Advertenties


Wielkasten uitrollen

Gestart door Haas, 10 juli 2014, 12:12:38

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Haas

Ik zit al enige tijd te twijfelen over het uitrollen van de achterwielkasten. De voorkant heb ik al gedaan en dat ziet er prima uit, ik ben alleen wat huiverig voor de achterkant, omdat de rand die je om wil rollen zo enorm 'diep' is. Een wielkastenroller en verfbrander/fohn heb ik..

Wie heeft er tips? Ik maak me vooral zorgen over het feit dat de diameter van de lip zoveel groter moet worden dan hij nu is. (In vergelijking: voor is het randje ongeveer 8 millimeter, achter eerder 20..)

Rogier

Aller eerst de vraag waarom wil je hem uitrollen ?

Ik heb het zelf laten doen i.v.m. te brede velgen die ik had op me vorige auto. Bij mij vloog de lak je om de oren en werdt het er niet netter op. Ik heb daarna ook de zij schermen opnieuw laten spuiten.

Haas

Heel simpel, mijn schroefset wil niet lager en mijn velgen passen niet met spoorverbreders en al in de wielkasten.

!-!

Benjamin Renon

Je vouwt als het ware het lipje naar binnen toe. Om genoeg ruimte te hebben kun je het beste de binnenkant goed schoonmaken van zooi, roest etc. Dan rustig alles een beetje verwarmen en rollen met kleine stukjes.
Daily: RMC 1.6 8v 90 pk SOLD Clio 1.6 16v Dynamique Luxe SOLD Mégane 2 RS F1 team 2006
Performance parts: www.part-box.com

Renault Mégane Club ook op facebook!
https://www.facebook.com/pages/Renault-Megane-Club-RMC/123715931060265

Heatzone (Mark)

De lak is best wel fragiel op die plek, ik zou het inderdaad heel goed opwarmen, bij het verstellen van de torsie-as tikte een vriend zachtjes tegen de verf op de randt en toen sprong het er al af. Welke velgen ga je eronder zetten 8)?

Ik zou ook het tectyl enzo boven de randt van de wielkast lostrekken tenzij het echt goed vast zit en dit opnieuw in de zincspray met primer zitten voor het omrollen. Om narigheid daar te voorkomen.

Haas

Yeps, dat komt helemaal goed.
Die rand vouw je inderdaad om, maar de lengte die je er meer voor nodig hebt, moet ergens vandaan komen en dat is juist waar ik me zorgen om maak.. Maar ik heb ook het idee dat ik mijn vraag niet helemaal over breng ;)  Als je in doorsnede eerst de wielkast rand zo hebt : |_ en dit wordt : |/ dan moet het binnenste stuk van de rand ergens langer worden. De spatschermen voor trekt dat wel, aangezien de materiaaldikte van dat scherm erg beperkt is, maar de achterkant is zowat 2x zo dik.

Mijn Nervasport's liggen eronder en hij staat inmiddels nog wat lager dan de foto :

(Slechte foto, maar goed..)

Haas


EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev