Advertenties


Rechterachterdeur gaat niet meer open

Gestart door marcell, 18 april 2014, 14:32:26

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

marcell

Beste forumleden,

sinds deze week gaat de rechter achterdeur van mijn megane niet meer open.

Als ik hem vanaf de buitenkant wil openmaken, lijkt het of er geen grip meer op het handvat staat (dood)

vanaf de binnenkant blokkeert hij halverwege (voordat hij de OPEN-KLIK zou moeten maken).
Ik kan nu wel als een lompe boer gaan rukken aan het handvat vanaf de binnenkant, maar dan denk ik dat de boel nog meer stuk gaat. De narigheid is dat ik nergens bij kan omdat de deur gesloten zit.

En nee de deur zit niet op slot. Ook heb ik al geprobeerd tegen de deur te duwen en trekken en tegelijkertijd vanaf de binnenkant te openen, dit mocht niet baten.

Hebben jullie tips?

Alvast dank!

Groet,

Marcel

matthew

 Je moet de deurbekleding gaan demonteren.
De zitting kun je makkelijk los koppelen om zo de bekleding te kunnen demonteren.

Dat die van binnen niet open gaat kan door kinderslot komen.
Dat die van buiten niet open gaat, is omdat het stangetje zeer waarschijnlijk van je klink af is.
Aan dat stangetje zit een klem en de bevestiging van de klem gaat naarmate leeftijd/gebruik stuk.
Kun je niet los kopen, maar is zelf met boutje en moertje (niet strak aandraaien) wel te repareren.

marcell

Deze week had ik APK keuring, bleek dat een niet opengaande deur APK afkeur is. Toen heb ik met de garage afgesproken dat ik zelf de deur maak en 2 dagen later terug zou komen voor de herkeuring.

Wat een klote klusje zeg, ik heb de hele achterbank moeten demonteren om zo het deurpaneel los te krijgen.

Via de binnenkant van de deur heb ik het kinderslot pinnetje kunnen omzetten en zo de deur iig open gekregen.
De handgreep aan de buitenkant zit met een pinnetje bevestigd aan de kabel (wat een ellende) en ook nog is een plastic pin.
het weerhaakje van het pinnetje was afgebroken, dus heb ik kruislings 4 tey rips strak aangetrokken en hij zit weer .. vandaag is de auto gelukkig goedgekeurd.

mark

Dat klopt idd, alle deuren moeten van binnen en van buiten open kunnen.

Maar mooi dat het gelukt is.  !-!

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev