Advertenties


Waar irriteer jij je aan in het verkeer?

Gestart door San, 22 juni 2005, 00:02:55

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Kier

Had gister weer zon malloot achter me! Rijd je op een vrij drukke linkerbaan met minstens 10 autos voor je.. komt er zon idioot met een noodgang op je achterbumper af en gaat ie zitten kleven en drukken.... net alsof ik harder kan of naar rechts kan.. debiel! In het verleden was ik voor zulke dingen uitgestapt! :-[

En wat ook zwaar irritant is zijn rotondes..en dan voornamelijk de mensen die op de rotonde voorrang gaan geven aan voetgangers en fietsers.... Ik weet dat het in een aantal gemeentes de voetgangers en fietsers voorrang hebben op de rotonde ook voor afslaand verkeerd maar dus ff niet hier in Waddinxveen >:( Rij je de rotonde op... moet je opeens vol op de rem omdat er zon sukkel stil staat op de rotonde.. en dan maar hopen dat degene achter je dat ook in de gaten heeft en niet je achterbank in je nek duwt! Met me ouwe auto heb ik al eens overdwars op de rotonde gestaan door zo iets... de vrachtwagenchauffeur achter me had bijna een hartaanval... scheelde maar cm of hij zat in me zijkant / achterkant >:(

En ja! ik zit ook altijd scheldend in de auto  ;D

Ferdi

in principe moet je altijd voorrang geven aan voetgangers of fietsers als je op en rotonde zit, want jij bent afbuigend verkeer tegenover rechtdoorgaand verkeer op dezelfde weg...  ;) niet dat iedereen dat doet.. ( doe het ook niet) maar irriteer jij je ook dan als iemand stopt voor het rode licht? wat ik ermee bedoel, iemand voor jou leeft gewoon de verkeersregels na  :D

EbOoZ

Toch mogen ze van mij die regel wel opheffen.
Het voegt absoluut geen veiligheid toe (want anderen kunnen zo bij je achterin duiken) en het houdt het verkeer alleen maar op :D

Meganez

Citaat van: Ferdi op 24 juni 2005, 08:21:37
in principe moet je altijd voorrang geven aan voetgangers of fietsers als je op en rotonde zit, want jij bent afbuigend verkeer tegenover rechtdoorgaand verkeer op dezelfde weg... ;) niet dat iedereen dat doet.. ( doe het ook niet) maar irriteer jij je ook dan als iemand stopt voor het rode licht? wat ik ermee bedoel, iemand voor jou leeft gewoon de verkeersregels na :D

Dat is niet helemaal waar Ferdi, dit geldt idd voor veel rotondes, maar er zijn zeer zeker ook rotondes waarbij de puntjes van de haaientanden richting de fietsers/voetgangers staan. Deze vind je volgens mij voornamelijk buiten de bebouwde kom, maar ook wel is in woonwijken.

bpoort

Ik heb ook zo'n hekel aan bumperklevers. Elke keer zitten ze weer voor me ;D ;D

Kier

Citaat van: Ferdi op 24 juni 2005, 08:21:37
in principe moet je altijd voorrang geven aan voetgangers of fietsers als je op en rotonde zit, want jij bent afbuigend verkeer tegenover rechtdoorgaand verkeer op dezelfde weg... ;) niet dat iedereen dat doet.. ( doe het ook niet) maar irriteer jij je ook dan als iemand stopt voor het rode licht? wat ik ermee bedoel, iemand voor jou leeft gewoon de verkeersregels na :D

Haaientanden staan er niet voor niets... bij mij in het dorp hebben de fietsers deze naar hun toegericht dus heb ik voorrang. En de fietsers stoppen ook altijd..dat is het probleem niet. Het probleem zijn de auto's die dan toch voorrang gaan verlenen aan fietsers die dat niet hebben en hierdoor midden op de rotonde op de rem gaan staan.

Ferdi

#81
Citaat van: Kier op 24 juni 2005, 13:30:58
Citaat van: Ferdi op 24 juni 2005, 08:21:37
in principe moet je altijd voorrang geven aan voetgangers of fietsers als je op en rotonde zit, want jij bent afbuigend verkeer tegenover rechtdoorgaand verkeer op dezelfde weg... ;) niet dat iedereen dat doet.. ( doe het ook niet) maar irriteer jij je ook dan als iemand stopt voor het rode licht? wat ik ermee bedoel, iemand voor jou leeft gewoon de verkeersregels na :D

Haaientanden staan er niet voor niets... bij mij in het dorp hebben de fietsers deze naar hun toegericht dus heb ik voorrang. En de fietsers stoppen ook altijd..dat is het probleem niet. Het probleem zijn de auto's die dan toch voorrang gaan verlenen aan fietsers die dat niet hebben en hierdoor midden op de rotonde op de rem gaan staan.

zullen we wedden dat die fietser door mag rijden?

stel jij nadert een voorrangsweg (kruising) en en een een tegenligger ook aan de andere kant... die wil rechtdoor en jij buigt af naar links... heb jij dan ook voorrang omdat diegene haaietanden heeft?! dan zal ik toch maar een een paar autolessen gaan nemen! want het zou zonde zijn van de megane die je rijdt!

kortom die haaietanden staan er voor het verkeer dat de rotonde op komt rijden en geld niet voor de auto's die de rotonde verlaten!
rechtdoorgaand verkeer heeft ten alle tijde voorrang, behalve met opritten,? vraag het maar na!

en de fietsers betreft, de meeste hebben geen rijbewijs, dus weten ze dat meestal niet, maar ze hebben ten alle tijden voorrang... rij er maar eens omver die doorrijdt, ik denk dat je er slecht voorstaat!

deze informatie heb ik 5 jaar geleden mogen ontvangen van een examinator die ingreep op deze situatie op een rotonde, en ja, met haaietanden! dus ik denk dat ik gelijk heb  ;)

Jij bent tenslotte altijd afbuigend verkeer!

Erik22

Als fietsers haaietanden hebben, dan hebben ze lijkt mij geen voorrang.. Maar als je er toch eentje aanrijdt ben je gewoon de ###. Al fietsen fietsers dwars over een kruispunt. Dat is een btje belachelijk maar goed...

Ferdi

Citaat van: Erik22 op 24 juni 2005, 13:44:17
Als fietsers haaietanden hebben, dan hebben ze lijkt mij geen voorrang.. Maar als je er toch eentje aanrijdt ben je gewoon de ###. Al fietsen fietsers dwars over een kruispunt. Dat is een btje belachelijk maar goed...

fietsers hebben voortaan dezelfde rechten als auto's... en die haaietanden staan er voor het verkeer die rotonde naderen en niet voor het verkeer dat de rotonde verlaat!  :D

Erik22


EyesOnly

Citaat van: Ferdi op 24 juni 2005, 13:37:39
Jij bent tenslotte altijd afbuigend verkeer!
Onzin...dit zie je toch nooit gebeuren.

Meganez

Ik vind dit ook onzin, ooit wel eens van aangepaste voorrangsregels gehoord? Als een fietser haaientanden heeft staan MOET deze gewoon voorrang verlenen aan het verkeer dat de rotonde verlaat. Die haaientanden staan er niet voor niks!

Je mag ook niet van rechts inhalen, behalve als je voor rechtsaf voorgesorteerd staat of bijvoorbeeld een snelweg verlaat. Als er toevallig file is, ga jij dan ook op de uitritstrook file rijden terwijl deze helemaal leeg is voor je?

Erik van der Velde

Het is gemeente afhankelijk of de fietser wel of geen voorrang heeft. Let er maar eens op, het komt echt veel voor in nederland.  ;)

En ook al heeft de fietser haaien tanden o.i.d. en je knalt erop ben je toch altijd fout als automobilist.

GVR

Als er in het fietspad dat om de rotonde ligt telkens een haakse-bocht zit dan zullen deze fietsers helaas ( voor de fietsers) toch echt voorrang moeten verlenen aan de bestuurders die de rotonde verlaten!! ( de knik geeft aan dat het voor de fietsers geen rechtdoorgaand verkeer meer is) Loopt het fietspad vloeiend met de rijbaan van de rotonde mee,dan zullen de bestuurders die de rotonde verlaten ( ondanks haaietanden) de fietsers voorrang moeten verlenen. Wat betreft schuldvraag bij het aanrijden van een fietser< als je er echt werkelijkwaar helemaal niets aan kon doen dan betekend dat nog niet dat je schuldig bent. Nee,fietsers zijn niet vogelvrij!! ?Het verkeer blijft toch altijd weer leuk.(en soms ontzettend ingewikkeld)

EbOoZ

Zeker ingewikkeld met het fietser gebeuren enzo.

Mijn vader stak vorig jaar december de weg over, maar had geen auto zien aankomen. Het was nogal slecht weer en z'n muts vloog voor z'n gezicht.
Hij werd toen geschept door een auto.

Een logisch denkend mens denkt dan dat de fietser schuldig is, aangezien die niet goed uitkijkt bij het oversteken, maar meer een kamikaze actie uitvoerd.
Toch dachten de verzekeringen er anders over en de man die m'n vader schepte moest z'n schade zelf betalen. Dat is in mijn ogen toch wel erg krom hoor :-\

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev