Advertenties


Verzekering 2001 Megane Cabrio in de randstad. WA of WA+?

Gestart door flowiee, 9 april 2014, 18:08:30

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

flowiee

Hallo allemaal,

Zoals jullie weten ben ik op zoek naar een Megane Cabrio en ik ben nu een beetje de verzekeringen aan het bekijken. Al snel zie ik dat wanneer ik verzekerd wil zijn tegen diefstal, ik een klasse 3 alarm nodig heb. Daarnaast twijfel ik tussen WA en WA+ met een softtop. Ik ben gauw geneigd naar WA+ ook ivm met de softtop, maar ook omdat ik dit met elke auto die ik tot nu heb gehad gedaan heb.
Nu is het alleen zo dat ik binnenkort waarschijnlijk naar Delft / Den Haag ga verhuizen. Komende uit het rustige Zeeland kost dit me PER MAAND €20 extra aan alleen verzekering, absurt.
Om het nog enigzins betaalbaar te houden voor me (22 jaar oud), is WA eigenlijk de enige optie. De Megane Cabrio zal worden gebruikt als eerste en enige auto.

Even een paar vraagjes dus:

- is WA verzekering te doen in de randstad?
- Ervaring met inbraak/vernieling met WA verzekering? zo ja, de kosten?
- Iemand tips of een aanrader, your welcome :)

Groet.

Rohald

Je zou onze clubsponsor (Het Poliskabinet) eens kunnen benaderen om te zien of hij iets voor je kan betekenen.

Wat je ook veel ziet gebeuren bij jongeren (zoals jijzelf) is dat de auto op een ouder of ander familielid staat die wel in Zeeland blijft wonen. Daardoor betaal jij via via ook de premie voor Zeeland. Nadeel is wel dat je zelf dan geen jaren opbouw.
2001 Renault Mégane Coupe I Phase II 2.0 16V IDE Privilege
The Taz

1ste Renault Mégane Club Mooiste wielen 2015
2de Renault Mégane Club Mooiste Mégane 2015

flowiee

#2
Dit is inderdaad mogelijk, maar niet helemaal wettelijk legaal toch? ;p

[EDIT]Geen berichten direct boven je citeren s.v.p. :police: :)

Rohald

Het is je vaders auto die jij te bruikleen heb. Wat is er illegaal aan?
2001 Renault Mégane Coupe I Phase II 2.0 16V IDE Privilege
The Taz

1ste Renault Mégane Club Mooiste wielen 2015
2de Renault Mégane Club Mooiste Mégane 2015

Paul

Bij Wa+ heb je geen alarm nodig hoor. Ik heb het wel, maar voor de verzekering hoeft het niet.
Laguna 3 estate GT 180 dCi

Clio 3 1.616v Initiale

flowiee

#5
Welke verzekering heb jij dan? Ik zie toch heel vaak dat je voor Diefstal bij WA+ klasse 3 nodig hebt.

[EDIT]Geen berichten direct boven je citeren s.v.p. :police: :)

megcab2000 (Verkocht)

#6
Klopt wat @Paul zegt.
Had een Laguna turbo met klasse I alarm (dus enkel startblokkering) en die was ook WA extra verzekerd (diefstal, stormschade enz.) .
En heb nu een nieuwe Seat met ook enkel klasse I  allrisk in de verzekering.

Om het rendabel te houden:
auto's tot 4 jaar oud allrisk verzekeren / van 4-8 jr. oud WA+ / 8 jaar en ouder enkel WA.

Megane is verkocht

flowiee

Ik zal het is vragen bij de verzekeraars die ik op ogen heb, want dat scheelt me een alarm inbouwen van ongeveer €600.

Paul

Ik zit met mijn cabrio bij allsecur. Heb het toen aan de telefoniste gevraagd en die zei dat ik geen alarm nodig had met deze dagwaarde.
Laguna 3 estate GT 180 dCi

Clio 3 1.616v Initiale

mark29

maar allsecur is een kansloos serviceloos bedrijf.
als je een paar keer wisselt van auto beginnen ze te zeuren.
ze vergeten dat ik daar 2 autos had. en geregeld een derde erbij. ik zou denken dat levert geld op.

hun moeten werk verrichten, dat willen ze niet. alleen innen.
mij zien ze daar niet meer.

Lennart

Ik rij zelf een meg2 cc en heb deze verzekerd bij Nationale Nederlanden.
NN verplicht geen auto alarm bij cabrio en qua prijs vond ik ze ook goed te doen !

Succes met de keuze!
assumption is the mother of all f*ck ups

Dante

Citaat van: Rohald op  9 april 2014, 18:28:57
Het is je vaders auto die jij te bruikleen heb. Wat is er illegaal aan?
Dat is je reinste verzekeringsfraude.
Een motorvoertuig dient qua tenaamstelling & verzekering te allen tijde op de hoofdgebruiker te staan.
1990 Volvo 340 Special | 1996 Mitsubishi Colt 1.3 GLXi

Get in, sit down, shut up & hold on!

Siempre es mejor un mal dia de playa que un buen dia de trabajo

2000 Renault Mégane Break RXI 1.6-16v | 1989 VW Polo Sedan (GT Conversie / R.I.P.) | 1990 VW Polo Coupe (R.I.P.)

Fb

mark29

nou dat hoeft niet. maar je moet het wel aangeven dat de kentekenhouder niet de hoofdbestuurder is.

Dante

#13
http://wetten.overheid.nl/BWBR0002415/geldigheidsdatum_10-04-2014#Hoofdstuk1_Artikel2
CiteerArtikel 2

    1.De bezitter van een motorrijtuig en degene aan wie het kenteken voor een motorrijtuig is opgegeven, zijn verplicht voor het motorrijtuig een verzekering te sluiten en in stand te houden welke aan de bij en krachtens deze wet gestelde bepalingen voldoet, indien dat motorrijtuig op een weg wordt geplaatst of daarmee op een weg wordt gereden, indien buiten een weg met dat motorrijtuig op een terrein aan het verkeer wordt deelgenomen of indien voor dat motorrijtuig een kentekenbewijs is afgegeven.

    2.In afwijking van het vorige lid rust de verplichting tot verzekering niet op de bezitter, maar op de houder die:

        a. het motorrijtuig op grond van een overeenkomst van huurkoop onder zich heeft, of

        b. het motorrijtuig in vruchtgebruik heeft, of

        c. anderszins het motorrijtuig, anders dan als bezitter, tot duurzaam gebruik onder zich heeft.

http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/auto/vraag-en-antwoord/moet-ik-een-wam-verzekering-afsluiten-als-ik-een-auto-heb.html
Citeer

Moet ik een WAM-verzekering afsluiten als ik een auto of ander voertuig heb?

Heeft u een auto, motor, scooter, bromfiets of snorfiets? Dan moet u een wettelijke aansprakelijkheidsverzekering voor uw motorrijtuig (WAM-verzekering) afsluiten. U kunt deze verzekering afsluiten bij de meeste verzekeraars. Een WAM-verzekering dekt in veel gevallen de schade die u met uw motorrijtuig toebrengt.
Wanneer verplichte aansprakelijkheidsverzekering voor uw motorrijtuig

U moet een WAM-verzekering afsluiten als u in het bezit bent van een

    auto
    motorfiets
    scooter, bromfiets of snorfiets
    of als het kenteken van een motorrijtuig op uw naam staat geregistreerd.

Bent u niet de bezitter van het motorrijtuig, maar heeft u het duurzaam in gebruik? Dan moet u ook een WAM-verzekering afsluiten. Van duurzaam gebruik is bijvoorbeeld sprake wanneer u een auto voor langere tijd huurt.
Voertuig en WAM-verzekering schorsen

Maakt u een tijdje geen gebruik van de openbare weg met uw motorrijtuig? Dan kunt u uw motorrijtuig laten schorsen bij de RDW. U hoeft dan tijdelijk niet meer aan de WAM-verzekeringsplicht te voldoen.
WAM-verzekering afsluiten bij verzekeraar

U kunt bij de meeste verzekeraars een WAM-verzekering afsluiten. De verzekeringsmaatschappij moet wel een vergunning hebben om in Nederland aansprakelijkheidsverzekeringen voor motorrijtuigen aan te bieden.

Dus alleen bij huur/koop, langdurig gebruik of vruchtgebruik mag de verzekerde van de tenaamgestelde verschillen. Echter dient dus ALTIJD de gebruiker de verzekering af te sluiten. Dus de auto kan wel op je vader's naam staan, maar de verzekering zal toch echt op je eigen naam moeten staan. Zo niet is dit verzekeringsfraude & zal er een forse boete uitgedeeld worden... :coffee:

Ik snap sowieso niet waarom je een voertuig, hoe duur ook, niet op je eigen naam wilt verzekeren... De opbouw schadevrije jaren & de daaraan vastgeknoopte korting loop je dan volledig mis :neen:
Maar goed, ik rijd dan ook 2 oude, kleine auto's & kan alleen melden dat mijn 3e auto pas duur in de verzekering wordt. Maar dat ligt eerder aan mijn verzekeraar die daar niet mee om kan gaan qua polis, dan het type of formaat auto :D
1990 Volvo 340 Special | 1996 Mitsubishi Colt 1.3 GLXi

Get in, sit down, shut up & hold on!

Siempre es mejor un mal dia de playa que un buen dia de trabajo

2000 Renault Mégane Break RXI 1.6-16v | 1989 VW Polo Sedan (GT Conversie / R.I.P.) | 1990 VW Polo Coupe (R.I.P.)

Fb

flowiee

Ik was dit ook niet van plan, optie is toch zeker om de auto op mijn eigen naam te verzekeren :).
Vanmiddag ga ik wat verzekeringmaatschappijen bellen/mailen met de vraag of ik alarm nodig heb. Maar als ik de berichten lees kan t bij sommige ook zonder en hier ga ik dus dan ook naar opzoek!

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev