Advertenties


Airco vullen

Gestart door megane65, 13 september 2014, 23:37:16

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

megane65

Ik heb de compressorslang vervangen omdat die lek was. Nu wil ik het systeem eerst afpersen en vacumeren maar kan maar 1 aansluiting vinden van hoge druk die volgens mij ook nog eens op de lage druk kant zit. Wie kan mij uitleggen hoe de werkwijze is met 1 aansluiting?

wickydude

Zo'n apparaat wat de garages hebben trekt het systeem vacuum via die ene aansluiting. Dat vacuum houdt hij een tijdje vast, als het vacuum minder wordt is er ergens een lek, blijft het gelijk dan is het dicht.
Vervolgens gebruikt het apparaat het vacuum in het systeem om het koudemiddel naar binnen te laten trekken.

megane65

Bedankt voor je reaktie ik neem aan dat je dan ook met deze ene nippel dan het gehele systeem vacuum kunt trekken en als het systeem dan gedeeltelijk gevuld is de airco compressor mee laten draaien voor juiste afvulling? De nippel zit aan de lagedruk kant heb ik gezien. Wel vreemd dat het een hoge druk aansluiting is.

wickydude

Geen idee hoe de precieze procedure is, ik ken alleen de grote lijnen.
Maar volgens mij levert het apparaat dan gewoon druk totdat de ingestelde vulling er in zit.

mark29

Deze heeft inderdaad maar 1 leiding, komt vaker voor.
Er moet 550 gram in.
Maar dat is allemaal zo gedaan met een aircovulstation.

zapp

Ik heb dit pas bij kwikfit laten doen. Vullen, afpersen, ventilatiekanalen schoonmaken enz. koste 95 euri  !-!
En inderdaad: een opening waar ze eerst een vacuum trekken en als ze geen lekkage meten, wordt het systeem gevuld.
Volgens mij kan je dat niet zelf doen als je geen professionele spullen hebt.

megane65

Ik heb het systeem gevacumeerd en afgevuld en werkt weer perfekt.
Alleen nu kom ik er ook achter dat wanneer ik de temperatuur van de kachel helemaal op stand 0 zet de blauwe kant dat de kachel nog iets verwarmd wie kan mij vertellen of ik dit kan afstellen.

Het is een systeem handbediend dus geen climatecontrol maar ik heb geen idee waar deze kabel naar toe gaat .

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev