Advertenties


verbruik open kap

Gestart door Pieter, 21 juni 2005, 20:35:05

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Pieter

Met dit mooie weer mag ik graag topless over 's lands wegen rijden. Maar wat ik mij afvroeg was of een open kap niet heel erg het verbruik beinvloed? Heeft iemand dit wel eens gemeten, dit verschil. Of is er geen verschil?
Wie o wie?
Groetjes Pieter

Timo Zuiderduin

valt volgens mij ontzettend mee!
sterker nog,.. ik heb op dit moment mijn meest zuinig gereden tank ooit,.. ik sta op dit moment op 750 KM en volgens de boordcomputer kan ik nog 95 KM rijden voordat ie echt leeg is.
en ik heb heel erg veel open gereden de laatste tijd!

ik rij overigens met een 1.6 16v.

maar gebruik hoef je je met de megane geen zorgen over te maken,. die dingen rijden harstikke zuinig in vergelijking met andere auto's

Wouter

niet als je een goeie ouwe 16v rijd en een zware rechtervoet rijd...
Renault 19 1.8s --> Renault Megane Coupe 2.0 16v --> Renault Megane II Grand Tour 2.0 16v Tech line --> Renault Megane III Estate Tce 180 Privilege

Marshall

Of een 2.0 rijdt en ook een lichtelijk zware voet hebt... Ik dacht met de megane zuiniger te kunnen rijden maar het enige dat ik doe is langer met een tank (goh, zou de megane een grotere tank hebben? ;))

Timo Zuiderduin

Citaat van: Wouter op 23 juni 2005, 23:15:36
niet als je een goeie ouwe 16v rijd en een zware rechtervoet rijd...

ik rij 16v ???

maar de 2 liter uitvoering zal idd meer verbruiken, dat is duidelijk.
net als dat de 1.6 8v meer verbruikt!

Wouter

ik bedoel de phase 1 2.0 16v die een 20% hoger verbruik heeft dan zn opvolger in 99 de phase 2 2.0 16v IDE
Renault 19 1.8s --> Renault Megane Coupe 2.0 16v --> Renault Megane II Grand Tour 2.0 16v Tech line --> Renault Megane III Estate Tce 180 Privilege

Bartjuhh

Hoeveel rijd de 1.6 8v dan minder zuinig dan de 1.6 16v?

Timo Zuiderduin

1.6 16v rijdt gemiddeld 1 op 14 bij gebruik binnen en buiten de bebouwde kom.
bij alleen rijden buiten bebouwde kom rij je ongeveer 1 op 15

Birt

dat red ik met mijn 1.6e 8v ook. 1 op 17 heb ik ook al gereden, en dat was niet op v-power. dan issie iets minder zuinig tot nu toe. blok wordt er wel lekker soepel van.......
_________________________________________________________________
als het niet wil zoals het moet, dan moet het maar zoals het wel wil.

Timo Zuiderduin

Citaat van: Birt op 30 juni 2005, 23:17:08
dat red ik met mijn 1.6e 8v ook. 1 op 17 heb ik ook al gereden, en dat was niet op v-power. dan issie iets minder zuinig tot nu toe. blok wordt er wel lekker soepel van.......

maar vergeet niet dat mijn auto (cabrio) bijna 100 kilo zwaarder is dan de coupe!!

Stefan

volgens mij rijden jullie wel ?rg zuinig..........
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

Timo Zuiderduin

Citaat van: Stefan op  1 juli 2005, 18:46:58
volgens mij rijden jullie wel ?rg zuinig..........
gewoon beheerst gebruik van de pedalen!!
en veel (heel veel) snelweg km's
ik rij zelf echt nooit afstanden korter dan 30 km.
behalve voor de boodschappies op zaterdag ;D dan red ik geeneens een kilometer heen en weer (ik weet het ik ben een luie hond)

Stefan

dat scheelt idd
maar zoals Birt zegt dat hij al 1 op17 heeft gehaald.....???
ik heb toch mijn twijfels.
Volgens mij was dat van de helling af, wind mee, hangend achter een vrachtwagen
ofzo... ;)
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

Timo Zuiderduin

Citaat van: Stefan op  1 juli 2005, 21:45:46
dat scheelt idd
maar zoals Birt zegt dat hij al 1 op17 heeft gehaald.....???
ik heb toch mijn twijfels.
Volgens mij was dat van de helling af, wind mee, hangend achter een vrachtwagen
ofzo... ;)
rij maar eens non-stop een vaste snelheid over lange afstand!!
het is mij gelukt met een audi 80 uit 1989 (1.6) om 1 op 18 te rijden toen ik naar Frankrijk reed met een vaste snelheid van 110.

maar mensen met een zwaar rechtervoetje die veel afremmen, gas bijgeven, afremmen gas bijgeven die verbruiken stukken meer. (de welbekende bumperklevertjes dus bijvoorbeeld)

Stefan

ik snap wat je bedoeld, als je op vakantie gaat met de auto en dan een heeeeeeeel eind weg dan zal het misschien zo zijn.
In nederland zijn de afstanden niet groot genoeg om dit voor elkaar te krijgen, ook niet als je van Groningen naar Maastricht rijdt (nouja, misschien 's nachts om half 5 ofzo)
Let op: ik heb het dus over die genoemde verbruiken van 1 op 17 en hoger nog steeds!
dat je zuiniger rijd als je langere, rustige afstanden maakt is logisch, dan zou ik 1 op 15 ? 16 nog geloven zegmaar :D
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev