Advertenties


motorsteun kapot?

Gestart door robin.stolwijk1988, 18 september 2014, 18:46:41

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

robin.stolwijk1988

Hallo allemaal dit is me 1e post dus zal ik eerst eens beginnen met me zelf netjes voorstellen. Ik ben Robin stolwijk (25) en kom uit Gouda ik ben sinds dit voorjaar de trotse bezitter van een Mégane coupe 2.0 IDE. Uit 2000
(jt ts 33) Nadat ik me Toyota corolla gtsi achter op een vrachtwagen heb geparkeerd.  8)7 maar goed net dus bij de garage geweest voor wat onderhoud  zoals verse olie, olie filter remmen en een wiel lager.  Nu vertelden ze er bij dat me achterste motor steun nogal ruim is, en dat me blok heen en weer schut met gas geven. Prima dat vervang ik zelf wel had ik ze verteld...maar nu merkte ik dat als ik even een klein trapje op het gas geef in ze 1 dan klinkt er een doffe dreun, ik weet zeker dat dit nog niet zo was toen ik hem gister bij de garage neer zetten.  :neen:

Kan het niet zo zijn dat ze lomp zijn geweest waardoor de motorstuen nu kapot is? Zal dit niet zo fijn vinden na een rekening van 280 euro. Maar goed niet te veel zeuren en denke in oplossingen (die ik dan zelf maar uitvoer na deze ervaring) klopt het dat mijn auto 3 steunen heeft 2 aan de zijkant en 1 onder in het midden achter het blok? Die 3e is dan de pendule steun (correct me if a'm wrong) die is volgens hunnie dus bijna op. Nou zag ik op een auto onderdelen website dat het om deze steun gaat,



Kan dat kloppen?   Want dan bestel ik hem snel voor me blok vandaag of morgen op straat ligt.  Bedankt alvast!

Christian de Vriend

klopt,als ik jouw was zou ik de andere steunen meteen meenemen.
het onderdeel wat je laat zien word ook wel "dogbone" genoemt.
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

matthew

Dat is idd je onderste motorsteun.
Gewoon deze vervangen.  Zit met 2 bouten vast.
ik denk niet dat deze door de garage gesneuveld is, hij is gewoon echt op dan.

robin.stolwijk1988

#3
bdankt voor bovenstaande reacties :) Ik heb pas ontdekt dat het eigenlijk niet gaat om bovenstaande steun maar om de rechter, boven dus. Ik heb me er al in verdiept maar zit nog met 1 onbeantwoorde vraag. Voordat ik het blok een beetje opkrik moeten er dan nog zaken los gekoppeld worden zoals de andere motor steunen. Ik heb airco las dat die leeg moet?? De dealer vroeg er 240 euro voor als totaalprijs dus ik neem aan dat het niet enkel een kwestie is van los draaien en optillen.... En nog iets, ik zie op onderdelen websites de zelfde rechter motorlager steun staan maar met bizare prijs verschillen tussen 70 en de 120 euro....hoe moet ik hier mee omgaan? Zelf zou ik eerder wat meer betalen voor kwaliteit maar het moet wel iets uitmaken dan wat is een degelijk merk? Grtz

fitz

Bij mij was het wel losdraaien en optillen... Maar ik heb een ander type motor.

mark

Ik heb nog nooit een airco leeg gehaalt, om zo'n motorsteuntje te vervangen.

Zou eigenlijk niet weten waarom je de airco leeg zou moeten halen.  :dunno:

robin.stolwijk1988

Nou toch maar even langs de dealer gereden en tot de toevallige ontdekking gekomen dat in 2000 deze auto ooit bij deze dealer verkocht is! Verder viel het mee met de koste want ik was er 122 euro voor kwijt waar elders 240 gerekend was. Ik geloof dat ze een soort rubberen kom vervangen hebben en de rest van de steun hebben behouden. Auto rijd weer heerlijk! Iedereen hartelijk bedankt voor de input! 

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev