Advertenties


Neon in de auto

Gestart door bpoort, 18 juni 2005, 13:18:38

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

bpoort

Hoi,

Ik heb een simpel setje neon voor in de auto gekocht (autostyle). Nu lees ik achter op de verpakking dat het niet te dicht in de buurt van het electrisch circuit mag hangen. Kan dat nou echt zoveel kwaad? Ik heb de neonbuis recht onder het dashboardkastje hangen en links hangt hij op scheenbeenhoogte. Ik zag dat daar wel wat bekabeling ligt.

Groet,

Bart

Ferdi

gewoon neerhangen... ik heb dezelfde als jou... met zo'n sigarettenplug? of hoe noem je dat?  :-\
maar kan verder helemaal geen kwaad  :D

bpoort

Ik had het al opgehangen. Inderdaad zo'n systeem wat je aan het sigaretten aaansteker hangt. Ik heb het verder netjes weggewerkt al zeg ik zelf, want je ziet er niets van  ;D

Andy

en hoe heb je dat weggewerkt?
ik moet m'n neon nog aansluiten...

dbt20

Je kunt ook de plug bij die set eraf halen en dan checken wat de plus en de min is, de draad die op het puntje van de plug uitkomt is de plus, en de draad die met de buitenste 2 pinnetjes is verbonden, is de min. En dan ff een inline zekering zetten in de plus van 2 Ampere waarschijnlijk en je kan je ze zo bij je radio pluggen, lieveren niet, beter is op je accu. Zo hoef je niet niet die plug in je aansteker te doen.

Ik zal binnekort eens pics posten van mijn verlichting, best leuk in t donker met superfluxledjes en een paar sticks ;D, overal en nergens weggewerkt :P

Edgar

Ipv. op de radio of rechtstreeks naar de accu kun je de Neon oo aansluitenop de aansteker en dan wel de achterkant van de aansteker, gebruik je toch nooit. En is een mooie plek om 12V weg te halen lekker centraal en makkelijk te bereiken. Verder is een zekering dan niet nodig. Zit al voor je aansteker.

Ik zelf heb de Neon aangesloten op de binnenverlichting wel kicke als je auto open klikt 's nachts en je hele auto wordt opeens blauw verlicht van binnen en dimt weer langzaam uit als je de deuren dicht doet.

EyesOnly

Citaat van: Edgar op 18 juni 2005, 20:42:28
Ik zelf heb de Neon aangesloten op de binnenverlichting wel kicke als je auto open klikt 's nachts en je hele auto wordt opeens blauw verlicht van binnen en dimt weer langzaam uit als je de deuren dicht doet.
Dat is inderdaad top :D
Waar vind ik die voedings kabel

bpoort

Citaat van: Andrew op 18 juni 2005, 17:40:23
en hoe heb je dat weggewerkt?
ik moet m'n neon nog aansluiten...

Ik zal wel even kijken of ik foto's kan maken.

Edgar

Citaat van: Erik van Rijn op 18 juni 2005, 20:55:34
Citaat van: Edgar op 18 juni 2005, 20:42:28
Ik zelf heb de Neon aangesloten op de binnenverlichting wel kicke als je auto open klikt 's nachts en je hele auto wordt opeens blauw verlicht van binnen en dimt weer langzaam uit als je de deuren dicht doet.
Dat is inderdaad top :D
Waar vind ik die voedings kabel

Of bij je lampje boven de achterbank of anders bij je lampje bij de voorruit weghalen. De draad heb ik gewoon door de raamstijl lopen en vervolgens door het dak laten lopen. Is een heleboel werk maar wel de moeite waard. KOm je bij Automaxx kun je het zien.

Roeland

je hoeft die niet perse vanuit je dak te halen. vooraan langs je klok heb je ook een lampje zitten als je je deuren open licht dit op. dit is makkelijk af te takken... dashboard is op 5 min eruit.

Edgar

Alleen dan werkt het alleen als je de deuren open hebt staan en dat gaat na verloop van tijd uit. Daarom op de lichtschakelaar gemaakt zodat ik hem ook continu kan laten branden.

kasper

ik heb ook neon onder mijn dashboard hangen en kan zeker geen kwaad. Ik ga in dezer dagen ook neon in de bakken van de deur plaatsen. maar dit wel met een schakeler anders die je het te veel van buiten af. en dat wil oom agent niet hebben.

stefanoss

Ik heb alles aangesloten zoals het hoort te zijn volgends mij, heb de plus (+) van de gele draad achter de aansteker verdeeld naar een schakelaar waar de plussen van de neon ook op zitten en naar mn aansteker zodat deze ook nog naar behoren werkt.
de minnen van de neon's heb ik van de schakelaar naar de massa gelegd.
nog werkt het niet..
wie kan dit verklaren?

Rick Santbergen


stefanoss

heb het van te voren nog geprobeert voor ik het op ging hangen in de sigarettenaansteker en werkte gewoon

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev