Advertenties

megane break lpg probleem

Gestart door meganeclassic, 13 augustus 2014, 17:09:58

Vorige topic - Volgende topic

musje83

Ik had met mijn 1.6 16v (eurogas) dat hij stationair maar met moeite de 750rpm vast kon houden, het blok schudde en de uitlaat plofte (op benzine geen probleem). Ik kon ook niet lekker schakellui rijden, dus bijvoorbeeld uitrollen bij stoplicht naar bijna stilstaan (5 km/h) in z'n twee en weer optrekken ging niet zonder protesteren van de motor. En inderdaad stotteren tussen 750-1500 toeren.

Bij mij was de oplossing simpel:

- Luchtfilterhuis was gescheurd door backfire: Dit was 20% van het probleem
- MAP sensor liet veel lucht door. O-ringetje van de Gamma omheen gedaan en vastgeklemd met een tywrap. Ziet er zo uit: http://goo.gl/xmGhjE
- Bovenop het gasklephuis zit zo'n buisje dat naar je dampabsorptievat (tegen spatbord bijrijder) loopt. Een van de bevestigingsklemmetjes was lam: deze heb ik vastgemaakt met een stukje tape.

Nu draait de auto weer netjes stationair en trekt lekker op.  !-!

meganeclassic

Ja ik heb eigenlijk het zelfde probleem.ook met dat later rollen in ze 2de versnelling.maar een map sensor heb ik geprobeerd met een ander rubbertje die ik nog had liggen.maar dat buisje op de gasklep moet ik nog even naar opzoek gaan wat je precies bedoeld.

meganeclassic

Het duurde even  voordat ik weer door kon.heb ondertussen een nieuwe bdp sensor besteld maar duurde lang voor ik hem kreeg.en luchtfilterbak nog nagekeken of die  niet gebarste is. Maar helpt allemaal niks hellaas.
Maar dat buisje heb ik nog niet helemaal kunnen vinden eigenlijk

BadEend

Dat slangetje zit op het inlaatspruitstuk aan de bijrijderszijde en loopt naar voren naar het dampabsorptievat.

meganeclassic

Heb het kunnen vinden maar zo te zien is het nog goed.zou het nog wat anders kunnen zijn?

meganeclassic

Ondertussen heb ik na al die tijd nog steeds last van het probleem.het lijkt er op dat het steeds erger word dus misschien wat makkelijker te vinden.op benzine gaat hij ook steeds slechter lopen stationair en met optrekken.

BadEend

Het slechter lopen op benzine kan komen doordat de injectoren vervuild zijn of door een (temperatuur) sensor die niet goed werkt.

jurgen156

Hallo ik heb t zelfde probleem heb hem uitgelezen ,en kreeg de foutcode p0120 ,oftewel de gasklepposotie sensor reageert niet ,kan je pas achterkomen als je tijdens t uitlezen de auto op benzine loopt ,bij lpg registreert hij de code niet.
Maar heb de stekker schoon gemaakt en probleem opgelost.is een veel voorkomend probleem bij renault op g3

meganeclassic

Sinds vandaag loop die helemaal niet meer op gas stationair.tijdens het rijden slaat hij wel aan maar houd heel erg in.op benzine ook lijkt het af en toe.

BadEend

Loopt hij niet toevallig op 2 brandstoffen?
Dat ligt dan aan een probleem met de benzine injector onderbreker.

meganeclassic

Hoe kan ik dat controleren of die op 2 te gelijk loopt? Op benzine rijd die nou wel weer 2 dagen normaal.maar gas slaat wel aan maar zodra ik gas geef valt de auto uit.

meganeclassic

Is dat de sensor die op de gasklep zit ?

meganeclassic

Vandaag nog even de sensor in de gasklep schoongemaakt.denk misschien helpt het.
Maar het enigste verschil is dat die nu helemaal niet meer aanslaat op gas. :neen: iemand een idee?

jorritmg

Zou beginnen het gas uit te schakelen(zekering er gewoon uit zodat die heemaal eruit ligt) en eerst op bezine goed aan de praat te krijgen.
Zelf heb ik ook een megane classic en die van mij had pas problemen met de verdeelkap(vocht/vuil erin) nadat die was schoon gemaakt draaide die weer een stuk beter.

Weet niet of je deze dingen al hebt gecontroleerd.
Bougies
Bougiekabels
gasklephuis

Allemaal dingen die bij mijn classic al problemen hebben gegeven die hierop lijken.

Vraagje:
Als je optrekt (ook op benzine) houd hij dan in bij het gas geven alsof hij word tegen gehouden zeg maar?

meganeclassic

Het gekke is dat die nou op benzine alweer een tijdje goed rijd.alleen op gas niet.viel gelijk uit of moest heel veel gas geven om hem aan de praat te houden.maar sinds ik gister de gasklep een beetje heb schoongemaakt en die sensor die er in zit.slaat het gas helemaal niet meer aan.
Maar volgens mij heb die van mij geen verdelekap denk ik.zitten 4
bobines is en bougies zijn nu een half jaartje oud.
Zat te denken om de computer van het gas opnieuw in te leren misschien dat dat helpt, of raad iemand dat af?

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev