Advertenties


R.I.P Mijn Megane 2 :(

Gestart door mauricee93, 15 juni 2014, 10:33:59

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

mauricee93

met veel pijn in mijn hart moet ik meededelen dat ik gisteren een ongeluk gehad heb met mijn megane
zelf heb ik er niks aan overgehouden alleen de auto is total loss ik wordt waarschijnlijk aangewezen als schuldige aangezien de tegenpartij van rechts kwam wel was ik de weg zoals je kunt zien motorkap lengte gepasseerd en reedt hij  welliswaar zonder richting aan te geven met een veel te hoge snelheid zonder ook maar om zich heen te kijken de bocht om zodat mijn auto 25 meter verder werdt geslingerd. ik heb nog in secondes geprobeerd uit te wijken maar dit kon helaas niet ver genoeg door een tegenligger die ik in mijn slip nog ternauwernood heb weten te ontwijken.

ik zit nu dus met het dillema wat ik nu verder moet ondernemen aangezien ik wa+ beperkt casco verzekerd ben ben ik in een klap alles waar ik zoveel geld en liefde in gestoken heb kwijt.

nu zit ik dus te denken wat ik moet doen of de auto naar een opkoper brengen iemand mischien enig idee wat ik er ongeveer voor terug kan verwachten ?

of op zoek te gaan naar een bijvoorbeeld een megane 2 1.9dci met defecte motor voor nabij 1500 euro en mijn huidige 2.0 benzine motorblok + schokbrekers verlagingsveren velgen fase 2 achterlichten xenon etc over te zetten deze auto vervolgens te laten herkeuren bij de rdw zodat de motor klopt bij het kenteken

is dit eventueel mogelijk  zijn er mensen die mischien tips voor me hebben ik weet echt niet wat ik ermee aanmoet.






de tegenpartij is er vanaf gekomen met een beschadigde voorbumper en een gescheurde koplamp... zie foto hierboven ( de grijze golf 4 )

J to the H (Jeroen)

Jeetje, wat balen voor je Maurice.
Over de schuldvraag zullen niet teveel vragen worden gesteld denk ik. Hij kwam nou eenmaal van rechts en had vrij het kruispunt moeten kunnen oversteken.
Zelfs het feit dat hij te hard reed doet hier geen afbreuk aan helaas.
Ontzettend vervelende situatie zo, En ik snap dat je je ff machteloos voelt.

Over een motorswap kan ik je geen advies geven. Het lijkt mij dat er behoorlijk wat veranderd moet worden om van diesel naar benzine te gaan, maar dat weet ik allemaal niet.

Sterkte met de afhandeling.

Rogier

Dit is echt zuur maurice, gelukkig heb jezelf niks.

Ik denk dat je beter een 2 liter terug kan kopen en daar de onderdelen weer op zetten.

Succes met je afhandelingen.

Misschien zit je hier niet op te wachten maar als je de auto in onderdelen gaat verkopen hou ik me aanbevolen.

Karin

Jemig Maurice, dat is but zeg je auto zo te zien. Ben blij dat jij er goed uitgekomen bent.

Ik hoop voor je dat de schuldvraag ten gunste voor jou uitgaat pakken zodat je nog aardig wat overhoudt voor een andere auto of om deze laten herstellen.
Het lijkt op die foto van de Golf dat hij ook behoorlijk de binnenbocht genomen heeft.

In ieder geval succes met het verloop van de afhandeling.

Dennis Postma

Erg zuur Maurice. Maar het belangrijkste is dat je er zelf goed van af gekomen bent.

mark29

Diesel ombouwen niet aanbeginnen.
Het is niet alleen maar motor overschroeven hoor. Daar komt zoveel werk bij, en programmeren, daar heb je geen zin meer in halverwege.

Gewoon lekker een andere auto kopen.
Deze schorsen, dan strippen en in onderdelen verkopen, zal je verbazen hoeveel geld dat oplevert.
Dan wrak laten opkopen voor vrijwaring, of zelf papieren opsturen naar rdw, slopen in eigen beheer.
Op de site van de rdw kun je info opvragen.

mark29

Owja, sterkte, je bent er zelf goed vanaf komen, en mooi huisje bij jou tegenover!

Tedo

Balen zeg! Hoe kan het dat jouw hele zijkant (metaal) in de kreukels ligt, en de bumper van die Golf (plastic) ogenschijnlijk nauwelijks wat heeft?

Ik zou er inderdaad gewoon een (defecte) 2.0 voor in de plaats kopen.

mauricee93

#8
bedankt voor jullie medeleven! ik weet helaas nog steeds niet wat ik ermee aanmoet de auto staat momenteel nog steeds voor de deur was eigenlijk vandaag van plan de audio etc eruit te halen maar heb de auto vandaag maar ontlopen het deedt gewoon teveel pijn! ik ben nog wel van plan sowieso de volgende onderdelen eraf te halen

- de 18" velgen met zgan dunlop sp sport maxx banden ga ik wisselen met de winterset
- fase 2 achterlichten
- xenonkit mistlampen led
-chrome pookknop logo volgens mij van de megane rs of megane 3
- interieurledverlichting \kentekenledverlichting
-audio installatie
-comfortmodules welke alle 4 gereviseerd zijn.
-K&n inlegfilter van nog geen 2 maanden oud

de monroe schokbrekers en de verlagingsveren laat ik denk ik maar zitten aangezien ik de originele veren ergens 50km verderop heb liggen en het voor de deur geen doen is om de schokbrekers te demonteren

ik heb de afgelopen maanden al langere tijd best wel spijt dat ik 1jaar geleden bij aanschaf geen megane diesel heb gekozen aangezien ik sinds dat ik de auto heb echt veel kilometers heb gereden met een gemiddeld verbruik van 1:10  (de afgelopen 4 maanden 7000km) is een diesel rendabeler dus waarschijnlijk wordt mijn volgende auto een diesel

ik zou het waarschijnlijk helaas aankomende tijd even zonder auto moeten doen aangezien ik als scholier geen geld heb om zomaar even een vergelijkbare auto terug te kopen.

ik denk dat ik de auto maar moet aanbieden op websites als ikwilvanmijnautoaf en dan mag ik mischien blij zijn als ik er nog 500 euro voor terug kan krijgen. en dan de accessoires hierboven los verkoop
iemand enig idee wat ik er nog voor kan terugverwachten ??

reparatie gaat sowieso niet meer lukken denk ik
de bodem loopt krom de hele dorpel is naar binnen gevouwen de middelbankvis ingedeukt
er zijn 3 airbags uitgeknalt waardoor er nu een scheur in mijn lederen bekleding van de passagiersstoel zit
mijn rechter voorwiel staat scheef ik denk niet dat het nog zomaar hersteld kan worden.

Optie 2

ik heb wel een kennis met een loods welke ik eventueel zou kunnen gebruiken om de auto te strippen / schorsen  +- 50km verderop alleen
vraag ik me af of het wel rendabel is om de auto in onderdelen te verkopen aangezien het sowieso een hoop tijd en energie kost om alles te demonteren


misschien dat er iemand is die me hierin een beetje kan adviseren zodat ik mischien toch nog wat meer geld terug kan verdienen?

ik kan zeggen ik zet de auto in een loods haal het motorblok eruit de deuren de achterklep etc maar hoe groot is de kans dat al die uren dat je kwijt bent om alles te demonteren daadwerkelijk geld opbrengt ik persoonlijk denk niet dat ik bijvoorbeeld mijn 2 liter blok binnen een paar weken kwijt raak ik vraag me echt af of hier wel genoeg vraag naar is.



mauricee93

Citaat van: Tedo op 15 juni 2014, 20:26:55
Balen zeg! Hoe kan het dat jouw hele zijkant (metaal) in de kreukels ligt, en de bumper van die Golf (plastic) ogenschijnlijk nauwelijks wat heeft?

Tedo ik snap ook niet hoe die rot golf alleen een paar schaafplekjes op zn plastic bumpertje kan hebben en een scheurtje in zn koplamp 
als je de schade aan mijn auto bekijkt lijkt het alsof mijn auto van Papier maché gebouwd is 

Karin

Ik zou niets aan de auto doen voordat de verzekering beslist over het hoe of wat. Als je dat gaat doen voordat hun wat hebben beslist kan je misschien achteraf problemen krijgen omdat ze de auto niet meer kunnen bekijken en de eventuele schuldvraag.

mark29

Schroef hem nou maar uit elkaar.
Ook die motoren gaan kapot, door bijvoorbeeld gebroken distributieriemen.
Kan 3 dagen duren maar ook 2 maanden dat ie te koop staat, maar levert best wat geld op.
Die versnellingsbak ook.
Losse aanbouwdelen.
Portieren, raammechanismes.
Interieur delen, vaak hebben mensen die beschadigd, ben je ook zo kwijt, alles wat elektrisch is is gewild.
Zet hem in die loods, ga een dag als een gek alles demonteren, ieder onderdeel plaats je op marktplaats, met die marktplaats app, dat is best makkelijk.
Je zal verbaasd zijn dat je alsnog de 2000 euro gaat halen aan onderdelen. En je maak veel mensen blij met de onderdelen die zij weer zoeken.

Momenteel ben ik mijn honda civic aan het strippen, hij heeft nu al meer opgeleverd dan dat ik hem compleet zou verkopen namelijk.

Nicole

De megane kan nog niet op sloop eigen beheer!
Pas vanaf 15 jaar en ouder!
Mégane Coupé • 1.9 DCI (Gechipt > 130 pk) • 2001 • Zwart > Verkocht!

Dirk Kuipers

Aiii.. Wel erg zuur zeg!
Gelukkig heb jij er zelf niets aan overgehouden!

Succes met de keuzes die je moet maken!

mauricee93

ik heb zojuist ook even gekeken wat nicole zegt klopt volgens mij wel.
ik heb ergens anders wel gelezen dat ik de auto kan laten schorsen dan op eigen terrein zetten
dan alle waardevolle onderdelen kan verkopen de rest naar de sloper kan brengen als oud ijzer en dan alsnog mijn vrijwaringsbewijs kan krijgen

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev