Advertenties


megane 1.6 automaat doet raar

Gestart door louise122, 1 april 2014, 10:02:06

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

louise122

Heren vraagje

Motersteun rechts was kapot deze is vernieuwd
Olie transmissie geheel vervangen

Auto start in 1x alleen optrekken doet hij ineens moeilijk moet dan echt even goed gas geven slaat dan naar 3000/4000 toeren daarna loopt hij gewoon soms rolt hij niet bij stoplicht als je je voet niet op de rem hebt en dan zelfde optrek probleem.
weet  iemand wat dit kan zijn.

matthew

Staat automaat niet in noodloop?

louise122


megcab2000 (Verkocht)

#3
Die automatenbak (4traps = 4 versnellingen plus een achteruit) gaat in noodloop als er een storing mee is (bijv. door verkeerde/te weinig speciale bakolie , te heet geworden, enz.) .Je merkt dat duidelijk, want dan blijft hij in de 3e trap hangen uit beveiliging. Dan trekt ie inderdaad langzaam op en harder dan 120km/u zal ie ook niet halen (omdat ie niet overschakelt naar zijn 4e trap.
Als je na een pauze de wagen weer start , zal die storing wel weer even weg zijn, maar voor hoelang ?

Even laten uitlezen (aan 'laptop' daar) bij dealer of goede garage ,als ie weer in storing valt (motor niet afzetten daar, anders reset ie de  foutmelding). Kost je misschien E20,- , maar weet je wel wat de oorzaak is.
Ik gok op verkeerde olie in de bak ,bij die verversing.
Megane is verkocht

louise122

willem ik was net bij garage en die zei dus sensoren kapot gaat minimaal 1200 kosten word echt gek
olie is geheel ververst is op kenteken aangevraagd en gekocht was merk kroon


louise122

ok ga het ff goed uitleggen tijdens rijden file ging rechtermotorsteun kapot wat resulteerde in gasgeven en klap voellen.
auto op 27-03 apk gekeurd en nieuwe motor steun eronder maar auto bleef het zelfde doen niet goed optrekken en dan in hoog toerental schietten rijden direct weer normaal toerental. zaterdag olie bak laten verversen alles er uit oliebak schoon gemaakt nieuwe olie er in maar hij blijft het zelfde doen zit trouwens geen nieuw filter in tranmissie olie bak. het rare is hij doet het minder in de sportstand?
vanmiddag langs garage gereden die zeggen is de electronica in de bak de sensoren kan er wel mee naar turkije gaan rijden maar reparatie kost minimaal 1200 dat vind ik dus een vaag verhaal. rara wat is het dan

J to the H (Jeroen)

Beste Louise,

Je posts zijn heel lastig te lezen.
Kan je wat meer leestekens gebruiken en je zinnen wat korter maken?

megcab2000 (Verkocht)

#7
Louise, het lijkt mij dt je precies dezelfde motor en bak hebt als de mijne. (Herstel: zag pas later dat je een 1.6 v uit 1997 had).
Die heeft geen sportstand, wel een knopje naast handle waarbij ie wat langer doortrekt in de toeren bij wintergladheid.

Je voelt toch wel of ziet aan het iets terugvallende toerental, dat ie overschakelt naar hogere versnelling ?
Kan anders een combinatie van andere foutmeldingen zijn (gasklep enz), waardoor de bak verkeerd reageert.

Met een wagen ouder dan 7 jaar helpt een ANWB-Europa dekking niet (zonder extra premie). Brengen ze de wagen niet zomaar terug in geval van grote pech.

Bel die garage (Ilan) die ik al eens getipt had op en rijdt naar Utrecht. Hij vindt het leuk zulke problemen goedkoop op te lossen of misschien zegt hij wel dat je je geen echte zorgen hoeft te maken (in Turkije hebben ze ook verstand van Renaults immers) en je rijdt in een constante hoogste versnelling over de snelwegen.

Gaat het echt E1200,- kosten , ook volgens hem, dan zou ik em inruilen en niet het risico nemen op zo'n superlange rit.
Megane is verkocht

louise122

Willem heb hem gebeld en rij daar morgen naar toe kijken wat hij zegt en denkt thanks

RobScénic

Willem, de DP0 bak die in de phase II gemonteerd zit heeft inderdaad geen sportstand, want deze is zelflerend. Maar de AD4 die in de phase I gemonteerd zit heeft dit wel. Dus ik gok dat de auto van voor 1999 is.
Renault Scénic 2.0 16v Sportway Aut. 2002 SOLD!!

Renault Mégane Cabriolet 1.6 16v Sport 1999 SOLD!!

>>Renault Grand Scénic 2.0 16v Tech Road Aut. 2006<<

>>Renault Mégane Coupé-Cabriolet 1.6 16v Privilege Luxe 2004<<

louise122

Willem zit in Utrecht motor staat niet op tijd en bougies zitten los.

Roadkill (Michiel)

Lekkerre garage waar je eerst heen bent geweest dan......... :neen:
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

Renaultmonteurtje

Zoooo...was het wel een garage??
Zo te zien een beunhaas, bougies te los EN van tijd af..

zoals Rob Geus zou zeggen: man man man man..

louise122

Willem je hebt een topper van een schoonzoon auto loopt als een zonnetje motorisch
jammer dat bak slipt in van 1 naar 2 gaan moet dus toch een andere bak.
je dochter is ook toppie ben echt heel blij dat ik naar Utrecht ben gereden. _o_

en die andere garage is dus nu een klant kwijt zo simpel is het hou er niet van om gepiepelt te worden

megcab2000 (Verkocht)

#14
Dank je.
Megane is verkocht

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev