Advertenties

auto slaat af bij naderen rotonde, kruising e.d.

Gestart door Haplo, 30 maart 2014, 16:26:03

Vorige topic - Volgende topic

Haplo

Hallo,
Sinds kort deze Mégane. Alleen nog maar problemen mee gehad, o.a. zoals op het forum vaak besproken het afslaan. Bij deze is de nokkenas sensor al vervangen, een of andere sensor subsonisch gereinigd, nokkenasversteller vervangen. Probleem is nog steeds af en toe aanwezig om af te slaan.

Dit weekend van noord Nederland naar zuid Nederland gegaan. Niets aan de hand. Op een gegeven moment sprong het lampje voor de airbag weer aan samen met het service lampje. Aangekomen op het adres waar we verbleven onder de stoelen aan de draadjes gezeten. De auto starten om te kijken of het probleem weg was. Dat was weg, maar de auto sloeg af.
Weer starten, weer afslaan. Stukje gereden, geparkeerd, uitgezet, gestart, afgeslagen. Misschien doet hij het morgen beter was de gedachte.
Vandaag weer naar huis (noord Nederland). Bij het wegrijden, afslaan. Starten en weer wegrijden. Niets aan de hand. Bij het naderen van een kruising, gas los, koppeling in om terug te schakelen naar zijn 2, motor slaat af. Met knop indrukken snel weer starten en door. Dit gebeurde bij elke rotonde, kruising en elke andere gelegenheid.
Na een rit van een dikke 200 km op de snelweg (zonder problemen), afslag snelweg, aan het einde een T-splitsing, terugschakelen naar 2 niets aan de hand. Mooi, probleem verholpen dacht ik. Toen naderde we een rotonde, terugschakelen, motor uit.
Thuis voor de deur, achteruit inparkeren, auto staat bijna op zijn plek, motor uit.

Wordt er inmiddels moedeloos van. Al meer dan 800 euro kosten aan gehad. Heb hier al wel veel gelezen, maar nog niets gevonden over mijn specifieke probleem.
Iemand?

Giel

Ik heb een megane 1.6 16v op g3, die had hetzelfde probleem, waren de verstuivers van de LPG installatie.
Megane III Estate, Megane I Cabrio

Haplo

Zijn er toen nieuwe ingekomen? En wat waren de kosten daarvan, zeker behoorlijk hoog

Felix

Afhankelijk van je lpg installatie zijn die verstuivers prima zelf te reinigen ;)

Enig idee wat voor type?

Giel

Ze hebben mij verteld dat de verstuivers rond de 175 euro zouden kosten, ik had er een type in zitten dat niet meer te verkrijgen was, dus er zou een compleet nieuw lpg systeem in moeten komen, paar honderd euro.

Ik heb toen besloten om de lpg te laten verwijderen, en om laten keuren bij de RDW (dit is er nog niet van gekomen).

Felix

Had je een Vialle installatie?
Die maken voor zover ik weet inderdaad gebruik van verstuivers direct op het inlaatspruitstuk. Maar veel LPG installaties hebben gewoon vier injectoren met elk een slangetje van ongeveer 15cm die naar je inlaatspruitstuk gaat.
Als die injectoren kapot zijn kan je ze voor twee tientjes vervangen en even schoonmaken ;)

Giel

Ik durf niet te zeggen wat het merk van de lpg installatie was, het was wel hetzelfde probleem.
Snelweg rijden geen probleem, alleen bij terugschakelen bij rotondes en kruisingen sloeg die af.

Het scheelt dat we door wissel van jobs we de lpg installatie niet meer nodig hebben, we tanken nu 1x per 2 a 3 maanden. :)

Haplo

Hij is vandaag bij de garage geweest. Ze zouden hem eerst opnieuw uitlezen. Dat ging niet door, er zat een breuk in de kabel.
Ze hebben de auto toen gereset en er was niets aan de hand. Later in de middag nogmaals gaan kijken of er iets veranderd was,
hij startte helemaal niet meer. Iets had de accu leeggetrokken.
Morgen komt er een nieuwe kabel en kunnen ze hem uitlezen. Ben benieuwd

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev