Advertenties

megane break lpg probleem

Gestart door meganeclassic, 13 augustus 2014, 17:09:58

Vorige topic - Volgende topic

meganeclassic

Heb er trouwens wel 1 dagje last van gehad dat die op benzine ook bijna niet vooruit kwam maar dat is in ene x weer over.

BadEend

Blijven gissen over wat het is kom je niet verder mee.
Begin om te kijken of hij met de zekering van de LPG installatie eruit wel goed rijd op benzine.
Het beste is om dit even een tijdje te doen zodat je zeker weet dat het daaraan ligt.

Als je de gasklep hebt schoongemaakt duurt het even voor hij ingeleerd is, de gasklep positie sensor kan eventueel ook het probleem veroorzaken.
Maar of deze goed werkt kan je zien bij het uitlezen.

meganeclassic

Even geprobeerd zonder zekering.benzine rijd verder goed.heb gelijk even een paar x geprobeerd de computer in te leren maar dat lukt helemaal niet.hij blijft rood knipperen. Nou ben ik er mee gestopt en slaat die wel weer aan maar blijft nog niet lopen helaas .

jorritmg

Het inleren gaat niet altijd volgens de normal stappen, bij die van mij moet ik hem boven de 2000 toeren houden en na een min ofzo weer los en dan is hij zo ingeleerd.

meganeclassic

Ja als ik dat zo doe.gas geven tot ongeveer 2000 toeren.gaat het ledje wel rood groen knipperen maar verder niks.zal het nog een proberen.

BadEend

Kan zijn dat de lpg computer kapot is.

meganeclassic

Vandaag nog een paar keer geprobeerd met wat gas geven.hij slaat nu wel weer gewoon aan maar valt gelijk weer uit.kijk van de week even op de sloop of er wat staat om misschien een paar sensors te proberen.en anders maar een keer uit laten lezen.kost dat veel weet iemand dat? en hebben ze het dan gelijk gevonden of?

meganeclassic

De stappenmotors van de lpg installatie, kan je die ook gewoon loshalen en schoonmaken? Of moeten daar weer nieuwe ringen tussen?

BadEend

Stappenmotors kan je gewoon loshalen. Haal de lpg computer even open en kijk er iets is doorgebrand.

meganeclassic

Ja kan ik ook nog wel even proberen ja bedankt.heb vandaag nog even wat sensors gehaald op de sloop.het de stappenmotor die op de luchtfilterbak zit vervangen die op de gasklep en nog 2 anders die op de inlaat zitten.maar helaas geen verschil.

meganeclassic

De computer vandaag los gehaald en een heel tijdje er na gekeken.maar zie geen brandplekje niks.verder nog even bezig geweest .maar als die aanslaat en probeer even snel gas te geven voor dat die uitvalt.lijkt het wel of ik de verdamper hoor spuiten.kan dat? En betekent het dan dat die het nog doet? Weet iemand dat toevallig

hansenn

heb je ooit backfire gehad met deze auto?
Lijkt er toch op dat of het luchtfilterhuis of de luchtfilterslang of een van de verbindingen kapot is.
Bij een vorige auto van mij had ik ooit een grote scheur in de luchtfilterslang na een backfire. Omdat deze precies over een naad liep, viel het niet direct op.

zelfde symptomen als jij beschrijft.

meganeclassic

Ja klopt heb ik een keer gehad.maar daarna alles weer goed dicht geplakt van het luchtfilterhuis.en wat nieuwe pakkingen.maar het is allemaal begonnen nadat alles gemaakt was.heeft het een maandje goed gedaan.alles nog even goed nagekeken maar geen lek meer als het goed is.

hansenn

ook wel eens gelezen dat de luchtmassa-meter/luchthoeveelheidsmeter bij een backfire kapot kan gaan. Weet alleen niet waar deze bij de megane zit.

meganeclassic

Dat weet ik ook niet zeker welke dat is.er sprong er soms wel eens uit de inlaat met een backfire.heb ik ook al vervangen maar geen verschil ook

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev