Advertenties


remmen

Gestart door Ed, 25 september 2004, 13:01:16

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 11 gasten bekijken dit topic.

Ed

De vraag maar even gekopieerd uit het oude forum:

Als ik mijn tank van het remvloeistof reservoir schoon maak, dan is die na 2 maanden ofzo weer zo vies vuil, lijkt net of die remolie lekt ofzo.
Het streepje staat keurig op max.
Wat mij wel op valt is als ik stil sta er af en toe een piepend geluid hoorbaar is, als ik dan op de rem trap, de rem vast hou is het weg, bij loslaten is het er weer, iemand een idee wat het zou kunnen zijn?

Het antwoord op de 2 vragen die hierna zijn gekomen:
Het is inderdaad ook weg als ik de handrem aan trek.
En waarom ik het reservoir schoon maak? Ben geen monteur, maar wat ik vaag vind dat die bij mij steeds weer vuil is, terwijl een collega die hem nog nooit heeft schoon gemaakt daar het reservoir er nog uit ziet alsof die zo uit de fabriek komt, is wel iets vuil, maar bij mij is die gewoon bagger vet  na een tijdje.

jeroen84

mischien hoofdrem cil kapot da piepen is  dat je rem nie helemaal terug komt

Paul

Of remblokken of remklauwen vast
Laguna 3 estate GT 180 dCi

Clio 3 1.616v Initiale

jeroen84

ja maar zijn hoofdrem cil zweet ook zegt hij

Paul

Waarschijnlijk dicht de dop van het reservoir dan niet goed af
Laguna 3 estate GT 180 dCi

Clio 3 1.616v Initiale

Ed

Citaat van: Paul v Dijk op 26 september 2004, 09:11:18
Waarschijnlijk dicht de dop van het reservoir dan niet goed af

Dat vind ik wel een goede!
Hoe kan je dat checken dat je dop ergens lekt? Of simpelweg een nieuwe dop halen en dan kijken of het probleem blijft?


Paul

Als je de dop eraf draaid, dan zit er een afdichtingsrubber aan de onderkant.(kijken of deze nog goed zit)
Hij kan ook langs de zender lekken.
Nieuwe dop is niet zo duur dacht ik
Laguna 3 estate GT 180 dCi

Clio 3 1.616v Initiale

Tony

Ik weet niet hoe oud je auto is, en of regelmatig de remvloeistof vervangen is. ???

Ik denk bijna dat er een vorige eigenaar is die het allemaal wel best vond. :o

Dat zwarte wat je ziet is opgelost rubber (van de afdichtingen/O-ringen) in het remsysteem.
Als je er echt vanaf wilt, dan moet je remcicuit doorgespoeld worden en eventueel alle rubber delen vervangen worden.
Dat laatste zou ik niet doen, omdat zwart een besmettelijke kleur is. In Nederlands: Er is dus niets aan de hand.

Conclusie: ::)
Ik zou er niets aan doen, tenzij je remsysteem niet goed meer werkt (hydraulisch-drukopbouw)

Dat piepen komt omdat je blokken/voeringen vibreren op de schijven/trommel/klauw door vervuiling.
Gangbaar maken en reinigen is de oplossing voor dat probleem. En eventueel nieuwe remblokken plaatsen. (meganisch probleem dus)



EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev