Advertenties


Bonkend geluid bij scherpe bochte zowel links als rechts, schokken bij wegrijden

Gestart door rianne80, 4 mei 2014, 16:45:05

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

rianne80

Hallo allemaal,

Sinds eergister ben ik de eigenaar van een Megane coupe uit '99.
Ik ben absoluut een leek wat auto's betreft en ben dus al vaak van de koude kermis thuis gekomen als ik een bezoekje bracht bij de garage:-)  mij kun je namelijk vanalles wijs maken...nou ja van alles, probeer me wel altijd goed in te lezen:-))

Nu zit ik met het volgende,  als ik een scherpe bocht maak, zowel naar links als naar rechts, hoor ik een bonkend geluid onder de auto, bij een flauwe bocht hoor ik niks,  wat is er aan de hand???

Ook is het nu al een paar keer gebeurd dat als ik weg rij de auto gaat schokken?

ennnnnn ik kan alleen de centrale deurvergrendeling openen als ik de sleutel tegen het raam houd, van afstand werkt hij niet?  tegen het raam ook niet altijd, dan maak ik het portier met de sleutel open en druk ik binnen in de auto op de sleutel zodat de start onderbreker eraf gaat, ik de auto reageert hij wel altijd direct, batterij heb ik al vervangen maar maakt geen verschil...

het meeste zorgen maak ik me over het bonkende/tikkende geluid bij het scherp sturen...

Alvast heeeel erg bedankt voorde reacties! !-!

groetjes Rianne

juul

Voor de vergrendeling zou je hem op de binnenspiegel moeten richten. Daar zit een zwart bolletje tussen je verlichting, end aar richt je op.
dit werkt helaas niet op afstand maar moet je dus bijna tegen het raam aan houden.

Met het andere kan ik je helaas niet helpen.

Yorick

Heb niet heel veel verstand van auto's, maar je verhaal klinkt als een verhaaltje homokineet/ aandrijfas...
Er zijn hier zat leden die je kunnen helpen!

Willem

Die van mij doet dat ook al tijden, kan ook in de veerpoot zitten.

mark

Sleutel wel op de binnenspiegel van de auto richten, want daar zit de ontvanger.  ;)

Als je op een lege parkeerplek bent, en je het stuur maximaal naar een kant stuurt. (zowel links als rechts)
En vervolgens een paar rondjes rijdt, beetje gasgeven.

Hoor je dan ook een bonkend geluid?

Ik verwacht ook de homokineten, in dat geval moeten de beide aandrijfassen vervangen worden.
Want de homokineten zijn niet los vervangbaar bij renault.  ;) (duur grapje)

RobScénic

Dat bonkende geluid, is dat eenmalig als je door de bocht gaat, of herhaalt het zich continu? Als het eenmalig is dan zit ik te denken aan een gebroken veer.
Renault Scénic 2.0 16v Sportway Aut. 2002 SOLD!!

Renault Mégane Cabriolet 1.6 16v Sport 1999 SOLD!!

>>Renault Grand Scénic 2.0 16v Tech Road Aut. 2006<<

>>Renault Mégane Coupé-Cabriolet 1.6 16v Privilege Luxe 2004<<

L0we

Heb je het bonkende geluid ook met het optrekken? In dat geval kan het ook nog een motorsteun zijn.

rianne80

nee het bonkende geluid is niet eenmalig geweest, ik hoor het alleen als ik bochten maak, flauwe bochten niet maar iets scherpere bochten wel, zowel als is naar links en rechts stuur, ik zal vanavond eens kijken of hij het ook doet als ik het stuur helemaal omgooi en een paar rondjes rijd...

rianne80

beide aandrijfassen vervangen kost per kant 65e aan onderdelen, (als ik zoek op kenteken) dus 130e voor beide kanten, en dan nog het erop zetten, dat valt toch wel mee?

J to the H (Jeroen)

Met eenmalig bedoelt Rob (denk ik) of het bij het sturen 1 x een bonk is, en dan stil blijft tot de volgende bocht, of dat het tijdens 1 draai meerdere keren blijft bonken.

Ik denk dat hij nog wel eens gelijk kan hebben met die gebroken veren.

rianne80

OOOOHHHWWWW hahaha :D

Nee het blijft bonken tijdens een bocht, niet 1 keer maar meerdere malen achter elkaar tot ik weer recht rij, ik heb net met het stuur helemaal om een paar rondjes gereden zowel links als rechts om maar dan doet hij het niet..?? wel had ik vanmorgen echt last van het schokken van de auto bij het weg rijden in de 1, ik zat nog net niet met mn hoofd tegen de vooruit:-))


BadEend

Denk dat je beter naar een garage kan gaan om daar te informeren.
En de auto uit te laten lezen op waardes en foutcodes.

rianne80

Citaat van: BadEend op  7 mei 2014, 17:29:28
Denk dat je beter naar een garage kan gaan om daar te informeren.
En de auto uit te laten lezen op waardes en foutcodes.

Door de auto uit te laten lezen zie ik niet of de aandrijfassen aan vervanging toe zijn toch... !-!

mauricee93

het is een auto van 15 jaar oud om dat meteen een afdankertje te noemen omdat de recurculatieklep mischien een beetje rammelt en de aandrijfassen aan vervanging toe zijn vind ik ook een beetje ver gaan (andere post) :D
en badeend ik ben opzich ook wel benieuwd welk uitleesapparaat kan aantonen wanneer de aandrijfassen/veerlagers aan vervanging toe zijn  :q
als je het niet zeker weet ga dan niet wat lopen roepen  .. maar dat is mijn mening;)


René „♂≈♂™

LPG G3 LPG G3 LPG G3 > nu < Mégane Coupé 1.6e 8v g3 1998 > daarvoor < Mégane Hatchback 16e 8v 1996 Benzine > auto's nemen wraak, behandel ze slecht, dan laten ze je ver van huis staan <LPG G3 LPG G3 LPG G3

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev