Advertenties


klets maar raak DEEL 212

Gestart door Stefan, 7 april 2014, 21:32:48

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Rogier

De rs clio edje, je had geen rs megane  :q

Edwin Postma

Dat bedoel ik. Vandaar de streep er tussen :q
Truckertje

Stefan

Ik denk dat het ovale sierstukken gaan worden ja. 115x85mm om de gaten goed op te vullen.  Y
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

Roadkill (Michiel)

Geen optie om eindstukken te laten maken in de vorm van de gaten? (zou toch het mooiste zijn)
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

Stefan

***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

matthew

Ovaal in goeie keuze denk ik

mark

Ik zou denk ik ook voor ovaal gaan.  !-!

Rohald

Ik zit met een dilemma: Een 2.0 hakt er toch wel erg in zo elke maand. En in het kader van de bezuinigingen, zou een 1.4 of 1.6 toch wel weer voordeliger zijn. Maar (zoals jullie vast wel zullen begrijpen) wil ik mijn auto niet wegdoen. Daar is hij te uniek voor.
Nu had ik de gedachten voor een motorswap. Dus van 2.0 naar 1.4/1.6 (de meeste zullen me afschieten want iedereen wilt eigenlijk alleen maar meer).

Is dit mogelijk? Raden jullie mij dit af of niet? En wat komt daar allemaal bij kijken (overzetten/kosten)?

Graag jullie ervaringen/mening hierover.
2001 Renault Mégane Coupe I Phase II 2.0 16V IDE Privilege
The Taz

1ste Renault Mégane Club Mooiste wielen 2015
2de Renault Mégane Club Mooiste Mégane 2015

Stefan

Denk je dat het zoveel zou schelen dan in maandelijkse kosten? :neen:

Benzine verbruik zal misschien iets beter worden(misschien 2km/liter meer op zijn hoogst?), wegenbelasting zal weinig schelen (misschien wel zelfs dezelfde categorie als nu?) en verzekering zal ook geen 10-tallen euro's per maand schelen. :neen:
Bovendien moet je kosten maken om te swappen, want daar komt natuurlijk wel het e.e.a. bij kijken.
Dus wat schiet je er uiteindelijk mee op dan? :?
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

Rohald

Als ik via Autoweek een 1.6 vergelijk met mijn 2.0 dan zou dat al +/- € 100,- per maand kunnen schelen. Alleen de wegenbelasting zou dan al € 20,- lager zijn.
En ik heb natuurlijk een IDE. Die vergt ook meer onderhoud dan een gewone motorblok.
2001 Renault Mégane Coupe I Phase II 2.0 16V IDE Privilege
The Taz

1ste Renault Mégane Club Mooiste wielen 2015
2de Renault Mégane Club Mooiste Mégane 2015

wickydude

Citaat van: Rohald op 24 juni 2014, 16:41:03
Als ik via Autoweek een 1.6 vergelijk met mijn 2.0 dan zou dat al +/- € 100,- per maand kunnen schelen. Alleen de wegenbelasting zou dan al € 20,- lager zijn.
En ik heb natuurlijk een IDE. Die vergt ook meer onderhoud dan een gewone motorblok.

Ik denk dat je wat te optimistisch bent. De WB wordt daar per 3 mnd weergegeven, dus het is maar €7 per maand goedkoper. In de benzine een paar tientjes, afhankelijk van hoeveel je rijdt uiteraard.
Ben wel benieuwd hoe je bij die €100 bent gekomen.
Als je veel meer dan 15k pj rijdt kun je beter lpg of diesel gaan rijden.

Renault Sport

#206
Ga je motorswap zelf doen? Scheelt je kosten. !-!

Motorswap is wel mogelijk lijkt mij. Die auto's zijn namelijk ook uitgevoerd in 1400'tjes en 1600'tjes. Motorsteunen omwisselen en het moet kunnen.

mark

Ik weet niet of jij veel op de snelweg moet rijden, maar mijn 1.4e lust ook wel een slokje op de snelweg.
Ik rij 1 op 12,5 gemiddeld en knal er 38 liter in de week doorheen.

Nu rij ik ook wel lekker vlot, maar toch dat kleine motortje moet heel hard werken op de snelweg.  :play:

Op mijn vorige werk reed ik altijd op 80 wegen, toen reed ik 1 op 16,5 gemiddeld elke tankbeurt.
Heb zelfs al een keertje 1 op 17,2 gemiddeld op een tank gereden.  :grin:

Rohald

Citaat van: wickydude op 24 juni 2014, 18:07:47
Ik denk dat je wat te optimistisch bent. De WB wordt daar per 3 mnd weergegeven, dus het is maar €7 per maand goedkoper. In de benzine een paar tientjes, afhankelijk van hoeveel je rijdt uiteraard.
Ben wel benieuwd hoe je bij die €100 bent gekomen.
Als je veel meer dan 15k pj rijdt kun je beter lpg of diesel gaan rijden.
Heb inderdaad geen erg gehouden met het feit dat het per 3 maanden is.
Maar dit vergelijk heb ik gemaakt:

Uiteraard is dit via een website en niet wat er in de praktijk ook echt gehaald wordt.
Nu tank ik ook V-Power. Daar valt al winst op te behalen. Plus dat hij zuiniger wordt. Daarnaast zal een 1.4 of 1.6 motorblok lichter zijn waardoor hij 1 schaal lager komt qua gewicht.

Vandaar dat ik ook jullie ervaring en mening hierin vraag. Een motorswap lijkt mij ook best wel ingrijpend. Maar is het voordeliger? Misschien pas over een jaar of 5 dat je het voordeel eruit hebt?
Of zou het (in het ergste geval) beter zijn om gewoon een andere Mégane te kopen?
2001 Renault Mégane Coupe I Phase II 2.0 16V IDE Privilege
The Taz

1ste Renault Mégane Club Mooiste wielen 2015
2de Renault Mégane Club Mooiste Mégane 2015

Tedo

Ik zou eerst eens kijken wat een motorwissel inhoudt qua kosten en dat afzetten tegen de (iets) lagere verbruiks-, en andere kosten. Je zou ook kunnen kijken naar een alternatief om je auto minder te gebruiken (bv. met de (elektrische) fiets naar je werk), indien mogelijk. Scheelt ook. ;)

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev