Advertenties


Kleppen

Gestart door yaap, 4 augustus 2014, 11:51:18

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

yaap

Hallo vrienden,

Mijn motortje loopt soms onregelmatig maar niet echt op 3 of 2 poten. Bougies vervangen helpt niet. Nou is er 1 klep die maakt soms erg veel lawaai en dan weer niet. Dat zou het kunnen zijn toch? Wie weet raad?
Dan een ander raar verschijnsel. Als motor koud is maakt de motor ca. 1100 toeren, mengsel (choke).
Naarmate het toerental daalt (warm worden) gaat motor schokken en stampen loopt op 2 of 3 poten toerental 400/300 natuurlijk.
Als ik ff beetje gas geef, ploep paktie in ene goed op maar laat ik gas weer los binnen 10 sec. weer raar stampen en schokken.
Is de motor warm? of als de choke niet meer nodig is looptie de hele dag geweldig. BDP sensor is vervangen hoor.
Wat denken jullie? Ik hoor het graag dat begrijp je.

Goenten, Arthur

Christian de Vriend

Je kleppen (laten) afstellen,dan weet je meteen of dat de oorzaak is.

Ik zou bij je andere klacht eens beginnen met het reinigen van het gasklephuis en het vervangen/reinigen van de stappenmotor.
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

mark29

Inderdaad kleppenstellen zal een hoop verhelpen.

Controleer gelijk de slangetjes van de mapsensor, die willen wel eens poreus worden, en dan door lekkage gekke storingen krijgen.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev