Advertenties


Luchtfilter

Gestart door Yoda, 13 juni 2005, 12:00:20

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Yoda

Ik ben een beetje aan het rond kijken op internet voor een sportluchtfilter.
Mijn auto staan in de garage dus ik kan het zelf niet opmeten.
Mijn vraag; hoe groot moet de aansluiting zijn voor een luchtfilter voor een Megane `97 2.0 8v?
Dan kan ik nu even kijken welke ik precies moet hebben en welke prijs er aan vast hangt.
Alvast bedankt.


Yoda

Yoda

En kan ik hem zo er aan vast schroeven?
Ik kan nu even niet kijken hoe het in elkaar zit onder mijn motorkap.

Remco_B

euuhhhh 2.0 8V weet ik zo niet zeker maar van een 1.6 8V is de diameter van het inlaatspruitstuk 60 mm. In principe kan je er elk filter opzetten, goede merken zijn bijvoorbeeld Green, K&N King Dragon en nog een paar.

Bij een benzinemotor kan je hem er zo op schroeven, het motormanagement regelt het allemaal weer bij, dus geen probleem.

Yoda


Rik G

Heb net bij Stroeve Motorsport een K&N filter besteld met mooie aluminium pijp voor mijn Megane 1.6 8V. Ik belde voor informatie over een Green filter omdat de K&N me eigenlijk te duur is maar die jongen bij Stroeve attendeerde me erop dat ze momenteel een aanbieding hebben: K&N filter met aluminium buis dus voor maar EUR 105,-. Dus die heb ik meteen maar besteld. Als het goed is krijg ik hem donderdag binnen.

Dus ik zou zeggen bel eens naar Stroeve. www.stroevemotorsport.nl

Remco_B

alu buis is ook wel leuk, krijg je leuk aanzuiggeluid mits je het goed doet anders krijg je alleen maar eeen irritante resonantie in de pijp.

De Twister die ik besteld heb van Green werkt met een ander principe. Hier zit een soort fannetje in die zorgt dat er een luchtwerveling in het filter ontstaat, hierdoor nog koudere lucht en ook leuk aanzuiggeluid.

dbt20

@ Rik G, zou je graag kunnen laten weten hoe t installen van de kit is gegaan?ben ik erg benieuwd naar ;)

Remco_B

Als je weet hoe je motorkap open moet en een schroevendraaier vast kan houden ben je al een heel eind  :D ;D

Rik G

Ik heb me ook laten vertellen dat het niet zoveel voorsteld. En als ik er met mijn 2 linkerhanden niet uitkom heb ik altijd nog een Opel Astra OPC gek als buurman die kan helpen ;D

Ik had vandeweek zelfs bijna een gratis K&N luchtfilter van mijn buurman gekregen maar de diameter was groter. Hij had dat ding gekocht voor zijn Astra OPC maar klonk voor geen meter als zijn turbo aansloeg.

@ dbt20: Ik laat het je weten als hij erop zit :D

Erik22

Citaat van: Remco_B op 14 juni 2005, 07:18:31
alu buis is ook wel leuk, krijg je leuk aanzuiggeluid mits je het goed doet anders krijg je alleen maar eeen irritante resonantie in de pijp.

dan is mijn vraag: Hoe doe je het goed en of fout?

groeten Erik

Rik G

Spullen zijn binnen. Ik ga het er morgen inzetten.

Remco_B

Nou je kan het bijna niet fout doen hoor maar zorg gewoon dat je alu buis niet teveel trilt dan gaat ie lekker resoneren.

Rik G

Bedankt voor de tip :D

Rik G

#13
OK dan, het luchtfilter is geinstalleerd. Met een schoevedraaier en sleuteltje 13 was het nog geen 10 minuten werk. Ik heb de alu bevestigingsstang wel iets moeten verbuigen omdat de motorkap anders niet meer dicht kon :)

Het verschil is redelijk merkbaar. Hij reageert sneller op het gaspedaal en het koppel is vooral in een hoger toerental goed te merken. En het geluid is natuurlijk ook een stuk leuker nu. Stationair hoor je geen tot weinig verschil maar als je je gas intrapt hoor je hem lekker brullen, niet overdreven luid maar gewoon een leuk sportief geluidje :D

Hieronder een paar foto's van het eindresultaat 8)






Timo Zuiderduin

ziet er goed uit!!

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev