
maar hoe zou dat nu komen.
Ik heb altijd geleerd dat Nederland een rechts-georri?nteerd land was, maar soms denk ik dat ik in engeland rij.
Als we nou eens allemaal zo veel mogelijk het beschikbare asfalt gebruiken en niet denken zo van "die volgende auto pak ik ook nog ff mee" dan hebben we al een hoop gedaan aan de doorstroming in nederland en de daarbij horende drukte overal.

dus.... ;D
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

Michel Cijs

Citaat van: Dave op 23 juni 2005, 12:06:15
ergenissen zijn :

mensen die hun knipper licht niet uit zetten

mensen die met 105 een vrachtwagen gaan inhalen waar je 120 mag

mensen die hem nog net even in het gat ,wat jij laat vallen voor de 2 sec. regel, duiken

mensen die mijn megane zien en dan gelijk denken dat je wilt racen (dus opgefokt door een spoiler)

mensen die plakken terwijl je al 140-150 rijd

de kaartlezers/telefoontjes, enz rijders

eens met allen

echt vreselijk :(

Bob

Jongens.... ik ben ??n hele irritante nog niet tegengekomen... ??n van mijn favourite: DE SCHOMMELAARS.... of te wel dan weer 120 km/u dan weer terug richting de 100... en dan weer op naar de 130. Omdat ik dagelijks in een erg trage Ford Transit rijd is dit toch wel een hooggenoteerde.

Vrachtwagens die inhalen tijdens drukke tijden. Van de week 10 min achter zulke sukkels gereden. Het was 5 uur s'ochtends.. maar redelijk druk. Op een geven moment kwam er een invoegstrook die door mij..... en nog 6 wagens werd gebruikt. T mag niet, maar de irritatiegrens was bereikt.

Mensen die het ritsen niet zo goed begrijpen... ook erg irritant. Ik laat altijd ??n wagen ertussen en sluit aan. Andersom laat ik mijn richtingaanwijzer 6 keer gaan.... krijg ik dan geen ruimte... dan zien die lui een mooie zilver metallic muur op hun afkomen. Dit spelletje heb ik enkel en alleen verloren van vrachtwagens....die zijn niet zo snel onder de indruk.

Mensen die, als ze 90 rijden achter een vrachtwagen... het "gat" induiken en het verdommen om hun gaspedaal te gebruiken.. das ook zo'n mooie....

En ik kan nog wel even doorgaan.. ik zet per jaar circa 70.000 km op m'n naam. Ik heb bijna alles wel meegemaakt op de Nederlandse wegen.

Michel Veltman

* Michel Veltman denkt ook nog aan de befaamde ''zondagsrijders'' *zucht...
- "Never argue with stupid people. They'll drag you down to their level and beat you with experience." ;)
- aka Yonexfreak :)

mark75

175euries zijn voor mij de hoogste geweest............ eigenlijk goed uitkijken voor de Modebiele Copcams.
Ik rij altijd 160km/h of harder en als de bekeuring in de bus zit strijk ik het uit over al die keren dat ik te hard rijd.

Weet je wat zo shit is..... als je probeert je aan de snelheid te houden en je wordt alsnog geflitst.......3 km te hard of 10 km te hard allemaal shit bekeuringen.

Als je het doet moet je het ook goed doen, gewoon hard rijden ....... heb niets voor niets een 2.0 16v gekocht. Mijn naald gaat heel easy naar de 235km/h, zonder aarzelen.

Weet wel dat door de boetes geld in het corrupte laadje komt. Anders gaat de politie echt zeikerige bekeuringen uitdelen. Zoals blinderingen op ramen bekeuren of lichtunits op de auto bekeuren ..... noem maar op.

Als ik iemand op de snelweg een bekeuring zie krijgen lach ik mij rot .....Duh achteruitkijkspeigel....iedereen heeft ze.

Groetjes,

Mark

MB82

En nog een paar irritaties van mij >:(:

- Verkeerslichten die als jij aan komt rijden op rood springen en als je net 1 sec stil staat weer op groen springen.
- Scooters die zigzaggend overal tussendoor schieten, op je bumper zitten en nergens op letten.
- De scooters/brommers/motorrijders die als jij je raampje open hebt naast je gaan staan bij het verkeerslicht en dan vol het gas opendraaien wanneer deze op groen springt.
- Fietsers met z'n vieren naast elkaar fietsen en denken dat ze altijd voorrang hebben.
- Mensen die geen richting aangeven.
- Op de snelweg mij inhalen en dan naast mij blijven rijden zodat ik moet afremmen of harder moet gaan rijden om langzaamrijdende weggebruikers in te halen.

Ga zo maar door, wat een irritatie ;D!

Paul

Laguna 3 estate GT 180 dCi

Clio 3 1.616v Initiale

Timo Zuiderduin

Citaat van: mark75 op 23 juni 2005, 20:37:55

Als ik iemand op de snelweg een bekeuring zie krijgen lach ik mij rot .....Duh achteruitkijkspeigel....iedereen heeft ze.

Groetjes,

Mark

bekeuringen uitdelen op de snelweg?? hoe doen ze dat dan? ff naast je rijden en dan met een stokkie een geel papiertje onder je ruitenwisser duwen?  :) :) :)

Citaat van: Paul v Dijk op 23 juni 2005, 20:52:41
Wielrenners >:(
helemaal mee eens,.. die klootzakken hebben mijn vriendin een keer geslagen omdat ze niet snel genoeg opzij ging.
p.s. ze zat op de fiets natuurlijk ;D

en voorrangsregels hebben die mongolen ook nooit van gehoord,.. hun zijn heer en meester van de weg/fietspaden!! (denken ze)

GVR

Waar ik me geregeld over verbaas is het feit dat sommige "ouders" eerst hun kinderwagen de weg opduwen en vervolgens pas kijken of er wat aankomt!!! Helemaal van de zotten.

EyesOnly

Citaat van: Martijn B op 23 juni 2005, 20:41:43
- Fietsers met z'n vieren naast elkaar fietsen en denken dat ze altijd voorrang hebben.
Fietsers hebben altijd voorrang...tenminste.....dat denken ze.
En dan gebaren maken alsof ik gek ben als ik de voorrang neem waar ik recht op heb!!

Edgar

In onze types auto kun je je het beste voorbeeldig gedragen in het verkeer. Want iedereen herkend je zeker als je al wat meer hebt gedaan aan je auto. En als ze hier in Emmeloord naar de politie gaan en zeggen die jongen met die zwarte auto zijn ze al onderweg naar mijn huis...

En welke ik nog niet echt gehoord heb zijn de bejaarden in het verkeer en de brommobielen op een 80km weg. Alsof die krengen achteruit rijden zo snel dat ze op je af komen.

EyesOnly

Citaat van: Edgar op 23 juni 2005, 23:12:34
Alsof die krengen achteruit rijden zo snel dat ze op je af komen.
Ja helemaal leuk in het donker want je ziet gewoon 2 normale achterlichten....voor je het weet zit ie vlak voor je

coupe-monte-carlo

waar ik me ook dood aan kan ergeren zijn die m#ng@l*n die van schrik op de rem trappen en de berm induiken zodra er een ambulance of politie of brandweer ze achterop komt. of ineens een enorme zwieper maken.

spiegels kijken, dan zie je hem ruim op tijd aankomen !

dus gebrek aan inzicht helaas.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev