Advertenties


Luchtfilter

Gestart door Yoda, 13 juni 2005, 12:00:20

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

dbt20

Ziet er idd strak uit zo ;), zou je je verbruik eens bij kunnen houden haha, ben ik nl erg benieuwd naar.

MB82

Dat ziet er goed uit, handig met die buis. Ik heb van Green en die zit op een andere plek. Ik heb juist die van K&N niet besteld omdat deze veel duurder was vergeleken met die van Green. Het filter zit bij K&N lijkt me op een betere plek.


Rik G

#17
Ik belde Stroeve ook met het idee om een Green te bestellen. Die kwam op EUR 85,- en dat vond ik een hele mooie prijs. De medewerker van Stroeve wees me er echter op dat ze een aanbieding hadden van K&N. Met die alu buis erbij kwam dat op EUR 105,-. En voor dat kleine beetje prijsverschil heb ik dus voor die van K&N gekozen. Als ik niet even had gebeld dan had ik ook een Green besteld :D

BTW, die alu buis die naar je luchtfilter loopt, waar komt die vandaan? Ik bedoel komt die van achter je grill vandaan of hoe heb je dat gedaan? En scheelt het erg veel qua prestaties met of zonder die buis?

Remco_B

Zal waarschijnlijk wel achter de grill vandaan komen. De plaats van dit Green filter is niet echt ideaal. Je wilt namelijk altijd zo koud mogelijke lucht aanzuigen, dit ter bevordering van de prestaties van de motor. Met behulp van die alu buis breng je koude lucht naar het filter zodat je probleem gedeeltelijk is opgelost.

MB82

Citaat van: Rik G op 17 juni 2005, 22:37:19
BTW, die alu buis die naar je luchtfilter loopt, waar komt die vandaan? Ik bedoel komt die van achter je grill vandaan of hoe heb je dat gedaan? En scheelt het erg veel qua prestaties met of zonder die buis?

Die buis loopt vanaf het filter tot rechtsonder de bumper, daar is genoeg ruimte om (koele) lucht vandaan te halen. Die buis heb ik extra erbij moeten kopen bij een bouwmarkt. Een kleinere diameter (90mm) hadden ze niet. Omdat het filter zo dicht bij de motor zit zorgt die buis voor wat extra lucht. Ik weet niet of het wat extra oplevert omdat ik niet zonder die buis heb gereden.

Voor zover ik nu merk levert het filter eigenlijk alleen een leuk geluid. De trekkracht is nog steeds ver te zoeken... Ik ga misschien nog wel proberen om het filter op de plek te krijgen waar het oude filterhuis zat om te kijken of dat wat uitmaakt met optrekken.


MB82

Ik heb trouwens heel wat meer betaald :( Green kwam op 105 euro en die van K&N op 175 euro! Ik had al ervaring met Green bij mijn vorige auto en dat beviel mij wel, en deze was goedkoper dus dan is de keuze snel gemaakt.

Remco_B

Ik heb een Green Twister besteld bij RPower in Belgi? voor ? 95, probeer die maar eens in NL te vinden voor die prijs, het merendeel wat ik gezien heb zat rond de ? 130 a ? 140 euri. Aangezien ik in de buurt kom is het voor mij niet ver omrijden en dus zeker de moeite waard.

dbt20

Heeft er hier iemand al eens geprobeerd om een x aantal gaatjes van pak weg 3mm te boren in zijn originele filterhuis en een vervangingsfilter te plaatsen van Green/K&N/sparco/pipercross etc? schijnt dus ook goed te werken voor t geluid

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev