Advertenties


Megane 2 CC - raam linksachter gaat niet meer dicht

Gestart door Captain Chaos, 5 mei 2014, 21:54:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Captain Chaos

Collega CC rijders!

Ik heb een Megane 2 CC uit 2004. Vanavond is mijn linker achterraam stuk gegaan. Het gaat niet meer dicht, welke knop ik ook gebruik (ook niet bij het sluiten van het dak). Ik hoor wel de motor zoemen wanneer ik de knop bedien, dus het lijkt er op alsof die het nog doet, maar op de een of andere manier de verbinding met het raam kwijt is. Het raam beweegt überhaupt niet, ook niet een beetje wanneer ik de knop bedien. Ik kan het raam wel een stuk optillen.

Wat zou dit eventueel kunnen zijn? Zou het iets kunnen zijn dat ik met enige handigheid en goed gereedschap zelf kan oplossen?

Groeten,
Pepijn

mark29

Der staat toevallig vandaag nog een cc bij ons in de werkplaats met hetzelfde euvel.

Jouw raammechanisme zal wel kapot zijn, de stekker is vaak ook slecht, groen geoxideerd.

Dan dus zitting en rugleuning van de bank loshalen.
Gordelsluiting demonteren.
Plastic kappen demonteren.
Dan nieuwe mechanisme erin zetten, op de gok afstellen, dak dicht, dan met zuignappen de ruit afstellen.

Is niet heel moeilijk je moet het een paar keer gedaan hebben. Maar waterlekkages blijven ook een euvel bij deze autos dus afstelling blijft wel belangrijk.

Captain Chaos

Bedankt Mark. Die afstelling, hoe gaat dat precies? Heeft het raam een bevestiging, schroeven of zo, die je op dat moment nog niet, of niet helemaal, vast hebt gemaakt zodat je het raam met de hand kunt schuiven? Of maak je de bevestiging wel eerst helemaal vast en kun je het raam altijd nog een beetje verschuiven? En het is afstellen een kwestie van het raam helemaal omhoog tillen totdat het strak tegen het dakrubber zit, of is er meer waar ik op zou moeten letten?

Ik had nog moeten zeggen dat ik een paar weken geleden een deuk heb opgelopen in het paneel onder dat raam. Het is vast geen toeval dat een paar weken later het raam stuk gaat. Ik vermoed dat het mechanisme toen toch nét is geraakt of een beetje vervormd of zo en daardoor een paar weken later dit probleem ontstaan is. Is dat waarschijnlijk? Dat zou me wel geruststellen, want dat betekent dat het geen slijtage is en er dus geen reden is om te denken dat mijn andere ramen ook binnenkort aan de beurt zijn...

redthunder

Ik heb hetzelfde euvel alleen dan rechtsachter ,het schijnt vaker voor te komen,al staat mijn raam omhoog en wil niet meer naar beneden,ik ben zelf op dit moment bezig met zoeken naar een ander mechanisme,op youtube staat netjes uitgelegd hoe je alles los moet draaien en kunt vervangen,werkt perfect (Nu alleen nog ff een antwoord van die demontagebedrijven)

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev