Advertenties

airco werkt niet optimaal

Gestart door sjouke2014, 13 juli 2014, 09:36:50

Vorige topic - Volgende topic

sjouke2014

Bij hogere buitentemperaturen werkt mijn airco niet optimaal. Ik ben hiermee naar een airco deskundige gegaan en deze constateerde dat er voldoende druk in het systeem is. Het was niet nodig het  aircosysteem bij te vullen. Bij maximaal vermogen bleek dat de uitblaastemperatuur van de aircolucht de normale dagtemperatuur is. De airco werkt tijdens minimale/normale omstandigheden redelijk maar werkt niet of onvoldoende wanneer er vanwege hoge buitentemperatuur meer vermogen van de airco wordt gevraagd.
De airco deskundige kon mij verder niet helpen.
Herkent iemand dit probleem? Graag advies hoe ik dit aan moet pakken...

Renaultmonteurtje

Waarschijnlijk is je airco condensor niet helemaal gaaf meer, er missen waarschijnlijk lamellen waardoor er minder koude lucht word gevat.
Check je condensor maar eens. Zit zo voor je radiateur en lijkt ook hetzelfde. Moet je via je voorbumper even 'naar binnen' kijken en dan zie je hem zitten.

Grt Mike.

mark29

Bij airco expert geweest, maar ik zie geen cijfers van de expert.
Wat was de uitstroom temperatuur?

Die moet gewoon bij een megane 3, die heeft een goede installatie, tussen de 5 a 8 graden zitten makkelijk.
Dus airco aan, recirculatie, naar voren gericht, meter in rooster steken.
Zit de temperatuur bijvoorbeeld maar rond de 10 graden, koelt de auto nog lekker,  maar niet voldoende, dit is dan meestal te weinig vulling.
Of de condensor zoals al aangeven mist misschien heel veel lamellen, waardoor hij veel koel oppervlak mist. En net dat beetje te weinig koelt.

Maar vergeet niet, als het buiten 30 graden is, koelt het in de auto goed, maar het is geen vrieskist, de koellucht kan lekker koel zijn. Maar ijskoud valt dan ook niet mee. De auto zit dan zo vol met warme lucht.
Maar de warmte brand door de voorruit en die kan je alsnog op je armen voelen branden waardoor het lijkt dat het warm is in de auto.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev