Advertenties


Bandenmaat

Gestart door ErwinL, 31 mei 2014, 22:04:17

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

ErwinL

Goedenavond allemaal,

Ik ben Erwin en sinds twee weken in het bezit van een Megane 2 Grand Tour Business Line.

Ik ben zeer tevreden, gezien alle opties die er op zitten, echter zitten de winterbanden er nog onder.
Dus heb ik vandaag 17" velgen gekocht alleen vind ik de banden iets te plat, wat resulteert in een soort van Grand Canyon tussen band en wielkast.

De velg is 7J breed en de banden zijn 205/40/R17.
Nu kan ik via mijn schoonvader banden overnemen in de maat 225/55/R17. Ik las in een ander topic, dat ik tegenkwam via Google, dat er makkelijk 20" onder past.
Mijn vraag is eigenlijk, passen deze banden, buiten het feit dat er een snelheidsafwijking zal plaatsvinden, er zo onder of moet ik met spacers aan de haal.

ik hoor het graag.

Alvast bedankt.

Stefan

De juiste bandenmaten zijn;

205-50-17

en

225-45-17

Die maten moet je dus zoeken.
De maten die jij noemt zijn niet gebruikelijk onder een megane :neen:
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

ErwinL

#2
Ja ok, dan blijft de omtrek gelijk, maar dat vult de wielkast niet zo en verlagen hoeft van mij niet meer.
Ik wil nog graag met het gezinnetje op stap kunnen zonder dat onze nierstenen vergruisd worden  ;)
Dus vandaar mijn vraag of dit gaat passen of dat de boel gaat aanlopen,
temeer omdat ik dus graag goed gevulde wielkasten zie, maar ook omdat we ze voor handen hebben.
Door mijn tuning verleden (nadruk op verleden) is gebruikelijk niet echt iets wat bij mij hoort  _o_

mark

Als je toch niet van gebruikelijk houd, kun je ook de wielkasten naar beneden trekken.  8)7  :D

Maar ff zonder gekheid ik zou wel de juiste bandenmaat er onder houden.  ;)

Misschien een paar simpele verlagingsveren van 3 cm ofzo.  !-!

ErwinL

#4
3 cm is al genoeg om hier de straat niet meer in te kunnen komen, met dank aan de gemeente  :neen:

Dus of ik moet toch een gapend gat overhouden of toch eigenwijs, zoals ik ben, de hogere banden op de velgen plaatsen.
Maar de vraag blijft of dat zal passen in de wielkasten zonder aan te lopen.  :?

J to the H (Jeroen)

#5
De banddiameter zal ongeveer 4,74 cm groter worden. zowel boven als onder ongever 2,5 cm meer..
Het zal denk ik wel gaan passen dus.

Je teller zal 90 aangeven terwijl je 96,75 rijdt.

De grand canyon zal je misschien laten verdwijnen... Maar onthoudt dat de auto dan ook 2,5 cm hoger boven het asfalt zweeft.. Dit zal het terreinwagen gevoel alleen maar verergeren..

Tedo

Gefeliciteerd met je grand tour.

Ik zou ook voor de juiste bandenmaat gaan, en eventueel voor subtiele verlagingsveren als je de wheelgap nog teveel vindt.

En anders een oplossing zoeken als deze gasten. Op deze site wemelt het van de grand tours en sedans met 20 en 22" wielen.

J to the H (Jeroen)

Tedo, Daar staan wel echt nette meggies bij.

Maar het voorbeeld wat je aandroeg heeft er een bandenmaat onder van 245/30/22.. Dat is nog een veel grotere afwijking.
Overigens bevestigd dit wel dat het kan. Je kan dus een grotere bandenmaat eronder gooien. (tenzij deze jongens hun wielkasten ook verbouwd hebben... maar dat denk ik niet.)

Rogier

Ik wil toch even inhaken op de verlaging. Bij mij kon er ook kinderden verstoppertje spelen in mijn wiekasten. Ik heb dan ook me auto maar even wat dichter naar moeder aarde gebracht waardoor mijn wielkasten wat meer wat mooier opvulden.
En ik kan nog heel goed de drempels op en af :D


Tedo

Je hebt gelijk qua looks Rogier. Maar jij hebt geen kindertjes (eventuele labrador en bagage) achterin. Ik heb al kans op een misselijk kind als ik een rotonde iets te snel neem.
Maar: dat komt ooit vast nog wel eens bij jou aan de orde  ;)

ErwinL

#10
Dank jullie wel voor jullie reactie.

Ik moet dus nog even voor mezelf uitvogelen wat ik ga doen  :)

Zeker gezien het feit dat ik een kind en 2 grote en 4 kleine honden heb.   :q

Ik hou jullie op de hoogte.

ErwinL

Goedenavond allemaal,

het is alweer even geleden, maar de keuze is gemaakt.

Ik heb op de velgen de maat 215/50/17 laten plaatsen.
Hierna heb ik de velgen afgelopen week in de Plasti Dip gezet en zelf ben ik zeer blij met het behaalde resultaat.


En zo staat ze er nu bij:


Tedo

Dik en netjes! Al vind ik de banden wat "balonnerig" overkomen. Komt waarschijnlijk omdat het toch niet helemaal de juiste bandenmaat is voor deze auto/velgen. Maar verder  !-!

ErwinL

Thanks!  !-!

Ik vermoed dat het ballonnerig overkomt omdat ik de banden nog zwart moet poetsen.
Straks even naar de Action  Y

Stefan

#14
Waarom bandmaat 215/50/17 ?

Zijn er zoveel goede opties, neem je uitgerekend die maat. :?

225/45/17
205/50/17
Is toch veel beter.

Da's toch helemaal geen logische / juiste bandenmaat?

Darom komen ze inderdaad ook zo "balonnerig"  over natuurlijk. l-
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev