Advertenties


soms slaat alle electronica dood na starten

Gestart door René „♂≈♂™, 10 juni 2014, 15:04:39

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

René „♂≈♂™

hallo iedereen, er is weer een kuurtje wat me auto alweer wat langer heeft.

heel soms als ik wilt gaan starten slaat alle electronica dood, niks werkt dan en het is dus precies alsof de auto geen accu hebt, wat dit veroorzaakt is mij echt een raadsel, want als ik ff de accu losmaak, maakt niet uit hoe lang of kort, werkt alles weer perfect en de auto start gelijk, het blijft echter wel vervelend om af en toe de kap open te moeten maken en de accu los te maken, en daarnaast natuurlijk de klok opnieuw instellen en de radio.

heeft iemand een idee? dan hoor ik het graag!
LPG G3 LPG G3 LPG G3 > nu < Mégane Coupé 1.6e 8v g3 1998 > daarvoor < Mégane Hatchback 16e 8v 1996 Benzine > auto's nemen wraak, behandel ze slecht, dan laten ze je ver van huis staan <LPG G3 LPG G3 LPG G3

Igoranty

Misschien een slechte accu? heb je geprobeerd om een andere er in te zetten voor een tijdje.. ;)
Nieuwe trots *** Renault Megane III 2.0-16v TCe 180 Privilege ***

Oud, maar goud: http://www.meganeclub.nl/fora/index.php?topic=18628.0

FB pagina: https://www.facebook.com/igor.antypov.3?ref=tn_tnmn

René „♂≈♂™

bedankt voor je snelle reactie Igoranty, maar mijn accu is net een jaartje oud van de anwb, en hiervoor deed het probleem zich ook al eens voor
LPG G3 LPG G3 LPG G3 > nu < Mégane Coupé 1.6e 8v g3 1998 > daarvoor < Mégane Hatchback 16e 8v 1996 Benzine > auto's nemen wraak, behandel ze slecht, dan laten ze je ver van huis staan <LPG G3 LPG G3 LPG G3

Willem

Heb je de aansluitingen van de accu ook gecontroleerd? Misschien even schuren en inspuiten/smeren met vaseline of kopervet

J to the H (Jeroen)

En de massakabel wil ook regelmatig doorrotten.
Zoek maar eens wat rond op massakabel.

Yorick

(Yes, ik dacht ook aan massakabel maar durfde het niet te zeggen)






:D 8)7

J to the H (Jeroen)

Waarom niet Yorick,
Als je een vermoeden hebt mag je hem gewoon uitten hoor.
Kijk als je nou gaat adviseren om de volledige cpu te vervangen terwijl je het niet zeker weet, dat is niet de bedoeling.

Maar een massakabel controleren doe je in 3 minuten. Is dat het niet, no hard feelings.

Als je dingen niet zeker weet, zeg dan dat je het vermoed, maar niet zeker weet, en vraag desnoods feedback van anderen.

We zijn een forum voor elkaar. Om elkaar te helpen. Dat maakt dit forum juist zo leuk.
:-* :-*

Yorick

Haha. Ik zet m zwoel in het cursief:

Wat een warmte op dit forum

Ik neem het mee Jeroen!  _o_

René „♂≈♂™

ik zal de polen en de massa ff nakijken, bedankt voor de tips jongens. en dit is idd zonder meer een fijn forum !-!
LPG G3 LPG G3 LPG G3 > nu < Mégane Coupé 1.6e 8v g3 1998 > daarvoor < Mégane Hatchback 16e 8v 1996 Benzine > auto's nemen wraak, behandel ze slecht, dan laten ze je ver van huis staan <LPG G3 LPG G3 LPG G3

jorritmg

Weet niet of het probleem er nog is maar ik heb dit probleem ook gehad en dat was opgelost toen ik de +/-  kabels anders had gelegd, vermoed dat de massa kabel ook doorgerot is maar voorlopig werk die gewoon weer  !-!

René „♂≈♂™

nee het is er nog steeds, hoe bedoel je dat, anders gelegd? zal nog eens extra kijken op rotte en zwakke plekken
LPG G3 LPG G3 LPG G3 > nu < Mégane Coupé 1.6e 8v g3 1998 > daarvoor < Mégane Hatchback 16e 8v 1996 Benzine > auto's nemen wraak, behandel ze slecht, dan laten ze je ver van huis staan <LPG G3 LPG G3 LPG G3

jorritmg

Als weer alles doorslaat zet dan gewoon sleutel op contact en beweeg je - kabel licht ,dit was bij mij al genoeg om gelijk te horen dat alles weer aan ging. En mocht het nodig zijn beweeg ze dan wat meer :q

René „♂≈♂™

Ja dat klopt idd!! soms is de deur hard dicht doen ook genoeg! ik ga snel weer ff kijken of er iets loszit
LPG G3 LPG G3 LPG G3 > nu < Mégane Coupé 1.6e 8v g3 1998 > daarvoor < Mégane Hatchback 16e 8v 1996 Benzine > auto's nemen wraak, behandel ze slecht, dan laten ze je ver van huis staan <LPG G3 LPG G3 LPG G3

jorritmg

Citaat van: René ,,♂≈♂™ op 29 juni 2014, 12:42:45
Ja dat klopt idd!! soms is de deur hard dicht doen ook genoeg! ik ga snel weer ff kijken of er iets loszit

haha klopt inderdaad want voordat ik ernaar keek was het vaak genoeg om ff flink te schudden in me stoel en dan ging alles weer aan.
Hopelijk is het fixen bij jou ook zo simpel door gewoon je draad te verleggen

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev