Advertenties


Ik heb iets nieuws gekocht/gemonteerd! [op mijn Mégane] DEEL 64

Gestart door Stefan, 15 augustus 2014, 14:58:24

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Willem

Gisteren een gecleande achterklep en een dakspoiler opgehaald  !-!

Foto's volgens in mijn projecttopic als het klaar is om gemonteerd te worden.

MarcN

Vandaag lekker aan het klussen geweest:
- Gasklep gereinigd (zie http://www.meganeclub.nl/fora/index.php?topic=19274)
- Gordelpiep uitgeschakeld (ook met behulp van een topic hier op het forum)
- Nieuwe ruitenwissers gemonteerd (merk Magnum (Valeo) voor €5,95 per stuk bij Action)


Roadkill (Michiel)

Die heb ik pas op de Twingo gemonteerd, top wissertje!! (en al zou ie de helft korter meegaan als de Bosch aero dan nog scheelt het bakken geld, maar toto nu toe wist ie op de Twingo gewoon super goed!)
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

Tedo

Nou ja, bakken geld. Gister een set Aerotwins besteld voor 19 euro. Deze zijn 12. Kwestie van slim inkopen. Desalniettemin ben ik benieuwd naar de ervaringen met deze wissers.  Y

Roadkill (Michiel)

Hmm ik betaalde bij Brezan 38 voor een set, en bij otosam vroegen ze 40 (p/st!!!!!)
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

Tedo

Was ook in de aanbieding bij Slager(zie vorige pagina)

MarcN

Citaat van: Roadkill (Michiel) op 11 januari 2015, 11:29:43
Die heb ik pas op de Twingo gemonteerd, top wissertje!! (en al zou ie de helft korter meegaan als de Bosch aero dan nog scheelt het bakken geld, maar toto nu toe wist ie op de Twingo gewoon super goed!)

Ja ik ben er tot nu toe ook erg tevreden over! Lijkt een degelijk product te zijn en qua looks ziet het er ook mooi op de Megane.
Over de levensduur en vergelijking met de Aerotwins kan ik helaas niets zeggen want daar heb ik nog geen ervaring mee.

Citaat van: Tedo op 11 januari 2015, 13:34:06
Nou ja, bakken geld. Gister een set Aerotwins besteld voor 19 euro. Deze zijn 12. Kwestie van slim inkopen. Desalniettemin ben ik benieuwd naar de ervaringen met deze wissers.  Y

Helaas zag ik de aanbieding te laat. Ik had de verpakkingen al open.
Voor mijn gevoel had ik achteraf gezien voor dat geld misschien liever Aerotwins gehad, maar ik denk dat het product verder aardig gelijkwaardig is. Ik zou ze wel eens naast elkaar willen zien, maar op de foto's zie ik in ieder geval weinig verschil :)

Yorick

Jawel, door dit forum worden mijn twee linkerhanden toch eindelijk een klein beetje verbonden met elkaar.
Vanavond het instrumentenpaneel losgehaald en de kapotte lampjes vervangen.

Ook de lampjes van de kachelbediening deden het niet, maar hiervoor had ik nog geen lampjes. Krijg ik morgen.

Ondanks dat het simpel is, toch wel een beetje trots. Kan ik toch nog iets zelf  8)7

!-!

matthew

 !-!

Kunt ook beter beginnen met kleine klusjes. En je bent nooit te oud om te leren.
Vooral bij elke klus rustig blijven en goed kijken wat je moet doen, en onthouden of opschrijven hoe je het los hebt gemaakt, dan komt het dichtbouwen ook weer goed.

Tedo

Vaak is het gewoon doen en goed nadenken de oplossing. Zolang je ook maar je grenzen en beperkingen kent.  _o_

Willem


Yorick

 !-! !-!

Klopt hoor. Ik heb iig hier wel geleerd dat je als je goed oplet en je vragen stelt als je iets wilt doen, je een heel eind komt  Y
En dan heb ik het nog niet eens over de grotere klussen. Want ook daarin kun je jezelf redden met hulp van hier.

Top!!

mark

Idd vraag maar raak, altijd wel iemand hier die je helpt.  !-!

MarcN

Citaat van: Yorick op 12 januari 2015, 23:07:44
Ik heb iig hier wel geleerd dat je als je goed oplet en je vragen stelt als je iets wilt doen, je een heel eind komt  Y
En dan heb ik het nog niet eens over de grotere klussen. Want ook daarin kun je jezelf redden met hulp van hier.

Herkenbaar! Het is vaak de theorie die ontbreekt waardoor je bang bent dat het misschien mis gaat.

Zonder dit forum was ik bijvoorbeeld ook nooit aan het reinigen van mijn gasklep begonnen.
Achteraf kan ik zeggen dat het allemaal wel meeviel. Maar je moet wel eerst even weten hoe het zit en het daarna een keer in de praktijk gezien en gedaan hebben :grin:

MarcN

Maandagmorgen na mijn nachtdienst ben ik even langs Van Cranenbroek in Schijndel gereden. Daar heb ik deze garagekrik + assteunen gekocht.
Het draagvermogen is 2000 kg. Het zal vast geen professioneel spul zijn, maar voor die paar keer dat mijn auto even omhoog moet voldoet het prima verwacht ik :)


EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev