Advertenties


Vervangen van Remschijf achter (2.0 16v) kost wat.......heel wat meer.....!!!!

Gestart door mark75, 11 juni 2005, 22:14:58

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

mark75

Hallo, :D

Sinds vandaag ben ik naar de dealer geweest om mijn remschijven te verwisselen. Blijkt dat de lager in een 2.0 16v in de remschijf zit...........Duh >:( .......welke oen heeft dit bedacht....want wat zegt die monteyr tegen mij.....dat het mogelijk is dat de lagers kapot gaan bij het uitpersen van de lager.

Dus wat is het geval........ Je wordt al opgezadeld met 240 euro kosten voor de remmen achter.....krijg je nog eens te horen dat de lager ook misschien vernieuwd moeten worden. 130 euro erbij.....

Heeft iemand ervaring met dit geval? :P


(welke idiote constucteur heeft dit bedacht bij Renault....Op dit punt vindt ik het wel een shit  :( Automerk).

Groetjes,

mark ;)

LVD

Lagers zitten niet alleen bij een Renault in de schijf geperst hoor... bij de meeste auto's met achterschijven.. En dat het lager kapot kan gaan, klopt ook...

Andere kant, verse remmen, verse lagers, kost wat, maar ist wel weer helemaal fris..

Joost-cabrio

ik heb bij mij ook ondere remmen gemonteerd geperforeerde (ofzo iets)
en daarbij heb ik zelf de lager er uit geperst met een buisje die precies net zo groot was als de lager zodat ik de lager niet kapot sloeg.
en het resultaat is 100% tevreden.
dus je kunt het zelf wel maar dan moet je het spul er wel voor hebben.

mvg joost


Michel Cijs

bij mij zijn de schijven ook al eens vervangen zonder de lagers over te persen, de 2e keer lukte dit niet

miss niet de meest mooie constructie maar liever dit dan geen schijven achter op een 16v ;)

mark75

dat is zo..... je hebt wel rempower nodig met high speed snelheden.

pmf4k

Tja, heb net de Klus geklaard  hier, met mijn 2000-16V

kwam erachter nadat ik 4 nieuwe banden had laten monteren dat er rechtsachter 2 Flinke scheuren inzaten, en het eigelijk niet vertrouwd was om er mee door te rijden !!!!!!!!!!

dus ff 2 achterste remschijven vervangen + nieuwe Blokken+ nieuwe lagers

ik heb alles bij Brezan besteld en monteren geen probleem dus

remblokken kosten Netto    29.85
remschijf                           95.40 (beide_
wiellagers 2x                     104.34

dus voor 253 euro was ik weer klaar

heb trouwens wel het gevoel dat ik de boel moest of nog resetten moet/moest, had na de Demontage van de schijven de Sensor van de ABS
schoongemaakt.
( BTW: de ouwe wiellagers krijg je er echt met geen mogelijkheid uit of ze breken !!!!!! )

toen ik later in de auto stapte stond alles op 0  ????

kortom   alles is dus zelf te monteren, niet echt moeilijk dus  (Y)





Leonardo84

Ik heb de schijven aan de achterkant nu ook los. Maar ik zie tot mijn verbazing dat op de nieuwe schijven geen ABS ring zit. Kan ik deze overzetten van de oude schijf? Of moet dit ook geperst worden?

rombartus

Ik heb in januari 2006 nieuwe schijven achter bij de dealer gekocht.
Ik was iets minder kwijt dan 150euro.
Als je bij Renault de schijven bestel dan zitten daar de lagers al in.
Bij de automaterialenzaak moet je ze los erbij nemen.
Dus al met al ben je bij de dealer goedkoper uit :o

Leonardo84

Het gaat mij om de gekartelde ring die aan de achterkant van de schijf zit. Deze zit nie op mijn nieuwe schijven. Volgens mij dient deze ring voor de ABS. Dit is volgens mij de ring die langs de sensor draait. Zat deze bij jou al op de nieuwe schijven?

Mike

Als je denkt dat je lagers nog goed zijn, kan je die rustig dus ook rustig eruit persen en in je nieuwe schijven persen. geen probleem.

Patrick

De ABS ringen kun je over zetten, heb ik ook gedaan.
Ik heb ze goed warm gemaakt met een verfbrander,
toen heel voorzichtig met een hamer en een schroevendraaier eraf getikt.
vervolgens weer voorzichtig op de nieuwe schijf gemonteerd.
Het is te doen maar kijk uit dat je de ring niet beschadigd  :D

pmf4k

Leuk is anders!!!!!!   ???   :-\

was vandaag ff op pad en hoorde ineens een vreemde Tik aan de achterkant van mijn 16Vtje???

thuis gekomen de wielen er maar is weer afgehaald en tot mijn verbazing zit er WEER een scheur in de linker achterste remschijf????

vorig jaar juni vervangen en nu dus weer...is dit veel voorkomend?

Vreemd heel vreemd...
en met een scheur bedoel ik: over het hele rem gedeelte van de remschijf.

mvg: Pmf4k

Paul

ik denk dat je remklauw of je handrem af en toe blijft hangen, waardoor de schijf te heet wordt en scheurt.
Laguna 3 estate GT 180 dCi

Clio 3 1.616v Initiale

blaah

hoihoi..

ik had ff een hele rare opmerking, ik rij sinds kort ook een rmc 2.0 hoe weet ik nu dat het een 8v is of een 16v is ? :?
En niet alle rmc hebben  op de achterwielen schrijven maar dan zijn het ook gewone remtrommels. en voor schijven ?.. :?

ik hoop dat iemand dat in details uit kan leggen

groetjes.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev