Advertenties


Achterklep gaat niet meer open

Gestart door zapp, 8 september 2014, 21:30:36

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

zapp

De achterklep van mijn Megane GrandTour II (bj 2006) gaat niet meer open, het slot reageert niet  >:(  Dank zij de hulp van dit forum (dank daarvoor) heb ik de oorzaak gevonden, draadbreuk in de draadboom bij het scharnier. Er waren maar liefst 4 zwarte draden geknikt!
Ik heb al die draden gerepareerd door er een nieuw stukje (soepel)  draad tussen te solderen en je zou verwachten dat het nu weer werkt, maar nee hoor. Niks.
Hoewel ik erg nauwkeurig ben geweest, heb ik misschien twee (of meer) aders omgewisseld, maar ik lees ook posts over opnieuw "inleren" van het systeem (??).
Wat moet ik me voorstellen bij dat inleren, en zou dat de oorzaak kunnen zijn  :?

Cees

matthew

Inleren hoeft niet.
Ik zou nogmaals kijken of er niet toch nog een breukje zit in een kabel.

wickydude

kijk ook je zekeringen even goed na. kan zijn dat je per ongeluk een paar draden verbonden hebt of eentje de carrosserie hebt laten raken, waardoor sluiting kan ontstaan.

Tedo

Het probleem kan naast gebroken draden ook nog liggen aan oxidatie in de ontgrendelingsknop.

zapp

Inderdaad ik had bij het herstellen van de gebroken draden wat draden verwisseld, dus nogo.
Nu alles uitgezocht en alle werkt weer ToppieJoppie

hansenn

maar om bij de kabelboom te komen moet de achterklep toch wel open. Hoe heb je dit opgelost als ik vragen mag?
Ik heb nl hetzelfde probleem. Net gebeurd, het ene moment wil de klep wel open, het andere moment niet meer.

Tedo

Je kan de klep van binnenuit openen. Bank omlaag, in de kofferbak kruipen en dan kan je bij het slot een wit palletje (vaak nog achter een stukje transparant tape) met een kleine schroevendraaier omzetten. De klep gaat dan van slot en kan open.

hansenn


EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev