Advertenties


Ontgrendeling Motorkap Megane II GT 1.6 Phase 2006

Gestart door JT, 12 juli 2014, 10:13:50

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

JT

Lang gezocht op Forum en Internet. Ik heb de linker grill verwijderd en een langwerpige roosterachtige afdekking gedemonteerd en zie de onderkant van de ontgrendeling. Ik kan de kabel (nog) niet ontdekken. :? Wie kan mij helpen aan foto van het slot genomen als de motorkap open is (dus van bovenaf) en hoe loopt de kabel vanaf het slot door de motorruimte.

Tedo

Wat is exact je probleem? Kan je de motorkap niet meer van binnenuit ontgrendelen, of is het trekhendeltje wat door de linkergrille heen steekt naar binnen geschoten? In het laatste geval kan je de motorkap gewoon open maken door de pal die de beugel van de motorkap vasthoudt naar je toe te trekken.



Hier zichtbaar middenop de scheiding tussen het rood (bumper) en het zwart van de motorruimte.

JT

Ik kan de motorkap van binnenuit niet ontgrendelen. Heb de grill dus verwijderd maar kan de kabel en de pal voor de ontgrendeling niet zien.

JT

 !-! Probleem opgelost. Zal binnenkort met foto's oplossing en oorzaak beschrijven.

Tedo


JT

#5
Hierbij de beschrijving hoe de motorkap te ontgrendelen indien de kabel niet werkt

Plaatjes van boven naar beneden aanklikken. Krijg niet beter geüpload.






MOD: even aangepast voor je.

paul1967

Hoi Hoi.   ik lees hier over de motorkap, jammer dat de foto's weg zijn, ik heb dezelfde renault als op die foto rode, en zit met zelfde probleem ermee, maar helaas zijn de foto's er al van weg. wie heeft ze nog.???

mark29

Gaat de motorkap niet los?
Trek aan de hendel, laat iemand eens op de motorkap slaan, precies boven de sluiting, 9 van 10 keer springt ie dan gewoon los.
Anders met een schroevendraaier ofzo de motorkap omhoog wippen, en ondertussen iemand aan de hendel laten trekken, dan help je hem als het ware namelijk.

paul1967

Hallo Mark.

Helaas werkt de handel niet meer.
en met zwart schuifje uit gril trekken gaat helaas ook niet, die veer wat erin zit die moet los maar weet niet hoe te doen.

is een ergernis als je erachter komt dat je een lamp moet vervangen en dan de kap niet open krijgt.

mark29

De hendel voelt vaker loos maar werkt dan nog wel.
De 2 trucjes die ik al aangaf met 2 man al geprobeerd dan?
Je bent er niet de eerste hiermee, hiermee lukt het bijna altijd, daarna de boel ff smeren.


paul1967

hallo mark.

ook al geprobeerd. een duwen erop, maar handel kan je gewoon met vinger op en neer gaan, net of helemaal los zit.
en ik heb beide grilletjes eruit,maar zie nergens waar ik hem uit die veer kan ontgrendelen.

mark29

Ow idd vervelend. Ja kijken of je het slotje los kan verstellen.
Zit niks anders op.
Maar ter hoogt van de accu zit een koppelstuk. Misschien ligt deze los. Ik weet niet of je er via de grill bij kan, zo ja, kan je met een tang de boel ontgrendelen.

paul1967

hoi mark das inderdaad minder.

JT had er foto's neer gezet maar die zie ik niet meer staan ervan, wel jammer stond misschien de oplossing erbij.

Yorick

JT was 21 december nog op het forum, Paul. Ik zou even een PM en een email sturen om te kijken of hij reageert! Desnoods zet je even je nummer erbij.


EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev